1 Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI OKE w Krakowie 2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Dane liczbowe UCZNIÓW (-8 418) ( ) ( ) CHŁOPCÓW 51,3%51,1% 51% DZIEWCZĄT 48,7%48,9% 49%
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Raport z egzaminu gimnazjalnego 2006/2007 Część humanistyczna opracowały: Katarzyna Dąbek Małgorzata Brach.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
OKE w Krakowie Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI 2008.
Zapis prezentacji:

1 Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI OKE w Krakowie 2007

2 Informacja o wynikach Co sprawdzaliśmy na sprawdzianie Co sprawdzaliśmy na sprawdzianie Wyniki sprawdzianu w okręgu OKE Wyniki sprawdzianu w okręgu OKE

3 Liczba szkół w 2007 r. Liczba uczniów Ogółem W % ZwolnieniLaureaci lubelskie98829, ,56944 małopolskie138140, , podkarpackie103830, ,09569 ogółem Podstawowe dane statystyczne

4 Statystyki

% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% lubelskiemałopolskiepodkarpackie Szkoły według lokalizacji (2007) rok) miasto wieś

6 Liczba uczniów według typów arkuszy A1 – (98,4%) A4 – 72 (0,08%) A5 – 53 (0,06%) A6 – 8 (0,01%) A7 – 134 (0,2%) A8 – 1257 (1,3%) 0,14 %

7 Liczba punktów do uzyskania za każdy ze sprawdzanych standardów Numery zadań w teście Czytanie 1025% 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 13, 16 Pisanie % Rozumowanie 820% 10, 11, 12, 14, 17, 21/I, 22/I,II Korzystanie z informacji 410% 5, 23, 24 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 820% 15, 18, 19, 20, 21/II, III, 22/II, IV Koncepcja sprawdzianu 2007 zapisana w planie testu

8

9 Czytanie Pod pojęciem czytanie rozumie się nie tylko czytanie tekstów literackich takich jak powieści, opowiadania, wiersze, czy tekstów o charakterze użytkowym i publicystycznych, ale także umiejętność odczytywania informacji z map, wykresów, planów, schematów, rysunków. Czytanie to również świadomy odbiór dzieł z innych niż literatura dziedzin sztuki, choćby sztuki malarskiej, fotograficznej, filmowej, teatralnej, architektury. Odczytując różne teksty, uczeń powinien wybierać potrzebne informacje i odpowiadać na zadane pytania.

10 W szkole

11

12

13

14

15

16 Pisanie Pod pojęciem pisanie rozumie się umiejętność sformułowania i zapisania wypowiedzi ze świadomością celu. Uczeń powinien posłużyć się odpowiednim słownictwem, wykazać się umiejętnością redagowania różnych form wypowiedzi. Treść pisemnych wypowiedzi winna stanowić logiczną i zamkniętą całość, w której uczeń operuje poprawnie zbudowanymi zdaniami, bogatym słownictwem, przestrzega norm ortograficznych i interpunkcyjnych. Uczeń powinien dbać również o estetykę zapisu. Pod hasłem pisanie kryje się także umiejętność przenoszenia danych zawartych w tabeli na oś liczbową lub układ współrzędnych oraz sporządzania na tej podstawie diagramu lub innego rysunku.

17

18

19

20

21

22

23 Rozumowanie Pojęcie rozumowanie obejmuje szereg grup umiejętności: sytuowanie wydarzeń w czasie i przestrzeni, określanie przyczyn i skutków wydarzeń i zjawisk, podawanie przykładów i opisywanie osiągnięć człowieka, formułowanie i uzasadnianie własnych opinii.

24

25

26

27

28

29 Korzystanie z informacji Pod pojęciem korzystanie z informacji rozumie się wskazywanie źródeł informacji i posługiwanie się nimi. Uczeń powinien umieć odnaleźć niezbędne mu informacje w odpowiednich źródłach, przeanalizować je i wybrać spośród nich te, które są potrzebne i wartościowe.

30

31

32 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Pojęcie wykorzystywanie wiedzy w praktyce obejmuje szereg grup umiejętności: używanie słownictwa do opisania tego, co dzieje się w najbliższym otoczeniu ucznia, wybranie przyrządów pomocnych w obserwacji otaczającego świata, zapisywanie wyników obserwacji oraz wniosków, wykonywanie obliczeń związanych z pieniędzmi, czasem, długością, powierzchnią, objętością, wagą lub temperaturą. wykorzystywanie do rozwiązania problemów własności liczb, figur, zjawisk, obiektów przyrodniczych, środowiska.

33 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce W kolejnych trzech grupach umiejętności uczeń powinien: znać zasady bezpiecznego posługiwania się urządzeniami technicznymi i materiałami chemicznymi, rozpoznawać oznakowania substancji szkodliwych i niebezpiecznych, bezpiecznie i sprawnie korzystać z urządzeń technicznych na podstawie przeczytanej instrukcji obsługi, znać zasady bezpiecznego zachowania się w domu, w szkole, na drodze, w środowisku przyrodniczym, dbać o zdrowie i unikać zagrożeń.

34

35

36

37

38

39

40 Osiągnięcia uczniów 67,5% Suma punktów uzyskanych przez wszystkich uczniów podzielona przez liczbę punktów możliwą do uzyskania przez nich x 100 Średnia punktów 27,01 Suma punktów uzyskana przez wszystkich uczniów podzielona przez liczbę uczniów Miary tendencji centralnej Modalna 35 Najczęstszy wynik Mediana 28 Wynik środkowego ucznia rozkładu uporządkowanego malejąco (50% uczniów ma wynik niższy) Wyniki sprawdzianu 2007

42

43 Wyniki sprawdzianu 2007 dla OKE StandardyŚrednia pkt.Osiągnięcia Czytanie 8,0980,80% Pisanie 6,7567,45% Rozumowanie 4,9461,80% Korzystanie z informacji 2,6365,85% Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 4,6458,03% Cały test 27,0567,63% Średni wynik 27,05 – na 40 możliwych punktów

44 Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności w 2007 roku

45 OgółemCzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzystywanie wiedzy w praktyce lubelskie 67% 80%67%60%67%56% małopolskie 69% 82%68%63%66%60% Podkarpackie 67% 80%67%62%65%58% OKE 67,6%80,9%67,5%61,8%65,9%58,0% Polska 66,4%80,0%64,6%60,9%66,1%57,2% Osiągnięcia uczniów według standardów

46 Osiągnięcia uczniów według lokalizacji szkół Poziom zadowalający Poziom konieczny

47 Osiągnięcia uczniów według województw

48 Osiągnięcia uczniów według zadań egzaminacyjnych Zadania zamknięte 1-20, zadania otwarte 21-26

49 Procent punktów uzyskanych przez uczniów sposobu udzielania odpowiedzi

50 ZadanieStandardSprawdzana umiejętnośćOsiągnięcia Maksymalna liczba punktów 21Rozumowanie Ustalanie sposobu rozwiązania zadania i analizowanie otrzymanych wyników. Ustala sposób obliczenia łącznego czasu trwania zdarzeń. 44%1 23 Korzystanie z informacji Posługiwanie się źródłem informacji. Wykorzystuje znajomość układu haseł w encyklopedii do wskazania odpowiednich tomów. 46%2 10Rozumowanie Umieszczanie dat w przedziałach czasowych i posługiwanie się kategoriami czasu w celu porządkowania wydarzeń. 53%1 18 Wykorzystywa nie wiedzy w praktyce Wykonywanie obliczeń dotyczących długości, korzystając z pomiaru w krokach. 53%2 Najtrudniejsze zadania: 21, 23, 10 i 18

51 Sprawdzane umiejętności Osiągnięcia uczniów ChłopcyDziewczęta Czytanie Pisanie Rozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzystanie wiedzy w praktyce Ogółem57,458,7

52 Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności

53 Stopień skali (Stanin) W % Opis dydaktyczny skali 14najniższy 27 bardzo niski 312niski 417 niżej średni 520średni 617 wyżej średni 712wysoki 87 bardzo wysoki 94najwyższy Normalizacja wyników w skali standardowej dziewiątki

54 Wyniki uczniów w skali znormalizowanej Stanin w % do 11 0 do 9 0 do 13 0 do 10 0 do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do do 40

55 31 i > punktów, czyli co najmniej 70% punktów w pięciu standardach, uzyskało na sprawdzianie 40% uczniów

56 Tabela 15. Łatwość sprawdzanych umiejętności a wynik ucznia w skali standardowej dziewiątki Stopień skali (Stanin)/ procent populacji Przedziały punktowe CzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzysty- wanie wiedzy w praktyce Średnia łatwość dla grup uczniów 1 (4%)0 do (7%)12 do (12%)16 do (17%)21 do (20%)26 do (17%)31 do (12%)34 do (7%)36 do (4%)38 do W procentach punktów

57 Wyniki szkół w skali znormalizowanej Stanin ,2 do 20,8 4,0 do 19,1 11,0 do 23,7 2,0 do 19,6 7,7 do 23,1 7,5 do 24,2 2 20,9 do 22,6 19,2 do 20,9 23,8 do 25,6 19,7 do 21,4 23,2 do 24,9 24,3 do 26,0 3 22,7 do 24,1 21,0 do 22,6 25,7 do 27,0 21,5 do 22,9 25,0 do 26,3 26,1 do 27,4 4 24,2 do 25,4 22,7 do 24,1 27,1 do 28,4 23,00 do 24,3 26,4 do 27,6 27,5 do 28,7 5 25,5 do 26,8 24,2 do 25,7 28,5 do 29,7 24,3 do 25,7 27,7 do 28,9 28,8 do 30,0 6 26,9 do 28,2 25,8 do 27,3 29,8 do 31,0 25,8 do 27,2 29,0 do 30,1 30,1 do 31,3 7 28,3 do 29,7 27,4 do 29,0 31,4 do 32,3 27,3 do 28,9 30,2 do 31,3 31,4 do 32,8 8 29,8 do 31,7 29,1 do 31,3 32,4 do 33,8 29,0 do 31,2 31,4 do 32,8 32,9 do 34,6 9 31,8 do 39,5 31,4 do 39,0 33,9 do 39,2 31,3 do 39,5 32,9 do 39,0 34,7 do 39,5

58 Stopień w skali standardowej dziewiątki CzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzystywa- nie wiedzy w praktyce Określenie dla szkół 1 (4%) Szkoły szczególnej troski 2 (7%) Stanin 3 (12%) Szkoły na dorobku 4 (17%) (20%) (17%) (12%) (7%) Szkoły wiodące 9 (4%) Szkoły na medal Różnica Stanin %37%44%32%46% Osiągnięcia uczniów w szkołach w procentach według sprawdzanych umiejętności i wyników szkoły w skali standardowej dziewiątki

59 Terytorialne zróżnicowanie wyników Sprawdzianu według powiatów

60 Obserwatorzy sprawdzianu w szkołach

61 Liczba szkół Liczba szkół, w których byli obserwatorzy Procent szkół objętych obserwacją lubelskie małopolskie podkarpackie ogółem Obserwatorzy sprawdzianu w 2007 roku

62 Obserwacją objęto 1/5 szkół W 4 powiatach m. Rzeszów, sanocki, bieszczadzki, gorlicki żadna ze szkół nie została objęta obserwacją W 1 powiecie m. Tarnobrzegu obserwacją objęto wszystkie szkoły

63 Na podstawie analizy dostarczonych Arkuszy obserwacji należy zauważyć, że na ogół sprawdzian przebiegał w szkołach poprawnie, czyli zgodnie z procedurami. W 47 szkołach trzech województw na 785, w których byli obserwatorzy stwierdzono naruszenie procedur egzaminacyjnych (0,5% szkół, objętych obserwacją). W 10 szkołach naruszenie dotyczyło więcej niż jednej procedury.

64 Do najczęściej stwierdzonych nieprawidłowości w szkołach należy zaliczyć: Zespoły nadzorujące składają się wyłącznie z nauczycieli macierzystej szkoły. Zespół nadzorujący nie był w regulaminowym składzie (liczba). Rozpakowanie paczki z arkuszami nie nastąpiło w obecności uczniów. Rozpakowanie arkuszy nie nastąpiło w obecności członków zespołów nadzorujących. Zespół nadzorujący nie przeniósł kodów uczniów na matryce znaków na karcie odpowiedzi. Na stolikach nie było kartek z danymi ucznia (uniemożliwia to sprawdzenie poprawności danych wpisanych przez ucznia po sprawdzianie). W czasie pracy uczniów zespół nadzorujący prowadził rozmowy miedzy sobą. Uczniowie nie zachowywali ciszy do końca pracy. Zespół nadzorujący nie sporządził protokołu na sali. Zespół nadzorujący nie zapakował prac do kopert na sali. Zespół nadzorujący nie nakleił kodów na prace uczniów. Po zakończeniu pracy uczniowie nie pozostawiali prac na stolikach.

65

66 Standardy Szkoły niepubliczne Szkoły publiczne Ogółem Liczba uczniów Średnia Liczba uczniów Średnia Liczba uczniów Średnia w% Czytanie 88,4180,8080,86 Pisanie 79,4767,3767,45 Rozumowanie 77,2561,6961,80 Korzystanie z informacji 76,0665,7865,85 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 74,0457,9258,03 Ogółem 66279, , ,63 0,7%99,3100%

67

68 OKE w Krakowie Wydział Badań i Analiz Opracowanie: dr Maria Krystyna Szmigel Wszelkie pytania proszę kierować pod numer (12) ; (12)