Spis Treści Definicja dźwięku (slajd 4) Schemat i działanie ludzkiego ucha (slajd 5) Co to jest hałas ? (slajd 6) Poziom natężenia dźwięku a reakcja organizmu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hałas - niewidzialny wróg
Advertisements

HAŁAS W NASZEJ SZKOLE Raport z przeprowadzonych badań w Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej Raba Wyżna r.
UCHO BEZ TAJEMNIC Ankieta w V LO
i hałas ultradźwiękowy.
FIZYKA DŹWIĘKU ... zobacz co słyszysz..
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W CZARNKOWIE W RAMACH PROMOCJI ZDROWIA.
Efekt Dopplera i jego zastosowania.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Analiza wyników ankiety
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie
HAŁAS I JEGO SZKODLIWE DZIAŁANIE.
HAŁAS.
Implantacja w Laryngologii
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Materiały multimedialne dotyczące profilaktyki narażenia na hałas
Program ochrony środowiska przed hałasem dla m.st.Warszawy 1 Obszary ciche W przypadku obszarów cichych należy przyjąć, że poziomy dopuszczalne na tych.
Leszek Lesiewicz kl. II D
WPŁYW HAŁASU NA CZŁOWIEKA
Działania pamięciowe na liczbach naturalnych
Fizyka – drgania, fale.
Fale dźwiękowe.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
Temat: Powtórzenie wiadomości o falach
WPŁYW HAŁASU I FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH NA CZŁOWIEKA
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Referencyjne metody pomiarów hałasu
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Analiza wyników ankiety o hałasie.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
i jego wpływ na zdrowie człowieka
Sposoby zapobiegania hałasowi w szkole
Ci.... Cho....sza.....
Słuch i hałas.
Daria Olejniczak, Kasia Zarzycka, Szymon Gołda, Paweł Lisiak Kl. 2b
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Dźwięk.
„Ile ma mach?” – Pomiar prędkości dźwięku. Wykonali: Paulina Oleś Krzysztof Mika Sylwester Sołtys.
Karol Wilim Patryk Bombik Kamil Wawoczny Mateusz Grzegórzek
Temat: Pojęcie fali. Fale podłużne i poprzeczne.
Świat Dźwięków W naszym środowisku dźwięk pełni najrozmaitsze funkcje. Dostarcza przyjemności (szum morza, śpiew ptaków) lub przykrości (hałas). Może.
Brak dźwięków zdolnych wytworzyć wrażenia słuchowe. Od hałasu wolę ciszę, wtedy wszystko lepiej słyszę !
Szkodliwość hałasu w szkole
Szkodliwość hałasu.
-nasz niewidzialny wróg
Hałas. Hałas – dźwięk, który w określonym miejscu, czasie jest niepożądany lub szkodliwy dla zdrowia Hałas – wszelkie niepożądane, nieprzyjemne, dokuczliwe,
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie.
Temat: Hałas i jego wpływ na zdrowie człowieka
Temat: Jak powstaje fala? Rodzaje fal.
Równanie różniczkowe fali liczba falowa długość fali częstość drgań okres drgań Rozwiązanie: Ruch falowy.
BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM
Fale dźwiękowe. Dźwięk ● Dźwięk to wrażenie słuchowe. Jest ono spowodowane falą akustyczną, która rozchodzi się w ośrodku sprężystym. Mogą to być ciecze,gazy,i.
Prezentacja 1 km. Prezentacja 1 slajd 2 km.
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 IM
Wpływ hałasu na słuch.
SŁUCH.
Andrzej Bąkowski Leszek Radziszewski Zbigniew Skrobacki
Elementy akustyki Dźwięk – mechaniczna fala podłużna rozchodząca się w cieczach, ciałach stałych i gazach zakres słyszalny 20 Hz – Hz do 20 Hz.
Słowo „hałas” Natalia Jąder.
Szkodliwość hałasu w szkole
Negatywny wpływ hałasu
Aleksandra Lewandowska
Hałas Jak szkodzi ....
Szkoła Promująca Zdrowie – reaktywacja
Zapis prezentacji:

Spis Treści Definicja dźwięku (slajd 4) Schemat i działanie ludzkiego ucha (slajd 5) Co to jest hałas ? (slajd 6) Poziom natężenia dźwięku a reakcja organizmu (slajd 7) Poziom natężenia dźwięku dla danego źródła (slajd 8) Klimat akustyczny szkoły (slajd 9) Ciekawostki (slajd 10) Pomiar natężenia na Nowym Dworze (slajd 11) Wyniki przeprowadzonej ankiety (slajd 12) Sposoby likwidacji hałasu (slajd 13)

Dźwięk jest to fala akustyczna, która rozchodzi się w danym ośrodku, zdolna wytworzyć wrażenie słuchowe. Jednostki natężenia dźwięku to W/m 2.

Ucho Ucho odbiera fale dźwiękowe, przekształca je w drgania mechaniczne, a drgania w impulsy nerwowe.

Co to jest hałas ? Hałas jest to dźwięk o nadmiernym natężeniu w danym miejscu i czasie odbierane jako „bezcelowe, następnie uciążliwe, przykre, dokuczliwe, wreszcie szkodliwe”.

Poziom natężenia dźwięku dla danego źródła

Klimat akustyczny szkoły L.p.Miejsce badańŹródła Charakter dźwięku Pomiar hałasu (dB) Stopień uciążliwości 1.Lekcja j. niemieckiuczniowieprzerywany65,6 Obojętny/ lekko uciążliwy 2.Biblioteka Pracownicy, komputery, czytelnicy ciągły45,5 Bardzo przyjemny 3.Sala W-F Uczniowie, sprzęt przerywany75,8uciążliwy 4. Wejście główne do szkoły Samochody, ptaki, ludzie ciągły53,4przyjemny 5.Przerwa koło s.105uczniowieciągły86,7uciążliwy 6.Bieżnia na boisku Wiatr, ptaki, auta ciągły55,8przyjemny 7. Toaleta damska podczas lekcji Prysznic, ludzie przerywany47,2obojętny

Ciekawostki Prawdopodobnie najgłośniejszym dźwiękiem wyemitowanym na Ziemi w czasach historycznych był dźwięk towarzyszący wybuchowi indonezyjskiego wulkanu Krakatau w 1883 roku. Szacuje się, że towarzyszący mu poziom natężenia dźwięku wynosił dB. Słyszano go aż w odległości 4325 km od miejsca wybuchu.

Pomiar natężenia na osiedlu Nowy Dwór Miejsce Obserwacji Data, godzina,pomiar Średni poziom natężenia dźwięku (dB) Maksymalny poziom natężenia dźwięku Źródła hałasu 1.Szkocka- boisko godz. 15:01 50,28 dB57 dB Auta, uczniowie, przechodnie 2.Kościół godz. 15:20 52,57 dB 56 dB Przechodnie, auta, śpiew ptaków 3.Chociebuska godz. 15:31 78,1 dB Auta, przechodnie 4.Lidl godz. 15:40 58 dB Przechodnie, parking 5.Strzegomska godz. 15:52 79,2 dB Auta

Przeprowadziliśmy ankietę w celu ocenienia stopnia uciążliwości wybranych czynników na Nowym Dworze Najbardziej uciążliwym okazał się hałas 46,7 % drugim uciążliwym czynnikiem dla mieszkańców jest odór 33,3%, a najmniej znaczącym nadmierne oświetlenie nocne 6,7 % natomiast 13,3 % ankietowanych nie zauważyła żadnych uciążliwych czynników na Nowym Dworze.

Sposoby likwidacji hałasu: Edukacja społeczeństwa na temat hałasu w miastach Ograniczenie ruchu pojazdów Poprawienie stanu nawierzchni dróg Poprawienie układu dróg Sadzenie drzew Postawienie przeciwhałasowych ekranów urbanistycznych

Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji