Zasady pisania listu nieformalnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Advertisements

Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Useful expressions Przydatne zwroty.
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Mini Słownik popularnych zwrotów
Tweak of the Week. Supporting Polish EAL students.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2012 roku
Writing about my new house
Music: Nightengale Serenade
III Festiwal Piosenki Angielskiej
Trzecia część egzaminu gimnazjalnego Język obcy nowożytny
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2015 POZIOM PODSTAWOWY
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.

POLISH FOR BEGINNERS.
Matura 2015.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
HAIRDRESSING.
REMEMBER THE HUMAN Netykieta - Netiquette 1. Staraj się zawsze pisać na temat. Przed wzięciem udziału w dyskusji zapoznaj się z tematyką sporu. 2. Przemyśl.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Common expressions in Polish "The Europe of Myth and Legend" Erasmus+
Polish language course – lesson 3 SERVICES 1. 1 jeden 2 dwa 3 trzy 4 cztery 5 pięć6 sześć 7 siedem 8 osiem 9 dziewięć 10 dziesieć 2.
POLISH LANGUAGE COURSE Lesson 1 Greetings and introducing yourself.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Artur Ochojski Katedra Badań Strategicznych i Regionalnych Wydział Ekonomii Dzień internacjonalizacji Katowice 18/06/2015 Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
S: Present Simple vs Present Continuous.
Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące The ability to.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
Writing Ewa Hołubowicz 23 października 2015 Plan  Typy zadań  Cechy wspólne  Instrukcja  Ocena.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
Polish is a Slavic language spoken primarily in Poland, being the mother tongue of Poles. It belongs to the West Slavic languages. Polish is the official.
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Tworzenie własnego tekstu: pocztówka
CZAS PRESENT CONTINUOUS
Tworzenie własnego tekstu: zaproszenie
Present Continuous.
To fall for someone Zakochacć się
Tworzenie własnego tekstu: pocztówka
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Past continuous
EXPRESSING FUTURE (Wyrażanie przyszłości)
Authors: ♥Jacek Nodzykowski ♥Zuzanna Gruszczyńska ♥Monika Gołębiewska
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Polish L3 Learning Pack Saying your name
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Music: Nightengale Serenade
Zapis prezentacji:

Zasady pisania listu nieformalnego

Ważne – pisz czytelnie i tylko w języku angielskim 1. Uważnie przeczytaj polecenie. Sprawdź czas.Jeśli masz go za mało (mniej niż 10 min) pisz od razu na czysto. 2. Napisz tekst na brudno, realizując kolejno punkty wymienione w poleceniu. 3. Przeczytaj sprawdzając, czy wyczerpująco uwzględniłeś wszystkie punkty. 4. Popraw błędy, udekoruj język. 5. Przepisz na czysto.

Twoja wypowiedź musi zawierać 50 – 100 słów. Zasady oceniania: Treść – max. 0-4 pkt - bierze się pod uwagę do ilu z trzech elementów polecenia uczeń się odniósł, a ile z nich rozwinął w swojej wypowiedzi . Spójność i logika wypowiedzi 0-2 pkt. Zakres użytych środków językowych 0-2 pkt. Poprawność 0 – 2 pkt.

Zwroty rozpoczynające: Dear Mary, Dear Peter, Hi Peter, Nie zapomnij o przecinku po imieniu!

Wstęp do listu How are you? How are you doing? I hope you are well.

It was good to hear from you. Thanks for your letter. Sorry I didn’t write before but …

Cel listu Prośba I’m writing to ask you … Podziękowanie I’m writing to thank you for …

Zaproszenie I’m writing to invite you to … I’m having a party and I would like to invite you.

Zwrot kończący list I must be going now. Muszę już pędzić. I look forward to hearing from you. Czekam na wiadomości od Ciebie. Well I think that’s everything. To by było wszystko.

Nieformalne pozdrowienia kończące list Love, Lots of love, Take care, See you soon,

Give my love to … All the best, Best wishes,

Pamiętaj o podpisaniu listu Na egzaminie gimnazjalnym swój list podpiszesz XYZ

Poznałeś/poznałaś interesującą osobę Poznałeś/poznałaś interesującą osobę. W e-mailu do kolegi/koleżanki z Anglii napisz: • w jakich okolicznościach poznałeś/poznałaś tę osobę • jak ta osoba wygląda • jakie masz związane z nią plany na weekend.