Co, jak i komu komunikować

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

czyli o co w tym wszystkim chodzi
Wirtualny system spo ł ecznego wsparcia dla budowania pozytywnych relacji mi ę dzyludzkich w ś wiecie rzeczywistym.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Szczęście.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Człowiek z opaską na oku, czyli w poszukiwaniu sensu rzeczy niezrozumiałych Michał Kociankowski Synergion.
Duszpasterstwo Powołań Zakonu Pijarów Żniwo wielkie, ale robotników mało.
JAN PAWEŁ II
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
WĘDRÓWKA KU MĘSKIEJ MIŁOŚCI
ABRAHAM.
Siostry Kanoniczki Ducha Świętego.
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
dynamizm miłości w misji
Kierunki promocji ZHP Adam Piwek Do kogo - jaki przekaz?
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Praktyka uzdrowienia wewnętrznego
Duchy.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Słowo Życia Sierpień 2011 "Oto idę, abym spełniał wolę Twoją" "Oto idę, abym spełniał wolę Twoją" (Hbr 10,9).
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Umiejętność obserwacji.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
„Pytanie, kto może zostać liderem? Jest jak pytanie, kto może śpiewać partie tenora? Odpowiedź jest oczywista: ten kto umie śpiewać tenorem”. Henry Ford.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Czego oczekuje i co robi użytkownik ?. Projektowanie dobrego interfejsu zaczyna się od zrozumienia ludzi.
Stanisława Ossowska Duchowość w działaniu Otwarte Spotkania Czwartkowe – Nadarzyn, 1 września 2005.
P REZENTACJA Basta Kinga 1011a. Ż YCIORYS Urodziłam się w 1993 roku w Brzesku, niezwykle pięknej i malowniczej miejscowości. W 2000 roku poszłam do pierwszej.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
FRANCISZKANEK RODZINY MARYI
Zaangażowanie kapelana szpitalnego w dzieło nowej ewangelizacji
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
REKOLEKCJE PLESZEW LUTY DZIEŃ I Marzenia kobiecego serca Pierwsze spotkanie. Pierwsza wymiana imion. Pierwsze badawcze spojrzenie. Na tych rekolekcjach.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
„Czucie i wiara silniej mówi do mnie Niż mędrca szkiełko i oko.”
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Ewaluacja w pracy nauczyciela
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
POWOŁANIE znakiem nadziei opartej na wierze. MIEĆ NADZIEJĘ to znaczy ufać Bogu wiernemu, który dochowuje obietnic przymierza.
Jak poznać Ks. Bosko? I Część.  Czy ja dobrze Go znam?  Jakie mam o Nim wyobrażenie?
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Po co ewangelizować?.
Projekt Promocja zdrowia pracowników szkoły Realizacja w latach
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
Ważna decyzja Klasa 8 – bierzmowanie 1.
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Zapis prezentacji:

Co, jak i komu komunikować Życie konsekrowane Co, jak i komu komunikować Piotr Wysocki, Warszawa, 14 października 2014

Niewiedza i obojętność – wyniki badań konceptów komunikacyjnych

Koncepty mówienia o życiu konsekrowanym (1) W dzisiejszym świecie gonimy za drobiazgami zatracając to co naprawdę ważne w życiu. Wkraczając na drogę zakonną możesz w pełni oddać się temu co naprawdę ważne w życiu. Cały czas oddać miłości do Boga i ludzi. Zakony w Polsce prowadzą wiele ośrodków wychowawczych, ośrodków specjalnych, szkół, przedszkoli pomagając tysiącom ludzi w Polsce, w praktyce dzieląc się miłością z biednymi i potrzebującymi. Odkryj to co ważne. Odkryj Miłość. Odkryj powołanie zakonne. (3) Czasem coś lub ktoś sprawia, że dokonujemy czynów niezwykłych. Jednorazowych bohaterskich zrywów bądź też decyzji całkowicie odmieniających nasze życie. Dlaczego ustawiony dyrektor Lufthansy decyduje się zmienić swoje życie i wstępuje do Zakonu, dlaczego najlepszy student decyduje się na wyjazd na misję do Peru, czemu dziewczyna o niezwykłej urodzie jedzie jako zakonnica pomagać kobietom w Maroku? Radykalna zmiana życia pozwala odnaleźć siebie i być szczęśliwym. Życie zakonne jest radykalnym oddaniem się innym, radykalnym zerwaniem z dotychczasowym życiem, związaniem się trzema wieczystymi ślubami: posłuszeństwa, czystości i ubóstwa. Zakony. Radykalnie z Miłości. (2) Często szukamy kogoś kto nas zrozumie, kto wybaczy, kto wskaże drogę, kto wyjaśni sens życia. Każdy człowiek, aby być szczęśliwy musi być zrozumiany, musi czuć sens życia, ale co raz rzadziej można znaleźć obecnie prawdziwych przewodników. Kontaktując się z zakonnikami możesz poczuć się bezpiecznie, wiedząc, że uzyskasz pomoc i próbę odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Zakonnicy to osoby, które całkowicie oddają się służbie ludziom: zrozumieniu ludzi, wybaczeniu poprzez udzielanie sakramentu pokuty, wskazywaniu sensu życia chociażby poprzez prowadzenie kierownictwa duchowego. Setki lat doświadczeń życia zakonnego pozwoliły im spojrzeć na świat i życie głębiej, a boskie namaszczenie pozwala im rozdawać za darmo to co bezcenne: Boże przebaczenie. Szukaj odpowiedzi u sprawdzonych przewodników. (4) Łatwo płynąć z prądem. Dzisiejszy świat oferuje wiele przyjemności, wygody, zabawy. Są jednak tacy, którzy zdecydowali się wybrać coś więcej. Płynięcie pod prąd pozwala się wyróżnić i rozwinąć. To co wymagające rozwija. Życie zakonne jest wymagające i rozwijające. Wszystko wielkie wynalazki, odkrycia, nowe style życia powstały jako znak sprzeciwu wobec tego co zastane. Popłyń pod prąd. Odkryj swoje powołanie zakonne!

Wiedza na temat zakonów jest bardzo niska nawet wśród osób regularnie praktykujących. Zakonnicy/zakonnice bywają myleni z księżmi diecezjalnymi. Dla młodzieży Kościół i zakony są tematami obojętnymi. Wydaje się, że współczesny Kościół nie trafia do młodzieży, ani poruszaną tematyką, ani stosowanym językiem. Dla współczesnej młodzieży obecność w Kościele jest raczej elementem kontynuowania tradycji (rodzinnej, narodowej) niż sposobem realizacji własnych potrzeb duchowych. Współczesny Kościół ma kłopot/ nie potrafi zaintrygować, zainteresować ani rozkochać w sobie młodzieży. Jednocześnie młodzież ma silny „deficyt Boga”, bardziej niż osoby dorosłe pragnie kontaktu z Bogiem, potrafi bardziej otwarcie mówić o Bogu. Stawia pytania na które nie potrafi znaleźć odpowiedzi w mediach ani wśród rówieśników. Nie znajduje ich również niestety w Kościele. Boga odnajduje jednak głównie w chwilach osobistej refleksji lub poprzez dzieła kultury (powieści wybitnych twórców, malarstwo). Rodzice dorastających dzieci odczuwają rozczarowanie pomiędzy tym co głoszą ludzie Kościoła (ubóstwo, miłosierdzie), a praktyką - droga posługa sakramentalna: zwłaszcza pogrzeby („żerowanie na tragedii”), często ponad przeciętny standard życia: drogie samochody, „wypasione” przyjęcia na parafiach; ostre oceny dokonywane wobec wiernych bez próby zrozumienia ich sytuacji. Idealny zakonnik lub ksiądz przede wszystkim powinien: umieć wysłuchać, zrozumieć sytuację, i w trzeciej kolejności napominać i „naprawiać” wiernego. Wierni nie oczekują, że zakonnik lub ksiądz będzie potakiwał lub zgadzał się ze stylem życia wiernego, musi jednak najpierw rozumieć, a dopiero później udzielać rad. Wszyscy badani zgadzają się z tym, że powinno się więcej mówić o życiu zakonnym. W zasadzie zarówno dla młodzieży jak i dorosłych wkroczenie na drogę życia zakonnego jest albo: znakiem sprzeciwu wobec zastanej rzeczywistości, albo przejawem bardzo silnego charakteru, albo decyzją motywowaną lękiem przed współczesnością.

Wszystkie testowane koncepty zostały stosunkowo pozytywnie ocenione przez badanych. Każdy z nich niesie istotne informacje oraz posiada w sobie silnie rezonujące emocje oraz wartości. W przypadku osób dorosłych szczególnie dobrze pracują kierunki nr 1 i 3: Koncept 1 posiada nośny insight „gonitwa za drobiazgami zamiast poszukiwania tego co ważne” oraz posiada głęboki walor informacyjny: zakony prowadzą wiele pożytecznych prac, są przydatne dla społeczeństwa, wnoszą wiele dobrego dla polskiego szkolnictwa, służby zdrowia, pomocy najsłabszym. Koncept 3 przełamuje stereotyp, że do zakonów trafiają osoby mierne, komunikuje, iż życie zakonne może być dedykowane ludziom sukcesu, potencjalnym zwycięzcom, którzy pod wpływem „boskiego impulsu” wybierają to co trudne i niezwykłe. Zagrożenie związane z taką narracją to pewna „surwiwalowość” wyboru (czy takie powołanie będzie trwałe, czy to nie jest kolejne „wrażenie” do zaliczenia). Młodzież wybierała narracje odnoszące się do sukcesu i wyróżnienia się: Koncept 2 mówi o „profesjonalnym” podejściu do duchowości realizowanym w zakonach i kierowanym do wiernych. Zakonnicy to mistrzowie życia duchowego, którzy swoje metody rozwijali przez setki lat. Wstępując do zakonu trafia się do elity, która wie jak pomagać ludziom, jak odpowiadać na ponadczasowe pytania, która posiada coś czego nie można kupić: boskie namaszczenie do udzielania przebaczenia. Koncept 4 odnosi się do obszaru bycia kimś unikalnym, nie zgadzania się na zło i płyciznę tego świata, a jednocześnie do wyboru drogi, która pozwoli każdemu kto na nią wstąpi na osobisty rozwój (duchowy i intelektualny). Reasumując warto pokusić się o stworzenia audycji lub cyklu artykułów dotyczących życia zakonnego, przedstawiających czym jest życie zakonne, jak je rozumieć, pokazujące korzyści z takiego wyboru: pomoc innym, osobisty rozwój, życie „bardziej”. Kolejny slajd prezentuje rekomendacje dotyczące komunikacji emocjonalnej na bazie symboli i ikon.

ZACIEKAWIĆ

Co ciekawi odbiorców mediów Co ciekawi odbiorców mediów? Nic bardziej nie interesuje ludzi, niż inni ludzie To co wiąże się z ich życiem codziennym To co konkretne i bliskie To co rzeczywiste - to co się stało lub stanie na pewno. To co niezwykłe, nowe, nieoczekiwane; To co wesołe

Odbiorca czyli do kogo mówisz Co on chce usłyszeć. Twój cel Odbiorca czyli do kogo mówisz Co on chce usłyszeć? Twój cel? Co chcesz powiedzieć? Pasywny Nieuważny Pragnie zmian Oczekuje możliwości przerwania komunikacji Informacja jest nudna Słabo angażuje wyobraźnię Oczekuje zabawy lub wstrząsu

Techniki argumentacji Emocje i osobiste świadectwo jest silniejsze niż racjonalność Argumentacja jednostronna Argumentacja dwustronna Argumentacja emocjonalna lub z elementami emocjonalnymi przewyższa skutecznością argumentację rzeczową i racjonalną, Można wspomagać się ekspertami/źródłami z danej dziedziny (w zależności od kontekstu)

Relacje z dziennikarzami Bądź otwarty, gotowy, rzetelny i wiarygodny Dziennikarz - szansa a nie zagrożenie. Wspólny cel: zainteresować odbiorcę Zachowaj umiar, nie zalewaj odbiorcy informacjami Bądź świadkiem ale i ekspertem gdy to konieczne Przygotuj się na wszelkie niespodzianki Bądź konkretny, zwięzły i szybki Używaj prostego języka

OPOWIEDZIEĆ O SOBIE

Galaktyka życia konsekrowanego Infografika lub infografiki pokazujące różne aktywności zakonów w diecezji, archidiecezji i w Polsce ale też na świecie

Kariera konsekrowana Zakonnicy/zakonnice jako ludzie sukcesu – wykładowcy, naukowcy, budowniczowie, lekarze, sportowcy, artyści

Za furtą – tajemnice życia konsekrowanego Gry miejskie, „noc klasztorów” – otwarte spotkania, program w telewizji, własny kanał na YouTube – co i dlaczego robimy

Doświadczenia klientów O służbie zakonów mówią Ci co ją poznali w szkołach, hospicjach, ośrodkach opieki, szpitalach itp.

Przewodnicy – znani i odkrywani Ludzie którzy słuchają i rozumieją, za których słowami podążają tysiące w realu i w necie. Kim są? Kim byli?

Bohaterowie naszych czasów Robili kariery w świecie albo mogli je zrobić ale zdecydowali się na radykalną zmianę z … miłości

Szaleństwo nauki Rekolekcje naukowe –pomoc w powtórce przed maturą albo sesją – profesjonalizm, odosobnienie, wspólnota, praca

Dziękuję za uwagę 