SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CENTRUM INTEGRACJI UCHODŹCÓW Fundacja Edukacji i Twórczości.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
EDUKACJA – PRACA - KARIERA
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Zadanie 1 Zarządzanie projektem - wzrost wiedzy na temat EFS i projektu wśród mieszkańców powiatu lęborskiego Zadanie 2 Program formalnego potwierdzania.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Psychologiczno-Pedagogiczna Poradnia dla Młodzieży w Łodzi
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Zdobycie umiejętności oczekiwanych przez pracodawców, większe szanse na zatrudnienie Zdobycie umiejętności kluczowych (w szczególności wykorzystanie nowoczesnych.
Projekt Leonardo da Vinci
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
TECHNIK HANDLOWIEC.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Mobilność szkolnej kadry nauczycieli w Książnicach Wielkich MALTA 18
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
` PRAKTYKA ZAWODOWA W NIEMCZECH UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ NR 5 IM. JANA PAWŁA II W LUBLINIE W ROKU SZKOLNYM 2005/2006.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Londyn 2015/2016.
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Europass.
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
ZESPÓŁ PUBLICZNYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
„Młodzi fachowcy na europejskim rynku pracy – rzemieślnicze staże w Hiszpanii” Projekt Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zapis prezentacji:

SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Nowym Sączu

Ankieta badająca opinie uczestników stażów w Sewilli

Jakie były Twoje oczekiwania związane ze stażem w Sewilli? 1 – podniesienie kwalifikacji zawodowych, 2- rozwój kompetencji osobistych, interpersonalnych, 3 – zwiększenie znajomości języka hiszpańskiego, 4 – doskonalenie posługiwania się językiem angielskim, 5- poznanie hiszpańskiego rynku pracy, 6 – nawiązanie kontaktów zawodowych, 7 – możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy w pracy w Polsce, 8 – łatwość podjęcia zatrudnienia na lokalnym rynku pracy, 9 – łatwość podjęcia zatrudnienia na europejskim rynku pracy, 10 – zwiększenie motywacji do dalszego kształcenia, 11 – poznanie kultury i tradycji Hiszpanii, 12 – inne

W jakim stopniu zostały spełnione Twoje oczekiwania po odbyciu stażu w Sewilli? 1 – podniesienie kwalifikacji zawodowych, 2- rozwój kompetencji osobistych, interpersonalnych, 3 – zwiększenie znajomości języka hiszpańskiego, 4 – doskonalenie posługiwania się językiem angielskim, 5- poznanie hiszpańskiego rynku pracy, 6 – nawiązanie kontaktów zawodowych, 7 – możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy w pracy w Polsce, 8 – łatwość podjęcia zatrudnienia na lokalnym rynku pracy, 9 – łatwość podjęcia zatrudnienia na europejskim rynku pracy, 10 – zwiększenie motywacji do dalszego kształcenia, 11 – poznanie kultury i tradycji Hiszpanii, 12 – inne

Jak oceniasz przydatność kursu języka angielskiego branżowego przed stażem w Sewilli? 1 – bardzo potrzebny, 2 – potrzebny, 3 – nieprzydatny

Jak oceniasz przydatność kursu języka hiszpańskiego w związku ze stażem w Sewilli? 1 – bardzo potrzebny, 2 – potrzebny, 3 – nieprzydatny

Jak oceniasz przydatność przygotowania psychologiczno – pedagogicznego przed wyjazdem na staż do Sewilli? 1 – bardzo potrzebne, 2 – potrzebne, 3 – nieprzydatne

Czy uważasz, że organizowane w Twojej szkole staże zagraniczne przyczyniają się do postrzegania szkoły jako bardziej atrakcyjnej i zachęcającej do podjęcia w niej kształcenia? 1 – tak, 2 – nie, 3 – nie wiem

Czy poleciłabyś/poleciłbyś staż zagraniczny w Twojej szkole swoim kolegom? 1 – tak, 2 – nie, 3 – nie mam zdania

W pytaniu otwartym dotyczącym innych spostrzeżeń i refleksji uczniowie podkreślali, że staż był doskonałym sposobem na podniesienie swoich umiejętności i kwalifikacji zawodowych oraz interpersonalnych, wspaniałym doświadczeniem zawodowym i przygodą, dowartościowaniem, poznaniem i rozwijaniem samego siebie, motywacją do samodzielnego radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Ankietowani dostrzegali również skutki kryzysu na hiszpańskim rynku pracy.

Dziękuję za uwagę Beata Rzepiela Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Nowym Sączu ul. Żółkiewskiego Nowy Sącz ,