Kalkulator Wyborczy
Okno startowe Kalkulator w pierwszej kolejności weryfikuje, czy posiada ważne licencje. Jeżeli posiada więcej niż jedną licencję, wybiera licencje, na której chce dalej pracować („przejdź”). Istnieje możliwość wyeksportowania aktywnej licencji we wskazane miejsce („Zapisz”) lub całkowite jej usuniecie („Usuń”)
Okno startowe W przypadku, gdy nie posiada ważnych licencji kalkulator umożliwia pobranie ich z sieci („wnioskuj o licencję”) lub z dysku („znajdź licencję na komputerze”)
Wnioskowanie o Licencje-zalecana forma generowania licencji Pobranie licencji z sieci odbywa się na podstawie loginu i hasła z kartek w przypadku złego zalogowania się pojawi się komunikat o błędnym haśle lub loginie z przyciskiem „ok”, po zapoznaniu się z komunikatem okno logowania zostaje zamknięte.
Wnioskowanie o Licencje W przypadku poprawnego zalogowania mamy możliwość wnioskowania o licencje „wyślij wniosek o licencje”. Po kliknięciu przycisku pojawia się okno z prośba o ustawienie hasła do licencji, następnie zostaje wysłane zgłoszenie do Web Service, i zamkniecie okna wnioskowania o licencje. Licencje o które się staramy widnieją w liście „Licencje oczekujące”
Znajdź licencję na komputerze Pobieranie licencji z dysku polega na wskazaniu gdzie znajduje się licencja
Logowanie na licencje Po kliknięciu „Przejdź” przy aktywnej licencji
Lista protokołów dla danej licencji Wraz z zalogowaniem się na licencję, kalkulator pobiera pliki definicyjne w formacie XML dla danej akcji wyborczej z internetu lub z dysku. Można ta operacje wywołać recznie. Przycisk Drukuj wywoła wydrukowanie prtokołu Przycisk Nowy powoduje całkowite wyczyszczenie poprzedniego protokołu i ponową edycje Przycisk Edytuj powoduje przejście do formularza i możliwość uzupełnienia wskazanego formularza.
Formularz Krok1 Krok z wypełnianiem pól góra-dół. Po kliknieciu „dalej” na końcu formularza przechodzimy do kroku 2.
Następuje walidacja uzupełnionych pół w kroku 1
Formularz Krok2 Krok z wypełnianiem pól dół -góra. Po kliknięciu „dalej” na końcu formularza przechodzimy do kroku 3.
Formularz Krok3 Krok zawiera wszystkie pola z kroku poprzedniego, z ta różnicą że są nie edytowalne. Zawiera również pola adnotacji. Po kliknięciu „dalej” jeśli nie ma błędów twardych ani ostrzeżeń twardych przechodzi do kroku 4.
Formularz Krok4 Krok służy do wybrania członków komisji. W każdej chwili można zaktualizować plik definicyjny komisji Musi być wybrany Przewodniczący lub Zastępca, i musi zebrać się kworum aby przejść do podpisu protokołu
Formularz Krok5 Należy wybrać i zalogować się na licencje, którą będzie podpisywany protokół.
Formularz Krok5 Klikamy przycisk podpisz. Wyskoczy komunikat w celu uwierzytelnienia osoby podpisującej protokół. Poprawne podanie hasła automatycznie wywołuje funkcje do wysłania protokołu
Czekamy na przesłanie protokołu na serwer. Zakończenie wysyłania uruchomi funkcję do zapisu protokołu na dysku
Wybieramy miejsce klikając przycisk przeglądaj
Wybieramy bezpieczne miejsce do zapisu pliku z protokołem.
Wybieramy drukarkę za pomocą, której zostanie wydrukowany protokół. Dodatkowo wybieramy ilość kopi tego protokołu.
Zmiana statusu protokołu na wysłany. Istnieje możliwość ponownego wydruku, zapisu do pliku PDF, uzupełnienia od nowa lub