ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Ankieta dla uczniów SP i Gimnazjum
Zakupy.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów klas: |||c i ||c
„Zdrowa żywność w sklepiku szkolnym”
Grupa III – Dziennik pokładowy
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
„Warzywa i owoce są na 5” Szkoła Podstawowa Nr 12 w Elblągu
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
PROJEKT TRZYMAJ FORMĘ realizowany w roku szkolnym 2006/2007 w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 4 im. C. K. Norwida w Olsztynie Gimnazjum Nr 8 w Olsztynie.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Wiem co jem.
Projekt edukacyjny „ Żyj zdrowo”.
Konkurs Czas na Zdrowie
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
“Szkoła w procentach”.
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
Magdalena Krzysztofik Katarzyna Krawiec Angelika Dorosz Matthew Witek
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Teraz dowiecie się nieco o odżywianiu się Waszych dzieci. DRODZY RODZICE.
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
WYNIKI ANKIET I TESTÓW WYNIKI ANKIET I TESTÓW KLAUDIA KRZYŻAŃSKA, KL.IIIF GIMNAZJUM NR14 BYTOM.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
„KLASA II A ŚNIADANIE ZAWSZE ZDROWE MA „
PROGRAM EDUKACYJNY „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Ankieta do uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum ZPO w Skrzydlnej
ANKIETA DLA RODZICÓW- „ŚNIADANIE” 92 RODZICÓW UZUPEŁNIŁO ANKIETY.
KLASA I a rok szk. 2011/2012. UCZEŃ W SZKOLE BEZ ŚNIADANIA MA NIEWIELE DO GADANIA. PUSTO W BRZUCHU ! PUSTO W GŁOWIE ! KAŻDY CI TO POWIE !
8 listopada 2011r. reportaż z Publicznej Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Biesiadkach.
ANKIETY DO RODZICÓW – SKLEPIK 92 rodziców wzięło udział w ankietach.
Klasa III a Zespół Szkół nr 8 Tomaszów Mazowiecki.
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
Wiemy, dlaczego należy zdrowo się odżywiać. Znamy wartość owoców dla naszego zdrowia i prawidłowego rozwoju. Uczestniczymy w akcji „OWOCE W SZKOLE”
r. Dzień Zdrowego Śniadania w klasie III A w Szkole Podstawowej nr 11 w Łodzi.
ŚNIADANIE DAJE MOC Prezentacja akcji przeprowadzonej w Publicznej Szkole Podstawowej im. Karola Wojtyły w Kraszewie w klasie I.
W Szkole Podstawowej im. Ziemi Kujawskiej w Wysocinie. Klasa II i III (klasa łączona ) Wychowawca – Monika Skrzynecka.
Wyniki ankiety dotyczącej zdrowego odżywiania się uczniów gimnazjum w Poroninie. Poronin, kwiecień 2014.
TYDZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA 8 listopada – DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA Szkoła Podstawowa im. Juliana Tuwima w Złochowicach.
w klasie III c Szkoły Podstawowej nr 4 w Zambrowie
W ramach szkolnych obchodów Światowego Dnia Zdrowia podjęto następujące działania:  wychowawcy zapoznali uczniów z ulotką przygotowaną przez PSSE w Ostrowi.
„Śniadanie Daje Moc” uczniom klasy I w Szkole Podstawowej w Dąbrówce w roku szkolnym 2013/2014.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
‘Śniadanie daje moc’ Ogólnopolska akcja edukacyjna
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
WYNIKI ANKIETY ZDROWE ODŻYWIANIE. W ankiecie wzięło udział 97 uczniów klas IV-VI SP NR 3 WE WŁODAWIE (38% uczniów szkoły kl. IV-VI)
ZDROWIE- Twój przyjaciel ! Temat projektu:. Oto zespół realizujący projekt – KOŁO BIOLOGICZNE 3 osoby były nie obecne podczas wykonywania zdjęcia, ale.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Szkoła Promująca Zdrowie
« Szlachetne zdrowie-czy wiesz co jesz ? » WebQuest w ramach edukacji zdrowotnej Autor: Marta GAMBUTO.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
Zapis prezentacji:

ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE Monika Pleńkowska Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Przasnyszu.

Witam Państwa! Jestem uczennicą III klasy Liceum Ogólnokształcącego im. KEN w Przasnyszu o profilu biologiczno – chemicznym. Moją przyszłość wiążę ze studiami związanymi z biologią i chemią, stąd moje zainteresowanie Ogólnopolską Olimpiadą Promocja Zdrowego Stylu Życia PCK.

Akcję prozdrowotną rozpoczęłam od obserwacji w jaki sposób odżywia się młodzież w moje szkole na przerwach, jakie posiłki przynosi z domu, co kupuje w sklepiku szkolnym.

Z moich obserwacji wynikało, że młodzież odżywia się głównie wysokokalorycznymi przekąskami, pije napoje gazowane.

pt. „Twoje zdrowe odżywianie”. Moim drugim zadaniem było samodzielne ułożenie i przeprowadzenie ankiety pt. „Twoje zdrowe odżywianie”. Respondentami byli uczniowie trzech klas. PONIŻEJ PRZEDSTAWIAM WYNIKI ANKIETY.

Młodzież podczas wypełniania ankiety. Ankieta miała na celu ukazać jak odżywia się młodzież w naszej szkole. Dane z ankiety przedstawiłam w postaci diagramów. Młodzież podczas wypełniania ankiety.

Ile posiłków zjadasz dziennie? Czy jesz śniadanie w domu? Na to pytanie młodzież odpowiadała najczęściej: cztery lub trzy. „Czy jesz śniadanie w domu ?” najczęstszą odpowiedzią było: zawsze

Czy jesz drugie śniadanie w szkole? Czy jadasz posiłek przyniesiony z domu, czy kupiony w sklepiku? Uczniowie klasy II i III odpowiedzieli, że czasami jedzą śniadanie w szkole, uczniowie klas I: zawsze. Większość uczniów jada posiłek przyniesiony z domu.

Co jesz na drugie śniadanie? Czy podjadasz miedzy posiłkami? Większość uczniów je na drugie śniadanie kanapki oraz podjada między posiłkami.

Jak często jesz warzywa? Na to pytanie większość uczniów odpowiedziała: czasami.

Czy uważasz, że zdrowe odżywianie jest w stanie przedłużyć życie? Uczniowie w większości uważają, że prowadzenie zdrowego stylu życia jest w stanie przedłużyć życie, jednak mimo tego wyniki ankiety nie były zadowalające. Młodzież nie odżywia się zdrowo, na pewno nie wiedzą że może odbić się to na ich zdrowiu w przyszłości .

Czy ćwiczysz na lekcjach wych. fizycznego? Najwięcej uczniów klasy I oraz częściowo III ćwiczy na lekcjach w-f, zaś uczniowie klasy II w większości nie.

Czy nauczyciele przekazują Ci dużo informacji na temat zdrowego stylu życia? Czy rodzice przekazują Ci wiedzę na temat zdrowego stylu życia? Uczniowie na pytania dotyczące przekazywania wiedzy na temat zdrowego odżywiania się odpowiedziała, że rodzice przekazują więcej wiedzy niż nauczyciele.

Czy uprawiasz jakieś sporty? Na pytanie „Czy uprawiasz jakieś sporty?” uczniowie klasy III w większości udzielili odpowiedzi: nie.

Zdrowy posiłek w szkole Aby sprawdzić reakcje uczniów na wprowadzanie zmian odżywiania się w szkole postanowiłam poczęstować koleżanki i kolegów jabłkiem. Uczniowie byli pozytywnie zaskoczeni.

Plakaty na temat prowadzenia zdrowego stylu życia Dnia 05.02.2014 roku w klasie II B przeprowadzałam lekcję mającą na celu uświadomienie innym uczniom szkoły jakie zagrożenia wynikają z prowadzenia niewłaściwego stylu życia. Młodzież miała za zadanie przygotować plakaty motywujące do zdrowego odżywiania się. W lekcji tej osobą współpracującą z uczniami była nauczycielka edukacji dla bezpieczeństwa – p. Grażyna Rogowska.

Od dwóch miesięcy w szkolnym sklepiku sprzedawane są również owoce, które młodzież chętnie kupuje, co wskazuje na zmianę nawyków żywieniowych.

Efekty mojej pracy stawały się coraz bardziej widoczne Efekty mojej pracy stawały się coraz bardziej widoczne. Wyeksponowane plakaty wzbudziły zainteresowanie wśród młodzieży naszej szkoły. Z rozmów z uczniami dowiedziałam się, że zaczęli korzystać z rad w nich udzielonych. Zauważyłam także, że coraz więcej napotkanych na korytarzu osób pije wodę mineralną i je owoce.

Ogólnopolska Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia Polskiego Czerwonego Krzyża to nie tylko własna wiedza na temat prowadzenia Zdrowego Stylu Życia, ale dzielenie się nią z innymi. Dziękuję za uwagę.