Slide title In CAPITALS 50 pt Slide subtitle 32 pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Marcin Galwas dyrektor sprzedaży Ericsson sp. z o.o.
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) Badania konsumenckie w Polsce Ericsson Consumer Lab Grupa reprezentatywna –Kryteria przykładowe: płeć, wiek, region Grupy wiekowe: lat –1500 wywiadów –Badania terenowe: kwiecień 2006 –Metoda: ilościowa, jakościowa –Grupa reprezentatywna dla 28 milionów ludzi
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) Aż 27% Polaków posiada tylko telefon komórkowy
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) Minuty 15 minut dziennie rozmawiają średnio Polacy przez komórki Ile czasu spędzasz - rozmawiając przez telefon komórkowy – na rozmowy prywatne i służbowe?
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) Jakiego telefonu używasz do rozmów z domu? 86% posiadających oba telefony używa telefonu komórkowego w domu
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) Jakie są powody rozmowy z domu przez tel. komórkowy? % Polacy unikają rozmów między tel. komórkowymi i stacjonarnymi
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) 21% Polaków nie jest zainteresowanych nabyciem telefonu komórkowego... %
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20)... i trudno ich będzie zainteresować Grupa reprezentowana głównie przez ludzi staroświeckich, tradycjonalistów (70%) 35% to przedział wiekowy lat 53% to przedział wiekowy lat 60% to emeryci Nie są zainteresowani technologią lub nie posiadają wiedzy na jej temat Nie czują potrzeby posiadania telefonu komórkowego
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) „Nie potrzebuję komórki” - 38% z grupy nieposiadającej telefonu komórkowy % Jakie są główne powody nieposiadania telefonu komórkowego?
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) 78% Polaków płaci ze „swojej kieszeni” za rachunki telefoniczne Kto opłaca Twoje rachunki za najczęściej używany telefon komórkowy?
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) Polska krajem SMS-ów Rozmowy4,5 dziennie Poczta głosowa0,36 SMS6,5 Na dojrzałym rynku użytkownicy komórek wysyłają 3,94 SMS (UK) dziennie.
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) “Jak reagujesz zwykle na każde 10 otrzymanych wiadomości tekstowych/SMS’ów/ i od przyjaciół, kolegów z pracy i członków rodziny (wyłączając informacje abonamentowe) ?” SMS inicjatorem ruchu w sieci Odpowiada SMS (57%) Dzwoni do autora otrzymanej wiadomości (17%) Odpowiada zarówno SMS, jak i telefonem (11%) Czyta i odpowiada (15%) W 85% wszystkich przypadków, to otrzymany SMS inicjuje wysłanie wiadomości i/lub rozmowę przez telefon
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) Aż 89% Polaków używa telefonów komórkowych do rozmów i wysyłania SMS-ów
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) 23% Polaków korzysta z multimedialnych usług telefonii komórkowej Młoda grupa wiekowa: użytkowników reprezentują głównie osób pomiędzy rokiem życia; nie ma prawie nikogo powyżej 49 roku życia Grupa reprezentowana wśród studentów „dziennych” (36%) oraz stałych użytkowników komórek (33%).
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) Chęć dorównania przyjaciołom i bycia „na czasie” Posiadanie najnowszego modelu telefonu komórkowego robi dobre wrażenie Chęć korzystania z zaawansowanych technologii Chęć posiadania wszystkich urządzeń pod ręka – w jednym aparacie Marka telefonu komórkowego jest ważna Posiadane urządzenia: aparat cyfrowy 42%, odtwarzacz MP3 41%, laptop 13%, telefonia IP 17% 67% używa Internetu przynajmniej raz w tygodniu 23% Polaków korzysta z multimedialnych usług telefonii komórkowej Profil
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) 38% Polaków korzysta z internetu co najmniej raz w miesiącu % Jak często używasz Internetu w domu, w pracy, w szkole lub w innych miejscach?
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) Rośnie w Polsce dostęp do internetu szerokopasmowego %
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) Polki częściej niż Polacy korzystają z blogów Mężczyźni Kobiety „czaty” (IM)85% 68% Muzyka 52% 36% Filmy 40% 24% Wyświetlanie i transfer plików graficznych37% 23% Aktywność towarzyska46% 25% Czytanie/pisanie blogów to jedyny wyjątek: 13% kobiet vs. 6% mężczyzn Polskę charakteryzuje nieco większe „czatowanie” i aktywność towarzyska w internecie w porównaniu z tendencjami światowymi Mężczyźni częściej od kobiet używają Internetu Wysoki wskaźnik wśród użytkowników „tygodniowych”, lat
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20) Polski rynek jest gotów na rozwój usług multimedialnych rozwinięty rynek sms-ów wysokie zainteresowanie nowymi usługami (MMS i on-line) młodzież spragniona nowych produktów zachowanie konsumentów podobne do tych w Europie nowe technologie nośnikiem zmian kulturowych polski konsument jest wrażliwy na cenę
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Źródło: Ericsson Consumer Lab (20)