„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
PAT WSPÓLNE PASY I PRZYSTANKI AUTOBUSOWO-TRAMWAJOWE W WARSZAWIE
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Komunikacja i Turystyka
Konsultacje Społeczne, 06-07/09/20071 PROJEKT TRASY KRASIŃSKIEGO na odcinku plac Wilsona ul. Budowlana wraz przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym.
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013.
Zad.1 Na ilu liniach autobusowych opiera się komunikacja państwowa w nocy? Rozwiązanie: Zad.2 Ile autobusów jednej linii w nocy wyjedzie z Ronda Kaponiera.
Kierunki rozbudowy sieci tramwajowej w Krakowie w latach
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Czytelność układu linii
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Koncepcja programowa przebudowy ul. Marcinkowskiego od ul
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
TRAMWAJ NA POŁUDNIE Budowa linii tramwajowej i ścieżki rowerowej dla mieszkańców Piotrowic, Ochojca, Kostuchny, Podlesia i Zarzecza Status prac: Kwiecień.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Organizacja ruchu podczas budowy centralnego odcinka II linii metra przy rondzie Daszyńskiego.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Kontrakt Terytorialny Województwa Kujawsko-Pomorskiego Konferencja prasowa Toruń, 15 września 2014 r.
A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP Zadanie (1): - (1.1) określenie głównych wyzwań - (1.2) propozycja celów strategicznych.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2011 ROK. Nowe uwarunkowania wynikające z ustawy o finansach publicznych nowa uchwała: WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA na lata.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Zarządzanie transportem Wybrane elementy
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Politechnika Krakowska
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
ALMADA – dobre praktyki transportowe
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
OBSŁUGA KOMUNIKACYJNA OSIEDLI MORASKO – RADOJEWO I UMULTOWO
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic” (Projekt wynika z „Planu Transportowego Aglomeracji Poznańskiej”) WARIANTY: 1T Wariant tramwajowy Wilczak – Rubież 2T Wariant tramwajowy Murawa – Rubież 3T Wariant tramwajowy Małe Garbary – Rubież 4A Wariant szybkiego autobusu Poznań Główny – Małe Garbary – Rubież 5AT Wariant mieszany tramwajowo- autobusowy 1T + 3A 6AT Wariant mieszany tramwajowo- autobusowy 2T + 3A

Wariant 1T Linia nr 3 Rubież – Stomil przez Ratajczaka Przyśpieszone linie autobusowe na Naramowickiej

Wariant 2T Przedłużenie linii tramwajowych nr 4 i 10 do pętli Rubież. Nie funkcjonuje pętla Murawa

Wariant 3T Nowa linia 30 Rubież – Kaponiera przez Garbary Likwidacja linii 47 Zmiana linii 69 i 911 Przyspieszenie autobusów na trasie tramwajowej

Wariant 4A Linia BRT1 Rubież – Poznań Główny PKP Przez Garbary i Królowej Jadwigi Likwidacja linii 47 Zmiana linii 69 i 911 Przyspieszenie autobusów na trasie BRT

Problemy techniczne i funkcjonalne Na odcinku północnym trasa prowadzona jest przez obszar niezabudowany. Węzeł Naramowicka – Lechicka jest wymagany dla funkcjonalności systemu transportu zbiorowego. W wariancie przez Murawę wysokie koszty generuje skomplikowany wiadukt i kolizja z linią energetyczną. Na ulicy Szelągowskiej trasa tramwajowa prowadzona jest w trudnym geologicznie terenie. Przeprowadzenie tramwaju pod wiaduktem kolejowym w ulicy Garbary jest niezgodne z obowiązującymi przepisami. Na ulicy Garbary konieczne będzie „odebranie” samochodom po jednym pasie w każdą stronę.

Rozkładowy czas przejazdu na odcinku od Naramowicka – Łużycka do Garbary – Estkowskiego: Obecnie i w wariantach 1T i 2T : 13 min 30 sek Tramwajem w wariancie 3T: 9 min Autobusem w wariancie 4A, 5AT i 6AT: 8 min 30 sek

taboru

WSKAZANIE: WARIANT 4A – rezygnacja z tramwaju – linia BRT na odcinku od skrzyżowania Nowej Naramowickiej z Łużycką do skrzyżowania Garbary – Estkowskiego, poza systemem autobus tradycyjny na Naramowicach i wzdłuż Garbar i Królowej Jadwigi do Poznań Główny ew. Wolne Tory. W fazie realizacji jest to wariant: Najtańszy, Najbezpieczniejszy pod względem technicznym, Dostosowany do systemu transportu publicznego Poznania, Elastyczny, pozwalający na dopasowanie poszczególnych elementów do popytu, Innowacyjny, pomimo szeregu zastosowań na świecie w Polsce jest nowością, system opiera się w dużej mierze o rozwiązania IT, W fazie eksploatacji jest to wariant: Zapewniający poprawę funkcjonowania transportu zbiorowego, Gwarantujący uzyskanie efektów środowiskowych.

OBAWY: Pomysł tramwaju na Naramowice silnie wrósł w świadomość społeczną, nowy system może budzić sprzeciw. Elastyczność systemu jest zaletą ale niewłaściwie wykorzystana może być też wadą. Brakuje doświadczeń wdrażania takich systemów w Polsce. Istnieje niebezpieczeństwo, że pod szyldem poprawy transportu publicznego będzie realizowana rozbudowa układu drogowego dla samochodowego transportu indywidualnego. PROPOZYCJE: Kampania promocyjna BRT z wymyśleniem nazwy takiej jak PST i z informacją o planowanych rozwiązaniach. Złożenie wniosku aplikacyjnego (w oparciu o istniejące opracowanie). Zlecenie Studium Wykonalności (w oparciu o istniejące opracowanie). Wykonanie koncepcji systemu BRT.