Jak uczy się mózg? Twój mózg to najsprawniejszy komputer, ale musisz znać instrukcję obsługi, żeby umiejętnie z niego korzystać. Rozprawić się z.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej,
Advertisements

Kim jestem? mgr inż.Marlena Zaborniak Marlena Zaborniak
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Anna Langhoff. Co jeść a czego unikać ????????
Sprawdzian także dla rodziców
Tomografie komputerowe Fotodynamiczna terapia nowotworów
Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat
TRZYMAJ FORME.
Dlaczego fizyka jest taka trudna?
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej.
WITAM, JESTEM TIKUŚ!.
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
PRAWA CZŁOWIEKA.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Życie nastolatka.
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
CZYNNIKI HAMUJĄCE UCZENIE SIĘ
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Pytania 1 Czy dziecko rodzi się jako jednostka wybitnie uzdolniona? Czym jest wrodzony potencjał intelektualny człowieka? Czym jest inteligencja - poziomy.
ZDROWY STYL ŻYCIA.
TWÓRCZA AKTYWNOŚĆ… nie tylko DZIECI
„Style i techniki uczenia się”
Konkurs Czas na Zdrowie
Stres a aktywność fizyczna
Każdy z nas lubi w wolnym czasie pograć w gry lub oglądać telewizje. Zamykamy się w czterech ścianach zapominając o bożym świecie. Zapominamy jak bardzo.
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Metody i formy pracy z 6l w klasie I
Plac zabaw na medal Rejon 8 Projekt nr 35. Plac zabaw na medal W ramach naszego projektu chcemy stworzyć kolorowe, bezpieczne miejsce do zabawy dla naszych.
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
mgr Aniela Kobusińska – Luty pedagog, doradca zawodowy
WODA.
+ + dlaczego i jak czytać Biblię? SESJA PIĄTA.
By Julita Hołdys and Rafał Szczuka 1. Polska wersja 2. Dlaczego mamy to robić 3. Zdrowe odżywianie 4. Ćwiczymy 5. Wysypiamy się 6. Spędzamy czas.
Chemia biopierwiastków Stężenie pierwiastków 100 (10 -4 ) –10 -4 ( ) w surowicy.
Ruch to zdrowie.
Co to jest neurofeedback?
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
17.X r. DEBATA S.O.S. RUCH to: Czynność warunkująca prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Umożliwia nasz rozwój umysłowy, poprzez tworzenie się.
STRES jak sobie z nim radzic.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
Małgorzata Taraszkiewicz. historia człowieka to historia pełna odkryć i wynalazków, które zmieniają jakość życia… Historia ZMIAN.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
TO JEST TWÓJ CZAS NA ZDROWIE
Sposoby radzenia sobie ze stresem
PSYCHOLOGICZNE I PEDAGOGICZNE KONCEPCJE CZŁOWIEKA, A ROLA I MIEJSCE NOWYCH TECHNOLOGII W PROCESACH POZNAWCZYCH.
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Autor: Arkadiusz Białek
WODA DLA MIESZKAŃCÓW SUDANU
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej,
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Zapis prezentacji:

Jak uczy się mózg? Twój mózg to najsprawniejszy komputer, ale musisz znać instrukcję obsługi, żeby umiejętnie z niego korzystać. Rozprawić się z mitami: komputer i instrukcja obsługi Sylwia Kolczyńska, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

Jak uczy się mózg? Uczy się mózg czy uczymy się my? Czy mózg to komputer? Jak bada się pracę mózgu – krótko o fMRI. Czy istnieje instrukcja obsługi mózgu?

Wyłaniająca się ‘instrukcja’. Czy gdyby komputer umiał sam się obsługiwać potrzebowałby do tego instrukcji? Jak skuteczniej uczyć i skuteczniej wychowywać?

Uczenie się Czy mózg to komputer? Co to znaczy uczyć się? Czy uczy się mózg czy uczymy się my? Czy mózg to komputer? Fortepian – palce grają, głowa myśli o czymś innym Jak muzyk zapamiętuje utwór, jak zapamiętujemy zdarzenia – skomplikowana kombinacja elementów

Jak bada się pracę mózgu? EEG (elektroencefalografia) Pozytonowa emisyjna tomografia komputerowa (konieczne podanie substancji promieniotwórczej zawierającej izotopy o krótkim czasie połowicznego rozpadu) fMRI – funkcjonalne obrazowanie rezonansu magnetycznego

Jak działa mózg? Poszczególne funkcje Integracja Neurony - odstawowe jednostki systemu nerwowego

Jak bada się pracę mózgu metodą fMRI i dlaczego należy ostrożnie interpretować wyniki badań oraz nie generalizować ich zbytnio

Analiza uzyskanych danych Wynik badania to tabelki z tysiącami liczb. Korzystając ze specjalnych programów generujemy obrazki i przekształcamy je tak, by nadawały się do analizy. Zadajemy właściwe pytanie i przekształcamy je na język programu, którego używamy. Czekamy, aż pojawi się obrazek z kolorową plamką.

Co na pewno możemy zrobić? Używać kasków przy uprawianiu dyscyplin sportowych, w których głowa może być narażona na urazy. Dobrze się odżywiać. Pić dużo wody. Pamiętać o ruchu na świeżym powietrzu. Zadbać o sens, cel, emocje i stymulację w życiu.

UWAGA! Neuromity. 10% mózgu Prawa i lewa półkula Krytyczne okresy rozwoju Nauczanie kreatywne ‘rozwijające umysł’ Style uczenia się Inteligencje wielorakie (w przeciwieństwie do wielokrotnego powtarzania) – które jednak jest skuteczne (preferencje a realne potrzeby)

Jak skuteczniej uczyć? Aktywność fizyczna jest dobra dla naszego mózgu Chroniczny stres niszczy mózg i cały organizm Nasz mózg nie interesuje się rzeczywistością lecz tym, by przeżyć

Jak skuteczniej uczyć? Nasz mózg uczy się przez całe życie Żeby lepiej zapamiętać, musimy powtarzać Nasz mózg lubi między innymi: wyzwania, zabawę, sen

Jak skuteczniej wychowywać? Dać szansę na zabawę oraz uczenie się przez naśladowanie