Formy pracy z książką (lekturą)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
W związku z obchodami Roku 2012 Roku Janusza Korczaka
XX Jubileuszowy Tydzień Kultury Języka
Jak korzystać z literatury popularnonaukowej
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
na podstawie książki Astrid Lindgren "Dzieci z Bullerbyn"
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Anna Klimowicz, FRSE, Program Socrates Comenius Produkty końcowe projektów programu Socrates Comenius.
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
opracowały mgr Beata Augustynów mgr Dominika Terembuła
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
SZKOLNE RADIO MIX MIX. MIX MIX Szkolne radio powstało w roku Nabór do radia prowadzony jest, co roku. Kandydaci na szkolnych redaktorów mają za.
Poniedziałek 8:00-12:00 1.Gry i Zabawy 2.Z komputerem 3.Historia 4.Planeta Ziemia 5. Zrozum francuza 6. Historia współczesna
Międzynarodowe Święto Bibliotek.
Wypożyczalnia Kto czyta, nie błądzi.
TURNIEJ WIEDZY O KSIĄŻCE dla klas II – III.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Biblioteka Zespołu Szkół nr 1 w Pile
Opis bibliograficzny książki, fragmentu książki, artykułu z czasopisma
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
BIBLIOTEKA gimnazjum im. Konstantego Parczewskiego w Niemenczynie 2014.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
Szkoły Podstawowej w Uhowie. I. Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych: Biblioteki szkolne- bramy do życia 1. Wykonanie z sentencji, myśli, aforyzmów.
OCENA UMIEJ Ę TNO Ś CI UCZNIÓW KLAS I-VI I SEMESTR 2014/2015 OPRACOWAŁ Tomasz Wilczak
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
Zapraszam do biblioteki
Jak dobierać książki do biblioteki dla dzieci
Szkolna biblioteka Co każdy powinien o nas wiedzieć!
Jak pomagać dziecku w nauce?
Sprawozdanie z działalności Świerszczykowego Klubu Pożeraczy Liter SP w Bargłówce Klasa I rok szkolny 2013/14.
METODY I FORMY PRACY Z CZYTELNIKIEM W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
BIBLIOTERAPIA JAKO FORMA TERAPII PEDAGOGICZNEJ
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Jeśli tak, jak my lubisz czytać powieści detektywistyczno-przygodowe…
ZADANIE VIII CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA – RODZICE, DZIADKOWIE, NAUCZYCIELE.
W BIBLIOTECE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 IM. MARII KONOPNICKIEJ W SIERADZU Przykłady dobrych praktyk.
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
Innowacja pedagogiczna
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Projekt edukacyjny w klasie I e i II d. Jaką mamy pogodę
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
Czyteliada, czyli jak propagować czytelnictwo Szkoła z klasą 2.0.
Proste narzędzia internetowe w pracy z uczniami - przegląd pomysłów. opracowała Gabriela Źrałek
Projekt czytelniczy dla klas piątych
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Album fotograficzny Sprawozdanie z wykonania zadania nr 1
Czas trwania projektu: r. Klasy IV - VI
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
W ramach powyŻszego tematu PODJĘLIŚMY SZEREG DZIAŁAŃ:
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Program eTwinning Planowanie projektów
Szkolne centrum multimedialne w czytelni
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Warsztat informacyjny Biblioteki Szkolnej Zespołu Szkół w Gogołowej
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Sposób na mitologię „ Klasa 5a i 5b FŚNIT.
Dzień Książki w grupie 0d
DOBRE PRAKTYKI BIBLIOTEKA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W PRUCHNIKU.
Zapis prezentacji:

Formy pracy z książką (lekturą)

Dzieciom, które nie opanowały jeszcze sztuki czytania, odpowiadają małe formy poetyckie wyrosłe z ludowej tradycji ustnej. Można uczyć ich na pamięć, wykorzystywać do inscenizacji.

czytanie z podziałem na role- które jest etapem do przygotowania inscenizacji, - inscenizacja- pogłębia znajomość lektury i daje okazje do przeżyć. Opracowując fragment do zainscenizowania uczniowie uczą się wyodrębniać zdarzenia, porządkują je w odpowiedniej kolejności.

teatrzyk lalek- przygotowanie rozpoczyna się od zaprojektowania dekoracji i lalek, następnie układamy scenariusz. audycja radiowa- ułożenie scenariusza, potem następuje nagranie audycji na taśmę magnetofonową. - opowiadanie baśni, lektury to najstarsza forma pracy z dziećmi, jak i również najskuteczniejszy sposób rozwijania zamiłowań czytelniczym,

dzienniczek lektur- zeszyt ćwiczeń z lekturą zaprojektować można na trzy lata nauki, uzupełniamy go w domu, w klasie znajduje się podczas spotkań z ciekawą książką. - wystawki- na lekcji plastyki dzieci mogą rysować ilustracje do przeczytanych książek, które umieszczamy na tablicy np. w kąciku książki, - ilustrowane katalogi albumowe- po opracowaniu książki dzieci mogą wykonywać karty do takich albumów np. na plastyce. Oprócz nazwiska autora znajdzie się zamiast tytułu książki charakterystyczny rysunek opowiadający treść książki.

prace plastyczne- pierwszym etapem jest prezentacja tekstu, następnie dzieci wykonują ilustrację, ogłaszają konkurs na najlepszy rysunek. konkursy, zgaduj-zgadula- zawierają pewne elementy zabawowe i stanowią ulubione przez dzieci formy zajęć. - gry i zabawy tematyczne- rozwiązywanie rebusów, zagadek, krzyżówek,