Gimnazjum w Starym Kurowie, 27.03.2014r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metody tradycyjne i aktywizujące w szkole podstawowej i gimnazjum
Advertisements

Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
PRZEBIEG DEBATY.
Etapy podejmowania decyzji
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
. Wnioski z przebiegu Wnioski z przebiegu próbnego egzaminu maturalnego przeprowadzonego w grudniu 2004 roku.
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
Analiza porównawcza metody projektów i metaplanu
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Sposoby podejmowania decyzji
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
Temat debaty – Podejmowanie samorządnej inicjatywy młodzieżowej.
eWUŚ - problemy zgłaszane przez świadczeniobiorców
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
- czwórka broni danej tezy (propozycja) - czwórka usiłuje ją obalić (opozycja)
Co chcieliśmy osiągnąć?
Modyfikacja egzaminu maturalnego
POJĘCIE METODY. POJĘCIE METODY PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH praca w grupach, drama, inscenizacje, dyskusje , metaplan, burza mózgów, drzewo decyzyjne,
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz partnerów: Kancelarię Sejmu, Ministerstwo Edukacji.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Co to jest spacer edukacyjny?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Praca w zespole.
Projekt STRUKTURA 1. Opis wybranej ścieżki rozwoju zawodowego
1 PROJEKT KSZTAŁCENIA ANIMATORÓW PARTNERSTW LOKALNYCH Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Olsztyn, września 2005 Trenerzy.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
PROJEKT FAIR PLAY w Publicznym Gimnazjum Nr 26 im. Mikołaja Reja w Łodzi.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
Seminaria nt. komitetów monitorujących na lata
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
NETYKIETA? Cóż to takiego?
Nasza drużyna Nazwa projektu: Opiekun projektu: Zdjęcie drużyny
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
…czyli nie taki diabeł straszny
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Zapis prezentacji:

Gimnazjum w Starym Kurowie, r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo

Panele dyskusyjne godz.11

Losowanie zespołów Moderatorki przywitały zebranych; Przedstawiły informacje na temat projektu; Zapoznały zebranych z tematyką debaty; Poprosiły o wylosowanie gwiazdek oznaczających przydział do odpowiedniego PANELU DYSKUSYJNEGO; Uczestnicy debaty zmienili miejsca.

Instrukcja METAPLAN Przed rozpoczęciem pracy Wybierzcie lidera, który pokieruje Waszą pracą, sekretarza, który zapisze wasze ustalenia, prezentera wypracowanych treści oraz strażnika czasu, który będzie kontrolował czas wykonania zadania. Arkusz zawiera zapisy metaplanu: „Jak jest?”, „Jak być powinno?”, „Dlaczego nie jest tak, jak być powinno?” oraz „Wnioski”. Członkowie zespołu pracują, prowadząc dyskusję między sobą zapisują swoje spostrzeżenia i argumenty w oznaczonych miejscach. Kulminacyjnym punktem dyskusji jest szukanie konstruktywnych odpowiedzi na pytanie „Dlaczego nie jest tak, jak być powinno?”. Lider musi czuwać, aby dyskusja nie nabierała banalnego charakteru, a członkowie nie prezentowali „fantastycznych” lub zbyt radykalnych propozycji. NA WYKONANIE ZADANIA MACIE 20 MINUT ! PANEL A

Praca w ZESPOLE A

EFEKT PREZENTACJA PRACY PANELU PRACA PANELU A

Instrukcja DRZEWKO DECYZYJNE Przed rozpoczęciem pracy Wybierzcie lidera, który pokieruje Waszą pracą, sekretarza, który zapisze wasze ustalenia, prezentera wypracowanych treści oraz strażnika czasu, który będzie kontrolował czas wykonania zadania. Arkusz zawiera schemat drzewka decyzyjnego. W dole drzewka został zapisany problem, wymagający podjęcia decyzji. W górnej części schematu zostały wartości, które przyświecają osobom podejmującym daną decyzję. Członkowie zespołu podają możliwe rozwiązania oraz wypisują ich negatywne i pozytywne skutki. Osoba prezentująca uzasadnia które rozwiązanie jest pełniejsze ze względu na cele i wartości, zapisane na schemacie. NA WYKONANIE ZADANIA MACIE 20 MINUT! PANEL B

Praca w ZESPOLE B

EFEKT PREZENTACJA PRACY PANELU PRACA PANELU B

Instrukcja DEBATA „ZA I PRZECIW” Przed rozpoczęciem pracy Wybierzcie lidera, który pokieruje Waszą pracą, sekretarza, który zapisze wasze ustalenia, prezentera wypracowanych treści oraz strażnika czasu, który będzie kontrolował czas wykonania zadania. Członkowie zespołu zajmują stanowisko wobec przedstawionego problemu. Swoje racje i opinie zapisują na arkuszu: Uczestnicy debaty, prezentując swoje racje powinni przestrzegać pewnych zasad: - mówić zwięźle i na temat, - słuchać uważnie wszystkich wypowiedzi i przyjmować z uwagą argumenty innych, Argumenty i kontrargumenty sekretarz zapisuje na arkuszu, Prezenter uzasadnia dokonane zapisy. NA WYKONANIE ZADANIA MACIE 20 MINUT! PANEL C

Praca w ZESPOLE C

EFEKT PREZENTACJA PRACY PANELU PRACA PANELU C