Prezentacja wyników badania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Znaki informacyjne.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
FM GROUP MOBILE.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Jakość dostępu, szybkość łącza oraz konkurencja na rynku usług internetowych w Polsce Diagnoza internetu 2009 Warszawa, 24 marca 2009 r.
Warszawa, 20 października Korzystanie z mediów mobilnych i stosunek do nich Exposure research Polska.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Pytania konkursowe.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
1. 2 Kryteria przyjęte przy tworzeniu oferty: elastyczność dostępność uniwersalność łatwa i szybka dystrybucja Podstawowa zaleta ofert to darmowe nielimitowane.
Połączenia telefoniczne
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Polski rynek teleinformatyczny z perspektywy konsumenta Consumer Lab 2009.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
___________________________________ Warszawa, 27 sierpnia 2009 r. Prezentacja wyników za I półrocze 2009 r. Wzrost zysków i przychodów Grupy MNI.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Jakich mieszkań najczęściej szukają klienci?
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Polityka społeczna i system ubezpieczeń społecznych
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka

1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
1 Kwotoreduktor Stacjonarny w sieci Plus. 2 Wszystkie stawki brutto Oferta z telefonem - umowa na 24 miesiące Opłaty za połączenia naliczane są za pierwszą.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Zapis prezentacji:

Prezentacja wyników badania rynku usług telekomunikacyjnych dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej 1

Plan prezentacji Klienci Indywidualni Posiadanie usług telekomunikacyjnych Telefonia Stacjonarna Telefonia Ruchoma Kwestie dotyczące telefonii stacjonarnej i ruchomej Internet Telewizja Klienci Instytucjonalni

Informacje o badaniu Klienci Indywidualni Ogólnopolska reprezentatywna próba gospodarstw domowych n=1600 Technika badawcza: wywiady osobiste PAPI z przedstawicielami gospodarstw domowych Realizacja grudzień 2009 Czas wywiadu: 40 minut Klienci Instytucjonalni Ogólnopolska reprezentatywna próba podmiotów gospodarczych n=400 Technika badawcza: wywiady osobiste PAPI z przedstawicielami firm Czas wywiadu: 20 minut

KLIENCI INDYWIDUALNI 4

Posiadanie usług telekomunikacyjnych 5

7,0% 1,9% 0,8% 4,5% 8,6% Telefon stacjonarny Telefon komórkowy VoIP Korzystanie z usług telekomunikacyjnych Wyniki w % 7,0% Telefon stacjonarny Telefon komórkowy VoIP Internet Płatna telewizja 1,9% 0,8% 4,5% 8,6% 2008 2009 Próba: wszyscy badani (n=1602) 6

Ocena rynku usług telekomunikacyjnych Top-2-boxes Średnia 45,4% 3,3 72,4% 3,9 57,0% 3,7 68,9% 3,9 Próba: wszyscy badani (n=1602) 7

Telefonia stacjonarna 8

XX – pokazano poziom w 2008 roku Telefonia stacjonarna Wyniki w % Posiadanie telefonii stacjonarnej 2008 2009 Próba: wszyscy badani (n=1602) 51,4 % Operator Zadowolenie z usług operatora (na skali 1-5*) TP Netia Dialog 2008 84,3 2008 4,3 2008 3,6 Średnia miesięczna wysokość wydatków za główny telefon: 70 PLN (mediana: 60 PLN, dominanta: 50 PLN) Średnia miesięczna wysokość abonamentu za główny telefon: 44,5 PLN (mediana: 43 PLN, dominanta: 50 PLN) Najlepiej oceniane aspekty to: Ogólna obsługa Klienta Dostępność informacji o nowych produktach i promocjach 81 PLN 49 PLN * Skala 1-5, gdzie 1 oznacza „w ogóle nie jestem zadowolony”, a 5 „pełną satysfakcję” Próba: posiadacze telefonu stacjonarnego (n=818) XX – pokazano poziom w 2008 roku 9

XX – pokazano poziom w 2008 roku Zmiany dotyczące telefonu stacjonarnego Wyniki w % Odsetek osób rozważających rezygnację z usług aktualnego operatora 2008 21,1 Najważniejsze kryterium przy zmianie operatora telefonii stacjonarnej to: Atrakcyjność cenowa oferty Atrakcyjność promocji i rabatów Próba: posiadacze telefonu stacjonarnego (n=818) Z usług jakiego innego operatora telefonii stacjonarnej skorzystał(a)by Pan(i)? 2008 25,9 2008 36,5 2008 5,1 2008 2,0 2008 56,3 Próba: osoby zamierzające zrezygnować z usług operatora (n=143) Próba: osoby zamierzające zrezygnować z tel. stacjonarnego (n=84) XX – pokazano poziom w 2008 roku 10

XX – pokazano poziom w 2008 roku Kwestie związane z brakiem telefonu stacjonarnego Wyniki w % Odsetek osób nie posiadających telefonu stacjonarnego Główne przyczyny braku telefonu stacjonarnego 2008 41,6 Wystarcza telefon komórkowy Jest za drogi Nie jest potrzebny Próba: wszyscy badani (n=1602) 2008 40,0 Czy w domu była wcześniej zainstalowana linia stacjonarna? Próba: badani nie posiadający tel. stacjonarnego (n=784) 2008 46,9 Główne powody rezygnacji z telefonu stacjonarnego Próba: badani nie posiadający telefonu stacjonarnego (n=784) Operator wykorzystywanego wcześniej telefonu Była za droga Kupiłem te. kom., lepiej odpowiada on moim potrzebom Nie była mi potrzebna 2008 90,1 Próba: badani, którzy posiadali wcześniej telefon (n=325) Próba: badani, którzy posiadali wcześniej telefon (n=325) XX – pokazano poziom w 2008 roku 11

Telefonia ruchoma 12

XX – pokazano poziom w 2008 roku Telefonia ruchoma Wyniki w % Posiadanie telefonii ruchomej 2008 2009 84,9 % Próba: wszyscy badani (n=1600) Liczba posiadanych telefonów Prywatne Służbowe 1 telefon 87,1 5,9 2 telefony 5,8 0,3 3 i więcej telefonów 1,8 0,1 Operator 2008 37,5 2008 33,1 Rodzaj aktywacji 2008 24,6 Post paid Pre paid Mix Próba: badani posiadający telefon kom. w gospodarstwie (n=1360) XX – pokazano poziom w 2008 roku 13

Korzystanie i częstość korzystania z usług telefonii ruchomej Rodzaj wykonywanych połączeń Wyniki w % Rodzaj wykonywanych połączeń Korzystanie i częstość korzystania z usług telefonii ruchomej Próba: badani posiadający telefon kom. w gospodarstwie (n=1360) 14

XX – pokazano poziom w 2008 roku Zmiany związane z telefonią ruchomą Wyniki w % Plany zakupu/dokupienia telefonu komórkowego Odsetek osób rozważających rezygnację z usług aktualnego operatora 2008 4,7 Próba: badani posiadający telefon kom. w gospodarstwie (n=1360) Rodzaj zmiany Próba: wszyscy badani (n=1600) Odsetek osób, w których gospodarstwach zmieniano operatora 2008 29,3 Operator, na jakiego dokonano zmiany – dotyczy całego gospodarstwa Próba: badani posiadający telefon kom. w gospodarstwie (n=1360) Próba: gospodarstwa domowe, w których zmieniano operatora (n=266) XX – pokazano poziom w 2008 roku 15

XX – pokazano poziom w 2008 roku Wydatki na telefon oraz akceptowane opłaty za usługi telefonii ruchomej Wyniki w % Średnie wydatki za telefon komórkowy 2008 84 PLN 2008 52 PLN 2008 53 PLN Akceptowane opłaty Maksymalne akceptowane opłaty za: • 1 MINUTĘ wykonywanego połączenia głosowego – 0,33 PLN • 1 SMS wysłanego – 0,15 PLN • 1 MMS wysłanego – 0,25 PLN Maksymalne akceptowane opłaty za: • 1 minutę połączenia głosowego wykonywanego do Polski – 0,88 PLN • 1 SMS do Polski – 0,43 PLN • 1 MMS do Polski – 0,68 PLN Odsetek osób korzystających z roamingu za granicą Próba: badani posiadający telefon kom. w gospodarstwie (n=1360) Próba: badani korzystający z roamingu (n=378) XX – pokazano poziom w 2008 roku 16

Kwestie dotyczące telefonii stacjonarnej i ruchomej 17

XX – pokazano poziom w 2008 roku Zmiana operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu Wyniki w % Odsetek osób, które słyszały o takiej możliwości Odsetek osób, które przy zmianie operatora chciałyby zachować swój numer 2008 69,4 2008 69,4 Jakiej telefonii dotyczyła możliwość zmiany operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu? A może przeniósł Pan już kiedyś swój numer telefonu? Stacjonarnej Komórkowej Nie wiem 2008 60,7 2008 80,6 Próba: badani korzystający z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=1531) XX – pokazano poziom w 2008 roku 18

Odsetek osób korzystających z OBN Ogólnokrajowego Biura Numerów Wyniki w % Dostępność numeru Odsetek osób korzystających z OBN Próba: badani korzystający z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=1531) Próba: badani korzystający z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=1531) Częstość korzystania o OBN „Po wyrażeniu zgody” Próba: badani korzystający z OBN (n=269) Próba: badani, którzy wybrali opcję „po wyrażeniu zgody” (n=1531) 19

Ogólnokrajowy Spis Abonentów Wyniki w % Czy korzystał(a)by Pan/Pani w dalszym ciągu ze spisu TP, gdyby był on płatny? Odsetek osób korzystających z OSA Próba: badani korzystający z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=1531) Próba: badani korzystający z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=1531) Częstość korzystania o OSA Akceptowane opłaty za OSA – odsetek zainteresowanych W formie CD/DVD Do 2 PLN 60,5 Od 2 do 3 PLN 49 Od 3 do 4 PLN 37,2 W formie książki Do 8 PLN 54,4 Od 8do 12 PLN 29,5 Od 12 do 16 PLN 18,8 Próba: badani, którzy byliby w stanie zapłacić za OSA (n=261) Próba: badani korzystający z OSA (n=296) 20

Internet 21

XX – pokazano poziom w 2008 roku Posiadanie i korzystanie z Internetu Wyniki w % Dostęp do Internetu 2008 2009 Próba: wszyscy badani (n=1600) Wzrósł odsetek użytkowników Internetu kosztem osób posiadających komputer. Korzystanie z Internetu (w ciągu ostatniego miesiąca) Miejsce korzystania z Internetu Częstość korzystania z Internetu 2008 40,5 2008 59,1 Próba: wszyscy badani (n=1600) Próba: badani korzystający z Internetu (n=968) XX – pokazano poziom w 2008 roku 22

XX – pokazano poziom w 2008 roku Rodzaj posiadanego łącza Wyniki w % Odsetek osób posiadających dostęp do Internetu Operator dostarczający Internet 2008 53,3 Próba: wszyscy badani (n=1600) Rodzaj dostępu do Internetu Prędkość posiadanego łącza Próba: badani posiadający dostęp do Internetu (n=875) XX – pokazano poziom w 2008 roku 23

Zadowolenie z dostawcy usługi Wyniki w % Ogólne zadowolenie z dostawcy Zadowolenie z poszczególnych aspektów Ogólna obsługa klienta Dostępność informacji o ofercie nowych produktów oraz rabatach, promocjach Atrakcyjność promocji i rabatów Oferta cenowa Wydatki za usługę Średnie miesięczne wydatki ponoszone za dostęp do Internetu: 60 PLN Maksymalne akceptowane opłata za: usługę dostępu do Internetu: 38 PLN przyłączenie do sieci Internet: 23 PLN Próba: badani posiadający dostęp do Internetu (n=875) 24

Telewizja 25

XX – pokazano poziom w 2008 roku Posiadanie telewizji Wyniki w % Posiadanie telewizji Rośnie posiadanie płatnej telewizji kablowej lub satelitarnej Bezpłatna telewizja 2008 2009 Płatna telewizja Ogólne zadowolenie z dostawcy Średnie miesięczne wydatki za korzystanie z telewizji: 45 PLN 2008 41 PLN Próba: wszyscy badani (n=1600) XX – pokazano poziom w 2008 roku 26

XX – pokazano poziom w 2008 roku Usługi wiązane Operator dostarczając usługi wiązane Odsetek osób korzystających z usług wiązanych 2008 12,3 Próba: wszyscy badani (n=1600) Rodzaj usług wiązanych Średnie miesięczne wydatki za korzystanie z usług wiązanych: 118 PLN 2008 131 PLN Próba: badani korzystający z usług wiązanych (n=364) XX – pokazano poziom w 2008 roku 27

KLINCI INSYTUCJONALNI 28

Posiadanie usług telekomunikacyjnych 29

6,6% 0,1% Telefon stacjonarny Telefon komórkowy Internet Korzystanie z usług telekomunikacyjnych Wyniki w % Telefon stacjonarny Telefon komórkowy Internet 6,6% 0,1% W 2008 roku usługa nie była badana 2008 2009 Próba: wszystkie firmy (n=400) 30

Ocena rynku usług telekomunikacyjnych Top-2-boxes Średnia 54,2% 3,6 71,7% 3,9 57,8% 3,7 Próba: wszystkie firmy (n=400) 31

Technologie wykorzystywane w komunikacji między pracownikami Próba: wszystkie firmy (n=400) 32

Telefonia stacjonarna 33

XX – pokazano poziom w 2008 roku Telefonia stacjonarna Wyniki w % Posiadanie telefonii stacjonarnej 2008 2009 Próba: wszystkie firmy (n=400) 79,3 % Operator Zadowolenie z usług operatora 2008 77,3 TP Netia Dialog 2008 8,0 TP Netia 2008 12,5 Średnia miesięczna wysokość wydatków za telefon: 260 PLN (mediana: 120 PLN, dominanta: 100 PLN) Średnie wydatki w TP: 292,6 PLN (mediana: 150 PLN, dominanta: 100 PLN) 327 PLN 320 PLN Próba: firmy posiadające telefon stacjonarny (n=242) XX – pokazano poziom w 2008 roku 34

Telefonia ruchoma 35

XX – pokazano poziom w 2008 roku Telefonia ruchoma Wyniki w % Posiadanie telefonii ruchomej 2008 2009 Średnia miesięczna wysokość wydatków za telefon: Era: 323,7 PLN Orange: 392,7 PLN Plus: 339,4 PLN 87,4 % Próba: wszystkie firmy (n=400) Operator Rodzaj aktywacji 2008 50,9 Post paid Pre paid Mix 2008 28,3 2008 31,2 Próba: firmy posiadające telefon komórkowy (n=350) XX – pokazano poziom w 2008 roku 36

Kwestie dotyczące telefonii stacjonarnej i komórkowej 37

XX – pokazano poziom w 2008 roku Zmiana operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu Wyniki w % Odsetek firm, które słyszały o takiej możliwości Odsetek firm, które przy zmianie operatora chciałyby zachować swój numer 2008 88,8 2008 86,8 A może Pana firma przeniosła już kiedyś swój numer telefonu? Jakiej telefonii dotyczyła możliwość zmiany operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu? 2008 13,8 Stacjonarnej Komórkowej Nie wiem 2008 60,3 2008 93,2 Próba: firmy korzystające z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=400) XX – pokazano poziom w 2008 roku 38

Odsetek firm korzystających z OBN Ogólnokrajowego Biura Numerów Wyniki w % Odsetek firm korzystających z OBN Próba: wszystkie firmy (n=400) Częstość korzystania o OBN Próba: firmy korzystające z OBN (n=194) 39

Ogólnokrajowy Spis Abonentów Wyniki w % Czy korzystaliby Państwo w dalszym ciągu ze spisu TP, gdyby był on płatny? Odsetek firm korzystających z OSA Próba: wszystkie firmy (n=400) Próba: wszystkie firmy (n=400) Częstość korzystania o OSA Akceptowane opłaty za OSA – odsetek zainteresowanych W formie CD/DVD Do 2 PLN 79,2 Od 2 do 3 PLN 65,5 Od 3 do 4 PLN 52,7 W formie książki Do 8 PLN 60,8 Od 8do 12 PLN 39,3 Od 12 do 16 PLN 31,5 Próba: firmy, które byłby w stanie zapłacić za OSA (n=112) Próba: firmy korzystające z OSA (n=166) 40

Internet 41

Posiadanie dostępu do Internetu Wyniki w % Dostęp do Internetu W 2008 roku usługa nie była badana 2008 2009 Próba: wszystkie firmy (n=400) Ogólne zadowolenie z dostawcy Średnie miesięczne wydatki ponoszone za dostęp do Internetu: 131 PLN Próba: firmy posiadające dostęp do Internetu (n=260) 42

Rodzaj posiadanego łącza Wyniki w % Odsetek firm posiadających dostęp do Internetu Operator dostarczający Internet Próba: wszystkie firmy (n=400) Rodzaj dostępu do Internetu Prędkość posiadanego łącza 80,3 Próba: firmy posiadające dostęp do Internetu (n=260) 43

Dziękuję za uwagę 44