Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bądź świadomym konsumentem
Advertisements

EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA 14 MARCA 2008 PRZEDSTAWICIELSTWO KOMISJI EUROPEJSKIEJ WARSZAWA ZANIM KLIKNIESZ – POZNAJ SWOJE PRAWA.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkolno-Przedszkolny
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 2 w Toruniu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
ZESPÓŁ CECH UMOŻLIWIAJĄCY OSIĄGANIE ZYSKU Nie ryzykujesz zgubieniem pieniędzy Będziesz miał czas przemyśleć zakup Nie będziesz kupował pod wpływem.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Zarządzanie kredytami i należnościami
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Prawa konsumenta.
Problemy rynku pracy..
Konferencja Zmagania z koniunkturą czyli dobre i złe strony kryzysu Villa Drawa 28/29 maja Ogólne warunki sprzedaży – nasza polisa.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Dane informacyjne Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Olecku – Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi ID grupy: 96/46_P_G1 Opiekun: Jadwiga Zdan Kompetencja:
Gimnazjum w Nowym Dworze
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
ZNAKI EKOLOGICZNE CZYLI E K O - Z N A K I
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Wydatki konsumpcyjne/ inwestycyjne to wydatki ponoszone na bieżące potrzeby.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
Wiem co jem Jak kupować mądrze?.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
POJĘCIE KONSUMENTA Zakres obejmujący prawo polskie oraz prawo Unii Europejskiej Barbara Denisiuk.
Ekoland Recykling Segregacja Kolory Segregacji Kolory Segregacji Zwierzęta Ozon Czystość Biodegradacja Opakowania CE Oficjalny Znak Eko Oficjalny Znak.
Konsument jest to osoba fizyczna, która nabywa określony towar lub usługę tylko na potrzeby własne lub swojego gospodarstwa domowego. Osoba, która kupuje.
Ochrona praw konsumenta – odpowiedzialność za sprzedany towar
nasze prawa mgr Beata Spruch
Zapis prezentacji:

Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu Opiekun: Krzysztof Żołędziewski Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: „Dlaczego po prostu stamtąd nie wyszedłem, czyli… kupuj z głową” Semestr/rok szkolny: semestr 4 / rok szkolny 2011/2012

Co to znaczy być konsumentem we współczesnym świecie? konsument - określenie oznaczające osobę, która nabywa produkt lub usługę od przedsiębiorcy.

Gwarancja – dowód zwrotu? Często, kupując towar, otrzymujemy od sprzedawcy dokument gwarancyjny. W przypadku ujawnienia się wady wydaje nam się, że jest to jedyna podstawa do dochodzenia roszczeń i tylko od gwaranta. W rzeczywistości jednak mamy prawo reklamować towar przede wszystkim u sprzedawcy, który ponosi odpowiedzialność ustawową (z mocy prawa) za sprzedany nam towar. Idąc do marketu…

Piramida potrzeb Maslowa Zbierając dane o potrzebach ludzkich, dobrze jest zatrzymać się na propozycjach różnych badaczy. Najbardziej popularną na świecie jest koncepcja Maslowa informująca o strukturze hierarchicznej potrzeb.

Informacje dotyczące konsumentów Sprawdziliśmy czym kierują się podczas zakupów typowi konsumenci. Ankiety dostarczyły nam informacji biorąc pod uwagę ich: wiek, miejsce zamieszkania oraz rodzaj najczęściej wybieranego sklepu.

Nasze Wnioski Powód rezygnacji: Nie znalezienie przedmiotu, brak produktu, niekiedy wzrost ceny. Na zakup wpływa : Lokalizacja i ilość sklepów w otoczeniu Dużą role odgrywa: Układ sklepu, układ półek, częste promocje, asortyment, gazetka reklamująca sklep

Portrety typowych konsumentów. I. Sklep spożywczo przemysłowy na terenie naszej miejscowości. Rodzaj sklepu: Spożywczo przemysłowy najczęściej kupują Kobiety (gospodynie domowe) w przedziale wiekowym 50 - 70 ilość mała, najpotrzebniejsze artykuły

Sklep mini market na terenie naszej miejscowości II. Sklep mini market na terenie naszej miejscowości Rodzaj sklepu Mini market / spożywczo przemysłowy najczęściej kupują Kobiety, mężczyźni osoby pracujące w przedziale wiekowym 30 - 40 ilość Średnia (szybkie zakupy dla potrzeb rodzinnych)

III. Markety Supermarkety Hipermarkety Market w pobliskim mieście.

Rodzaj sklepu: Hipermarket najczęściej kupują Rodziny, młodzi ludzie w przedziale wiekowym 20 - 40 ilość Duża (na dłuższy okres czasu, duży wybór artykułów) Hipermarket w Elblągu.

Wykłady z dr Tomaszem Katowskim. Prawa Konsumenta W Polsce ochrona praw konsumentów zapisana jest w Konstytucji RP w artykule 76: Władze publiczne chronią konsumentów, użytkowników i najemców przed działaniami zagrażającymi ich zdrowiu, prywatności i bezpieczeństwu oraz przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Zakres tej ochrony określa ustawa.[7] Ponadto szczegółowe prawa konsumentów zapisane są w kilku ustawach uchwalonych przez Sejm RP i kilkunastu rozporządzeniach Rady Ministrów. Rzecznik praw konsumenta. Wykłady z dr Tomaszem Katowskim.

Co znaczą poszczególne znaki na produktach? Znak CE - projektant i wykonawca muszą być szczególnie ostrożni i dołożyć wszelkich starań, aby wykonanac produkty zgodnie z wymogami prawa. Znak królika - wskazuje, że produkt (najczęściej kosmetyk), ani jego składniki nie były testowane na zwierzętach. Symbol recyclingu - taką informację znajdziemy na opakowaniach, które podlegają ponownemu wykorzystaniu. Dbaj o czystość - znak informuje o tym, aby dany produkt wrzucić do kosza, nie zaśmiecać środowiska naturalnego i w ten sposób dbać o czystość swojego otoczenia. Bezpieczny dla ozonu - produkty, na których odnajdziemy taki symbol, są bezpieczne dla powłoki ozonowej. Zielony punkt - informuje, że producent wyrobu zadbał o to, co stanie się z opakowaniem i że opłacił odzyskanie materiału, z którego wykonano opakowanie, zlecając to specjalistycznej firmie.

Jak składać reklamacje? dr Krzysztofem Sarnowskim Jeżeli coś kupujesz to zawierasz ze sprzedawcą umowę. Więc jeżeli okaże się, że zakupiona przez Ciebie rzecz jest niezgodna z umową, masz wtedy prawo złożyć reklamację. Aby reklamacja została przyjęta, musisz : udowodnić, że rzecz, którą chcesz reklamować zakupiłeś u danego sprzedawcy (czyli musisz mieć paragon, fakturę, a jeżeli płaciłeś kartą, to możesz pokazać potwierdzenie tej transakcji), złożyć reklamacje w terminie, towar niezgodny z umową można reklamować przez 2 lata od daty jego zakupu, jednak nie później niż 2 miesiące po wykryciu wady. Wykłady z dr Krzysztofem Sarnowskim

Zakupy impulsywne Najczęstszym powodem tego typu zakupów jest odpowiednia ekspozycja towaru. Większość naszych ankietowanych za powód podało atrakcyjną cenę, promocje, ciekawość lub wpływ dziecka.

Promocja - Towar jest pełnowartościowy Promocja - Towar jest pełnowartościowy. Sprzedawca odpowiada z rękojmi w pełnym zakresie. Przecena - Towar może mieć wady. Sprzedawca nie odpowiada za wady o których konsument był poinformowany i które były podstawą przeceny Przed Galerią Malborską.