Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYBORY PARLAMENTARNE.
Advertisements

Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
MŁODZI GŁOSUJĄ WYBORY DO EUROPARLAMENTU Jak powstał Parlament Europejski ? Jak powstał Parlament Europejski ? Pierwszym krokiem do integracji europejskiej.
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Podsumowanie wyników badań
KOBIETA AKTYWNA to KOBIETA SKUTECZNA
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Serdecznie zapraszamy na krótką prezentację multimedialną
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
AKTYWNI DLA PRZYSZŁOŚCI! DEBATA W RAMACH XX EDYCJI SEJMU DZIECI I M Ł ODZIE Ż Y.
Wybory, czyli o demokracji pośredniej
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Parlament Europejski - instytucja Unii Europejskiej będąca odpowiednikiem jednoizbowego parlamentu, której członkowie są wybierani są w bezpośrednich wyborach,
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Co to takiego? Czym się zajmuje? Wybory do Parlamentu Europejskiego.
Zmiany w Polsce po wstąpieniu do Unii Europejskiej
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
w wyborach do parlamentu RP
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
W grudniu 2002 roku na szczycie w Kopenhadze Polska sfinalizowała rokowania w sprawie członkostwa naszego kraju we wspólnocie Unii Europejskiej. W kwietniu.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Debata zorganizowana w związku z udziałem uczennic
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Dlaczego nie chodzimy na wybory?. CO TO SĄ WYBORY?
Organizatorzy: Uczennice Gimnazjum nr 1 w Brodnicy pod kierunkiem p. Otylii Wiśniewskiej: Dominika Anzel, Adrianna Majchrzak Witamy na debacie pt. „Nie.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Ireneusz Piotr Wyszyński Stanisława Rucińska Anna Siemieniuk Olga Jurek Krzysztof Siemieniuk Maria Iwańska Sylwia Kamińska Monika Tymińska Maciej Bajdecki.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Polska droga do Unii Europejskiej
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Co zrobić, by zaktywizować społecznie i zachęcić młodzież do udziału w wyborach?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?

Wybory prezydenckie będą odbywały się w kilku terminach:  czerwca dla młodzieży, która nie ukończyła 18 lat,  20 czerwca dla osób dorosłych. W.
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”

Nasze gimnazjum przystąpiło do projektu „Sejm Dzieci i Młodzieży”. Cel projektu: wypracowanie pomysłów na działania zwiększające aktywność społeczną i wyborczą młodych ludzi.

Temat dzisiejszej debaty: „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”

Frekwencja wyborcza Wybory parlamentarne 2011 r. - 48,92% Wybory prezydenckie 2010 r. - 55,31 % (II tura) Wybory samorządowe 2010r.: Polska – 47,16 % Województwo śląskie – 42,90 % Tychy – 42,92 % Wybory prezydenta Tychów – 42,89 % Wybory do Parlamentu Europejskiego 2010r. - 24,53 %

Frekwencja wyborcza w grupie lat - jest najniższa w kraju i należy do najniższych w Europie. Najmłodsza część elektoratu głosuje na ok. 20% niższym poziomie niż starsi. W ostatnich wyborach parlamentarnych frekwencja kształtowała się następująco: wyborcy w wieku ,1% wyborcy w wieku ,1%

Urząd Miasta Tychy Parlament RP Parlament Europejski Miejsca, do których wybieramy naszych przedstawicieli

DEBATA PANELOWA ”Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym”.

Co nam daje demokracja i dlaczego wybory są tak ważne w funkcjonowaniu demokracji?

25 maj 2014 wybory do Parlamentu Europejskiego

Zagłosuj w wyborach do Parlamentu Europejskiego, ponieważ: Demokracja, która jest jedną z podstaw Unii Europejskiej gwarantuje obywatelom prawo do współdecydowania o losach Europy, kraju, regionu.

Zagłosuj w wyborach do Parlamentu Europejskiego, ponieważ: Polska należy do Unii Europejskiej, co oznacza że większość spraw gospodarczych oraz w innych obszarach politycznych jest rozstrzygana w Brukseli.

Zagłosuj w wyborach do Parlamentu Europejskiego, ponieważ: Europa jest sprawą nas wszystkich, choć nie zawsze sobie to uświadamiamy! Dzięki UE możemy swobodnie podróżować, studiować i pracować za granicą.

Zagłosuj w wyborach do Parlamentu Europejskiego, ponieważ: Parlament Europejski, wybierany co pięć lat, jest ważnym i posiadającym szerokie uprawnienia uczestnikiem procesu podejmowania decyzji w Unii Europejskiej.

Zagłosuj w wyborach do Parlamentu Europejskiego, ponieważ: Tym razem pokażmy, że Europa nie jest nam obojętna, że jesteśmy jej częścią i jest ona dla nas ważna!

Zagłosuj w wyborach do Parlamentu Europejskiego, ponieważ: Idźmy na rekord, niech Europa usłyszy głos Polski.

„Oddając głos, masz głos”

Do opracowania prezentacji wykorzystano materiały edukacyjne CEO