NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
7 punktów Kodeksu 2.0.
KODEKS 2.0 ZESPOŁU SZKÓŁ W RZEPEDZI
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
EDI NET - badania.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
ANKIETA.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
TARGI
Bezpieczeństwo w sieci
Angielski na 5! Jak dobrze znamy j. angielski w Chocianowie?
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Nawyki ekologiczne mieszkańców gminy Kępno
Kodeks klasy 1B.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Cyberstrach ma wielkie oczy
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Z KLASĄ ..
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
młodzieży gimnazjalnej
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
KIERUNKI ROZWOJU WSI OLSZYNA DOLNA LISTOPAD 2014r.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Komputer pod ręką! Dla każdego i w każdym czasie..
Związek Harcerstwa Polskiego rozpoczyna wdrażanie usługi Microsoft Office 365, z którego korzystać będą mogli bezpłatnie wszyscy członkowie organizacji.
KOMPUTER I INTERNET.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Wykluczenie cyfrowe.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Bezpieczny internet.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Przyszłością edukacji
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
Zapis prezentacji:

NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI Analiza ankiet Technologia informacyjno-komunikacyjna Katarzyna Trzeciak Klasa 6b

Wstęp Ankieta miala na celu sprawdzenie stopnia wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez mieszkańców Nowej Wsi Ankietę przeprowadzono w marcu 2014. Przepytano: 19 osób w wieku 13-19 lat 43 osoby w wieku 26-49 lat 46 osób w wieku 50+ lat

Czy ma Pan/Pani komputer osobisty? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców posiada komputer osobisty. Jedynie w grupie 50+ około 1/3 osób nie posiada takiego sprzętu Grupa 13-19 – założono, że wszyscy posiadają komputer osobisty

Czy ma Pan/Pani dostęp do Internetu? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców posiada dostęp do intenetu. Jedynie w grupie 50+ około 1/3 osób nie posiada takiego dostępu Grupa 13-19 – założono, że wszyscy posiadają dostęp do internetu

Jak często korzysta Pan/Pani z komputera? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców korzysta z komputera codziennie lub kilka razy w tygodniu. Około 1/3 grupy 50+ nie korzysta z komputera Pytanie nie zostało zadane grupie 26-49

Jak często korzysta Pan/Pani z Internetu? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców w grupie 13-19 korzysta z internetu codziennie.

W jakim celu korzysta Pan/Pani z internetu? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców korzysta z internetu w celu rozrywki, zdobycia informacji lub komnikacji. Ponad połowa osób z grupy 26-49 korzysta z bankowości internetowej, a 1/3 z zakupów online.

Z jakich komunikatorów i portali społecznościowych korzystasz? Liczba ankietowanych Wnioski: Najbardziej popularnym portalem społecznościowym jest Facebook. Najbardziej popularnym portalem komunikacyjnym jest Skype.

Czy masz własny adres email? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców z grupy wiekowej 50+ posiada własny adres email

Czy w pracy zawodowej musi Pani/Pan korzystać z komputera? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców z grupy wiekowej 26-49 korzysta z komputera w pracy.

Czy w pracy zawodowej musi Pani/Pan korzystać z internetu? Liczba ankietowanych Wnioski: Ponad połowa mieszkańców z grupy wiekowej 26-49 korzysta w pracy z internetu

Ile czasu spędza Pani/Pan przed komputerem? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców spędza przed komputerem ponad 2 godziny dziennie

Czy korzystasz z pomocy innych używajac komputera? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców z grupy wiekowej 26-49 używa komputera samodzielnie lub ze sporadyczną pomocą innych

Czy korzystała Pani/Pan kiedyś z kafejki internetowej w WOSP-ie w Nowej Wsi? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców nie korzysta z kafejki internetowej w WOSP

Czy korzystanie z komputera sprawia Panu/Pani trudność? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców korzysta z komputera bez większych trudności

Kto nauczył Pana/Panią obsługi komputera? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców z grupy wiekowej 50+ nauczyła się obsługi komputera samodzielnie lub przy pomocy rodziny

Z jakich stron korzysta Pani/Pan najczęściej? Liczba ankietowanych Wnioski: Większość mieszkańców z grupy wiekowej 50+ nie korzysta ze stron intenetowych, pozostali korzystają głównie z portali pocztowych lub wyszukiwarek

Podsumowanie Na podstawie wyników ankiety można zauważyć, że mieszkańcy Nowej Wsi korzystają z nowoczesnych technologii informatycznych. Osoby z grupy wiekowej 50+ najczęściej same uczą się obsługi komputerów lub korzystają z pomocy członków rodziny. Zdecydowana większość mieszkańców posiada w domu komputer osobisty oraz dostęp do internetu. Internet jest wykorzystywany głównie w celach rozrywkowych, znalezienia informacji oraz komunikacji. Najpopularniejszymi portalami internetowymi są Facebook i Skype. Grupa wiekowa 26-49 korzysta aktywnie również z bankowości elektronicznej i zakupów online. Komputer i internet są narzędziami pracy wykorzystywanymi przez ponad ankietowanych osób aktywnych zawodowo. Mieszkańcy Nowej Wsi korzystają z własnego dostępu do internetu, niewielka liczba osób używa kafejki w WOSP-ie. Na podstawie deklaracji ze strony szkoły można założyć, że wszyscy uczniowie znają pojęcie netykiety i zasad bezpieczeństwa w internecie.