Prezentacja o Polsko- rosyjskiej Szkole pod żaglami 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

DZIAŁALNOŚĆ SZKOLNEGO KOŁA POLSKIEGO CZERWONEGO KRZYŻA
Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
GRZEGORZ PIASECKI Wychowawca 6a.
Program Bezpieczeństwo w sieci
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
SPECJALNOŚĆ WODNA I ŻEGLARSKA
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Kapitan Żeglugi Wielkiej
PREZENTACJA PROJEKTU „ ŻEGLUJŻE ŻEGLARZU” GDAŃSK 2013.
JAN PAWEŁ II
- Pomimo, iż coroczna Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy zbiera ogromne sumy pieniężne, według badań przeprowadzonych kilka lat temu, Polacy nie są otwarci.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Oświata na terenie Gminy Czernice Borowe
Studium Podyplomowe Nauczania Języka Polskiego jako Obcego
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
Szkoła dysponuje (od 2011r.) kompleksem boisk Orlik przy ul. 11 Listopada, dwiema salami gimnastycznymi, siłownią, strzelnicą
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Przygotowała Aleksandra Kowalczyk-nauczyciel SP4
Marek Kamiński Polarnik, podróżnik, żeglarz, autor wielu książek, fotograf, przedsiębiorca.
Rejs pokolenia JP2 dookoła świata Ku Cywilizacji Miłości
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Rok szkolny 2013/2014 Rokiem Szkoły w Ruchu Akcja „Ćwiczyć każdy może” Prezentacje dot. roku szkoły w ruchu na spotkaniach z dyrektorami w 2013 roku Konferencja.
Technikum Leśne im. Adama Loreta w Tucholi MŁODZI AKTYWNI ? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
WYPRAWA DO AMERYKI POŁUDNIOWEJ POLSKIEGO TOWARZYSTWA GEOGRAFICZNEGO NA JACHCIE "ŚMIAŁY" ORAZ NARODZINY POLSKIEGO BRACTWA WYBRZEŻA WYDANIE.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
PRAWA DZIECKA.
Zapraszamy do udziału w quizie historycznym. W którym roku sejm uchwalił ustawę o zniesieniu cenzury? : a) W 1991 b) W 1990 c) W 1993.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Małe dziecko w systemie edukacji
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
„Szkoła pod Żaglami” Kapitana Krzysztofa Baranowskiego.
Zespół Szkół Żeglugi Śródlądowej
Wizyta studyjna w Finlandii w ramach projektu Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej dydaktyki Anna Rudnicka-Ostrowska 2015.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 8 Edukacja pozaformalna, czyli jak sprawić żeby nauka była czymś ekscytującym? Projekt jest dofinansowany.
„Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” – rezultaty i przebieg projektu Fundacja Wspierania Inicjatyw.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Szkoła Promująca Zdrowie
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
ŻEGLARSTWO Z PASJĄ MORZE, SŁOŃCE I WIATR..
Kanonizacja bł. Jana Pawła II
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
Reforma oświaty – od 1 września 2017
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Prezentacja o Polsko- rosyjskiej Szkole pod żaglami 2013 Szkoła pod żaglami 2013 Prezentacja o Polsko- rosyjskiej Szkole pod żaglami 2013

Krótko o Szkole pod żaglami Idea Szkoły Pod Żaglami Krzysztofa Baranowskiego była w prostej linii kontynuacją morskiej edukacji młodzieży zapoczątkowanej przez Mariusza Zaruskiego. Kapitan zaczął ją realizować w praktyce w 1982 r. Formuła ta była prosta: nikt nie wychowa lepiej, nic nie ukształtuje charakteru młodego człowieka trwalej niż morze i codzienna praca na żaglowcu w długim rejsie. Nic w tym nowego – w państwach faktycznie morskich, takich jak Wielka Brytania czy Rosja (nawet w swej komunistycznej mutacji), takich rzeczy nie trzeba tłumaczyć: człowiek przepuszczony w młodych latach przez morską harówkę, nabywa umiejętności dla przyszłego obywatela wprost bezcennych. Z założenia Kapitan wychodził prostego: skoro były w PRL tzw. szkoły mistrzostwa sportowego, kształcące potencjalnych championów pływania, narciarstwa czy siatkówki, czemu nie zrobić szkoły wypuszczającej po prostu przyszłych ludzi wybitnych: aktywnych, świadomych swoich możliwości i swojej wartości. A więc: jedna klasa – jeden żaglowiec – jeden rok szkolny w morzu. Szkoła Pod Żaglami Krzysztofa Baranowskiego – bezpłatna dla tych, którzy wywalczyli sobie prawo wstępu na pokład – nie była droższa od szkół sportowych, miała ponadto swoją lokalizację: przystosowaną do celów szkolnych nowo zbudowaną Pogorię. Kwestią było jedynie to, by ktoś z tzw. czynników zechciał zrozumieć, jak ważna i potrzebna jest taka szkoła. W PRL zrozumiano to tylko dwa razy, a praktycznie półtora raza, choć – dodam od razu dla porządku – Szkoła ani razu nie korzystała z budżetu państwa polskiego. Fundusze wypracowywała sama lub dostawała od sponsorów. Od rządu otrzymywała tylko łaskawą zgodę i popierające pisemka. Po raz pierwszy, w 1982, twardo stanął za Szkołą Baranowskiego minister oświaty Bolesław Faron. Medialna burza, rozpętana przy tej okazji wymagała co prawda aprobaty samego szefa rządu (tylko w Polsce, panowie i panie, tylko w Polsce!), ale pierwsza Szkoła (rok szkolny 1983/84) wypłynęła. Po raz drugi władze (w tym żeglarskie) klepnęły sprawę dopiero cztery lata później i tylko dlatego, że Kapitan swoją Szkołę zrobił międzynarodową i z entuzjazmem zareagował na nią Komsomoł. Młodzi obywatele USA, ZSRR i Polski uczyli się razem żyć, uczyć i pracować w roku szkolnym 1988/89. by zauważyła obok siebie innych, potrzebujących pomocy ludzi i okazała im pomocną dłoń. Za pracę dla innych nagradzamy tym, co uważamy za najlepsze – morską żeglugą.

Kpt. Krzysztof Baranowski żeglarz, kapitan jachtowy, dziennikarz, nauczyciel. Jako pierwszy Polak dwukrotnie opłynął samotnie kulę ziemską. Absolwent Politechniki Wrocławskiej (inżynier elektronik) i Studium Dziennikarskiego Uniwersytetu Warszawskiego (dziennikarz). Założyciel Szkoły pod żaglami.

Pierwsza wyprawa „Pogorii”

Pierwsza wyprawa „Pogorii”

Kpt. Krzysztof Baranowski 07.12.1980 r.

Kpt. Krzysztof Baranowski 1981/82 rok

Spotkanie pierwszej SPż z Papieżem Janem Pawłem II- 1983/84 r.

Pierwsza 9- miesięczna Szkoła pod żaglami „Śladami starych kultur” rok 1983/84

Szkoła pod żaglami 1989 rok

02.11.1989 r.

Krótko o Szkole pod żaglami Idea Szkoły Pod Żaglami Krzysztofa Baranowskiego była w prostej linii kontynuacją morskiej edukacji młodzieży zapoczątkowanej przez Mariusza Zaruskiego. Kapitan zaczął ją realizować w praktyce w 1982 r. Formuła ta była prosta: nikt nie wychowa lepiej, nic nie ukształtuje charakteru młodego człowieka trwalej niż morze i codzienna praca na żaglowcu w długim rejsie. Nic w tym nowego – w państwach faktycznie morskich, takich jak Wielka Brytania czy Rosja (nawet w swej komunistycznej mutacji), takich rzeczy nie trzeba tłumaczyć: człowiek przepuszczony w młodych latach przez morską harówkę, nabywa umiejętności dla przyszłego obywatela wprost bezcennych. Z założenia Kapitan wychodził prostego: skoro były w PRL tzw. szkoły mistrzostwa sportowego, kształcące potencjalnych championów pływania, narciarstwa czy siatkówki, czemu nie zrobić szkoły wypuszczającej po prostu przyszłych ludzi wybitnych: aktywnych, świadomych swoich możliwości i swojej wartości. A więc: jedna klasa – jeden żaglowiec – jeden rok szkolny w morzu. Szkoła Pod Żaglami Krzysztofa Baranowskiego – bezpłatna dla tych, którzy wywalczyli sobie prawo wstępu na pokład – nie była droższa od szkół sportowych, miała ponadto swoją lokalizację: przystosowaną do celów szkolnych nowo zbudowaną Pogorię. Kwestią było jedynie to, by ktoś z tzw. czynników zechciał zrozumieć, jak ważna i potrzebna jest taka szkoła. W PRL zrozumiano to tylko dwa razy, a praktycznie półtora raza, choć – dodam od razu dla porządku – Szkoła ani razu nie korzystała z budżetu państwa polskiego. Fundusze wypracowywała sama lub dostawała od sponsorów. Od rządu otrzymywała tylko łaskawą zgodę i popierające pisemka. Po raz pierwszy, w 1982, twardo stanął za Szkołą Baranowskiego minister oświaty Bolesław Faron. Medialna burza, rozpętana przy tej okazji wymagała co prawda aprobaty samego szefa rządu (tylko w Polsce, panowie i panie, tylko w Polsce!), ale pierwsza Szkoła (rok szkolny 1983/84) wypłynęła. Po raz drugi władze (w tym żeglarskie) klepnęły sprawę dopiero cztery lata później i tylko dlatego, że Kapitan swoją Szkołę zrobił międzynarodową i z entuzjazmem zareagował na nią Komsomoł. Młodzi obywatele USA, ZSRR i Polski uczyli się razem żyć, uczyć i pracować w roku szkolnym 1988/89. by zauważyła obok siebie innych, potrzebujących pomocy ludzi i okazała im pomocną dłoń. Za pracę dla innych nagradzamy tym, co uważamy za najlepsze – morską żeglugą.

Kpt. Krzysztof Baranowski żeglarz, kapitan jachtowy, dziennikarz, nauczyciel. Jako pierwszy Polak dwukrotnie opłynął samotnie kulę ziemską. Absolwent Politechniki Wrocławskiej (inżynier elektronik) i Studium Dziennikarskiego Uniwersytetu Warszawskiego (dziennikarz). Założyciel Szkoły pod żaglami.

Pierwsza wyprawa „Pogorii”

Pierwsza wyprawa „Pogorii”

Kpt. Krzysztof Baranowski 07.12.1980 r.

Kpt. Krzysztof Baranowski 1981/82 rok

Spotkanie pierwszej SPż z Papieżem Janem Pawłem II- 1983/84 r.

Pierwsza 9- miesięczna Szkoła pod żaglami „Śladami starych kultur” rok 1983/84

Szkoła pod żaglami 1989 rok

02.11.1989 r.

Pierwsza wyprawa „Pogorii” rok 1980

05.12.1989 rok

Zakończenie Szkoły pod żaglami 1989 rok