Promocja FMCG w miejscu sprzedaży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
Rozwój e-commerce/m-commerce i płatności on-line.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA 14 MARCA 2008 PRZEDSTAWICIELSTWO KOMISJI EUROPEJSKIEJ WARSZAWA ZANIM KLIKNIESZ – POZNAJ SWOJE PRAWA.
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Sklepy internetowe.
Katedra Marketingu Usług
Czy Digital Signage to interesujący kanał dla marketerów?
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
Internauci w grupach wiekowych
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Cena jako figlarne narzędzie w rękach przedsiębiorców KONSUMENCIE, NIE DAJ SIĘ!
Listonic – Wygodna lista zakupów
O Firmie jeden z liderów na rynku usług outsourcingu, doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy szeroka wiedza, poparta kilkuletnim doświadczeniem.
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Time Promotion Jesteśmy tam gdzie docenia się piękno… Stawiamy na jako ść …
Etykiety Energetyczne jako narzędzie marketingowe: Etykiety energetyczne jako elementy marketingu-mix: - Cena – choć ceny urządzeń z najwyższej klasy są
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Zadowolony Klient to zysk dla firmy
POLSKA IZBA HANDLU Bruksela, 27 LUTEGO 2013
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Agencja ProMark Akcje promocyjne w punkcie sprzedaży.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Projekt przygotowali Norbert Perzak Piotr Wiewiórka
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
Cyfrowy merchandising w placówce bankowej
Instytut Statystyki i Demografii
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Display Apap Ibuprom AKTYWNOŚĆ PROMOCYJNA MAJ-CZERWIEC 2014.
Stworzymy lub wynajmiemy markę pomysł nie wystarczy design to więcej niż wygląd technologia musi działać strategia jako silnik określimy komunikację marketingową.
Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Apteka XXI wieku.
Akcja ma na celu kreowanie marki wśród młodych ludzi oraz zwiększenie jej konkurencyjności na rynku.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
OBECNIE CAŁA POLSKA ŻYJE REKORDOWO WYSOKĄ KUMULACJĄ W NAJPOPULARNIEJSZEJ LOTERII W KRAJU. KAŻDY Z NAS LICZY NA TO, ŻE DZIŚ WIECZOREM TO ON BĘDZIE SKAKAŁ.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
Segmentacja rynku.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
ZKM przypomnienie.
SEGMENTACJA RYNKU.
Bebilon Mama Wraca Do Pracy
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Promocja FMCG w miejscu sprzedaży 2 kwietnia 2014 r.

Program Co widzieliśmy w sklepie Znowu psychologia Zakup impulsowy Podstawy merchandisingu Typowe mechanizmy promocji sprzedaży Opowiadanie z morałem

Co widzieliśmy w sklepie Promocje Jakie? Jacy klienci z nich korzystali? Towar promowany a jego konkurenci Układ sklepu, regału półki Materiały POS Co rzuciło nam się w oczy? Co rzeczywiście wspierało sprzedaż?

Rodzaje kupujących Warci inwestowania Pozostali Entuzjastyczni łowcy okazji Rozważni pragmatycy Siermiężni półhurtownicy Aspirujący Pozostali Lojalni Wycofani

Motywy robienia zakupów (poza dokonaniem zakupów) Dowiadywanie się Poszukiwanie okazji Aktywność fizyczna Rozrywka, rekreacja Odgrywanie ról Stymulacja zmysłów (i intelektu) Unikanie nudy Dogadzanie sobie Za: G. Antonides, W.F. van Raaij, „Zachowanie konsumenta – Podręcznik akademicki”, Warszawa, 2003, s. 430–431

Zakup impulsowy Bez zamiaru Z zamiarem zakupu produktu Z zamiarem zakupu marki

Uwarunkowania pozapromocyjne zakupu impulsowego Osobowość kupującego: Ludzie o wyższej impulsywności, nastawieni bardziej hedonistycznie Płeć – przewaga kobiet Wiek (oczywiste) Brak korelacji z miejscem zamieszkania, poziomem wykształcenia Dobry nastrój kupującego Niekiedy pogorszony nastrój (w ramach komepnsacji) Za: Agata Gąsiorowska, „Zakupy impulsywne”, MwP 1/2004 Dochody, wysoka ocena własnej sytuacji materialnej Za: M. Kwarciany, „Zakupy pod wpływem impulsu”, MwP 4/2005

Uwarunkowania promocyjne zakupu impulsowego Emocjonalizacja oceny produktu/ marki Dostępność, bezpośrednie wezwanie do zakupu Komfort klienta w miejscu sprzedaży Kategoria produktu Czekolada, ciastka, napoje Cukierki, batony, wafle, jogurty Artykuły papiernicze, ubrania, zabawki

Impulsy Niska cena – 58% Promocja cenowa – 50% Produkt w zasięgu ręki – 22% Stoisko promocyjne, prezenterka, gratis – 19% Atrakcyjne opakowanie – 11% Inne – 9% TNS OBOP OMNIMAS, za: M. Kwarciany, „Zakupy pod wpływem impulsu”, MwP 4/2005

Impulsy a strefa kas „Z naszych analiz wynika, że umieszczenie produktu impulsowego przy kasach daje wzrost sprzedaży w przedziale 20-50%. Zależność jest taka, że im silniejszy produkt w sprzedaży bazowej z półki, tym mniejszy wzrost w ujęciu procentowym powodowany dodatkową ekspozycją przykasową. W dalszym jednak ciągu - w liczbach bezwzględnych - im silniejszy produkt, tym większy zwrot z ekspozycji przy kasie” – Janusz Idczak, Kraft Foods Polska „Z naszych szacunków wynika, że około 30% wolumenu sprzedaży wafli i batonów jest generowane przez strefę kas. Eksponując, zatem wafle i batony tylko i wyłącznie na regularnej półce placówka handlowa może liczyć się ze stratą około 30% swojego obrotu” – Zuzanna Ciurzyńska, Nestle Polska Cyt. za: K. Sendal, „Magia strefy kasy - zakupy impulsowe”, „HURT & DETAL” Nr 7 (29) / 2008

Trochę merchandisingu

Jak oceniamy różne kategorie sklepów Hipermarket – ok. 90% Supermarket – ok. 70% Dyskont – ok. 60% Wg. International Service Check 2007, za „Marketing w Praktyce” 8/2007

Mapa sklepu Strefa dekompresji Główna część sklepu Strefa przykasowa Skraca „dobieg” klienta „Rozbraja” jego przeświadczenie o wysokich cenach Emocjonalne „udobruchanie” klienta Główna część sklepu Miejsca aktywne – ciągi komunikacyjne – dod. ekspozycja, POS Szczyty regałów Zasada prawej ręki i loopingu Zasada gołębia pocztowego Strefa przykasowa Generuje do 5% obrotów całego sklepu Na towary impulsowe Do „wypychania” gorzej rotującego towaru

Regał -80% -43% +45% +10%

Regał Zasada czytania Zasada plamy barwnej (fejsy) Zasada obfitości Rola opakowań zbiorczych Zasada obfitości Zasada komunikacji cenowej Brak informacji o cenie prowadzi do rezygnacji z zakupu

Materiały POS

Materiały POS Rola Łączność z ATL (Stosunkowo) nowe technologie Digital signage Elektryfikacja Druk soczewkowy Miejsce Ciągi komunikacyjne Ekspozycje paletowe Regał Kasa

Typowe mechanizmy promocji POS

Próbki Wielkość na jednorazowe zaspokojenie potrzeby – przekroczenie progu bodźcowego Dla nowych użytkowników: nowy produkt, poszerzenie lub pogłębienie marki Dla oryginalnej marki, ze względu na koszty Po co? Nowi konsumenci Wzmocnienie dotychczasowych Reguła wzajemności

Kupony Idąc wraz z próbkami (tuż po) są bodźcem do odwiedzenia sklepu Możliwości zastosowania Internet Prasa, poczta Produkt Personel sprzedaży Po co? Szybki rozwój sprzedaży Budowanie lojalności

Rabat i refundacja Dla switcherów, no-userów, klientów konkurencji Niska wartość Dla lojalnych Wysoka wartość, motywująca do ciułania

Promocyjna obniżka ceny Szybka reakcja na konkurencję „Dopalenie” efektu pod koniec kampanii promocyjnej Ratowanie produktu w fazie schyłkowej Sposób na braki w kreacji (kosztowny)

Opakowanie specjalne Surogat nowości Opakowanie powiększone – odbieramy rynek konkurencji Opakowanie ozdobne Opakowanie z prezentem: Add-in – dla lojalnych Add-on – dla cenowych Add-by (dodatek wręczany przy kasie)

Konkurs, loteria Komunikowany na opakowaniu Komunikowany w miejscu sprzedaży Udział w konkursie związany z zakupem produktu Niski próg wejścia (zaangażowanie)