Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy nie dbają w należyty sposób o młodzież, większość z nich posługuję się niezrozumiałym językiem ich programy nie zawierają propozycji, które mogłyby zainteresować młodych ludzi.
Większość ludzi młodych twierdzi, że jeden głos nie jest w stanie nic zmienić. Ludzie młodzi są bardziej kreatywni, dzięki czemu mogą więcej wnieść w życie publiczne. Młodzież nie ma wzorców, autorytetów politycznych.
Zaaranżowanie gminnej konferencji (dla przedstawicieli szkół gimnazjalnych z gminy Sierakowice), mającej na celu zachęcenie młodych ludzi do uczestnictwa w życiu demokratycznym. Przedstawienie propozycji założenia na terenie naszej gminy Młodzieżowej Rady Gminy. Zainicjowanie konkursu „Młody wójt”, polegającego na wybraniu najbardziej zaangażowanego w życie społeczne ucznia, który przez jeden dzień będzie obserwatorem działań wójta. Organizowanie spotkań z radnymi i ekspertami. Organizacja dla uczniów szkoły cyklicznych lekcji o samorządzie. Udział w akcjach, kampaniach np. „Młodzi Głosują”. Aktywizacja osób pełnoletnich poprzez organizację kampanii informacyjno-edukacyjnych.
Zaangażowanie ludzi młodych w działalność lokalnych stowarzyszeń. Uczniowie nie wiedzą, że mogą zapisywać się do lokalnych organizacji (akcja informacyjno-edukacyjna).W tym celu projektujemy plakaty reklamujące lokalne organizacje. Opracowanie metod aktywizujących młodzież do udziału w życiu społecznym i politycznym. Wymiana informacji między szkołami dotycząca podejmowanych działań przez Samorządy Szkolne. Zwiększenie poziomu edukacji obywatelskiej w szkole podstawowej i gimnazjum.Otrzymałyśmy zgodę od pani dyrektor na zorganizowanie apelu, który będzie zachęcał młodzież do uczestniczenia w życiu publicznym. Udział w życiu politycznym jest nieatrakcyjny dla młodego człowieka. Uczestniczenie młodych ludzi w sesjach Rady Gminy. Przeprowadzone badania w formie ankiet wykazały brak zaangażowania rodziców w przekazywaniu doświadczeń społecznych i politycznych dzieciom.