Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.
ankieta
Wnioski Wszyscy uczniowie naszej klasy słyszeli o Kodeksie 2.0, ale nie każdy potrafi powiedzieć, czego on dotyczy. Nie znając punktów kodeksu, nie możemy go przestrzegać.
Co warto zmienić w naszym kodeksie? w punkcie pierwszym usunąć lub dokładnie określić sytuacje wyjątkowe, w punkcie drugim dodać, że każdy uczeń powinien posiadać pocztę elektroniczną, w punkcie czwartym, że dbamy o wizerunek i prywatność także naszych kolegów i koleżanek, w punkcie piątym dodać, że na portale społecznościowe rejestrujemy się za zgodą rodziców
Co zmieniło się w naszej szkole w zakresie TIK? mamy więcej komputerów i tablic interaktywnych, na niektórych przedmiotach korzystamy z komputerów, rozmawiamy o bezpieczeństwie w sieci, poznajemy zagadnienia prawa autorskiego, uczymy się mądrze korzystać z informacji zawartych w internecie, możemy kontaktować się z nauczycielami drogą elektroniczną, niektórzy uczniowie prowadzą blogi
Jak Vc wykorzystuje TIK na lekcjach? Z komputerów korzystamy na: informatyce, języku polskim, matematyce, kółku redakcyjnym. Przykłady - wykorzystujemy programy matematyczne, - ćwiczenia ortograficzne, - prowadzimy lekcje na polskim i matematyce z wykorzystaniem internetu, - wyszukujemy informacje w internecie, - korzystamy z tablicy interaktywnej, - na lekcje przygotowujemy prezentacje multimedialne.
Co chcielibyśmy zmienić w zakresie TIK? na wszystkich lekcjach czasami wykorzystywać komputery, programy multimedialne zadania domowe odrabiać na komputerze (czasami), uczestniczyć w kółku informatycznym, konkursy informatyczne, na informatyce uczyć się przydatnych rzeczy np. obróbki zdjęć, prezentacji, nauczyciele posiadają pocztę elektroniczną specjalną dla uczniów, wykonywać projekty z wykorzystaniem komputerów, każda klasa mogłaby prowadzić swój blog klasowy, na wszystkich przedmiotach przestrzegać zasad kodeksu
Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji Ankietę i wykresy wykonał Jakub Kawalerski Wypowiedzi uczniów klasy V c spisała Monika Majchrowska