Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Advertisements

Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Jaki jest wpływ palenia papierosów na zdrowie człowieka ?
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
przewodniczący i uczniowie PG5 w Siedlcach
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Wybory, czyli o demokracji pośredniej
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Dlaczego ten temat jest ważny?
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
XVIII SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY. Czy jesteś dobrze poinformowany/a o wydarzeniach szkolnych?
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Wyniki z ankiety.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
SONDA ULICZNA. 1. DLACZEGO MŁODZI LUDZIE NIE CHCĄ BRAĆ UDZIAŁU W WYBORACH? BOJĄ SIĘ WYRAŻANIA SWOJEGO ZDANIA BOJĄ SIĘ KOSEKWENCJI ŻE JAK JUŻ RAZ ZAGŁOSUJĄ.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Władze samorządowe w naszej szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
WYBORCZY PIERWSZY RAZ Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licealistów z okazji Światowego Dnia Wyborów w 2010 roku prezentację przygotował mgr Paweł Raźny.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Opracowała Nowakowska Sylwia – powiatowy koordynator programów
art. 264 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r.
Zapis prezentacji:

Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana w ramach konkursu o mandat poselski na XX Sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży

Ankieta zatytułowana „Aktywizacja młodzieży do udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej” przeprowadzona wśród 450 uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie, oraz 50 uczniów szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Pszczyńskiego

Na pytanie „Czy brałeś udział w wyborach do samorządu szkolnego ?„ aż 61% odpowiedziało, że nie natomiast jedynie 39% ankietowanych odpowiedziało że brało udział w wyborach do samorządu szkolnego. Na pytanie „Czy interesujesz się wyborami samorządowymi, parlamentarnymi lub do Parlamentu Europejskiego?” 60% ankietowanych odpowiedziało że tak, ale aż 40% odpowiedziało, że nie interesuje się wyborami.

Na pytanie „Czy należysz do jakieś organizacji skupiających młodych ludzi?” większość ankietowanych bo aż 97% uczniów odpowiedziało że nie. Na pytanie „Czy interesujesz się życiem społecznym ziemi pszczyńskiej?” zdecydowana większość, bo aż 78% ankietowanych odpowiedziało że nie, jedynie 22% odpowiedziało, że są zainteresowani sprawami regionu.

Na pytanie „Czy Twoim zdaniem warto angażować się w życie społeczne, działania społeczne?” 70% młodych ludzi uznaje, że nie, jedynie 30% ankietowanych wskazało że tak. Na pytanie „ Czy Twoim zdaniem działania młodych ludzi mogą wpłynąć na decyzje władz samorządowych?” 54% ankietowanych wskazało że tak, 40% odpowiedziało że nie, natomiast 6% odpowiedziało że nie wie.

Uczniowie uznali że działania jakie należy podjąć aby zaktywizować młodzież do udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej to: imprezy charytatywne/ rozrywkowe edukacja regionalna spotkania z samorządowców z młodzieżą pokazanie młodym że mogą mieć wpływ tworzenie organizacji skupiających młodych ludzi traktowanie poważnie problemów młodych