mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Airport Zielona Góra – Atuty i kierunki rozwoju
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Transport lotniczy -powtórzenie
Ochrona przed hałasem Jarosława Wojciechowska
Rozkład jazdy na telefon komórkowy
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Dla Związku Komunikacyjnego Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie Katowice, sierpień 2011 r.
radca prawny Jędrzej Klatka
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Najważniejsze zadania inwestycyjne we Wrocławiu
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Z punktu widzenia PKBWL...
Nowy rozkład jazdy i inwestycje taborowe KM. Ilość przewiezionych pasażerów w roku 2009: 51 mln Prognozowana ilość pasażerów w roku 2010: 53 mln Średnia.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
PIONIER — zaproszenie do współpracy Małgorzata Kozłowska Podsekretarz Stanu w Komitecie Badań Naukowych
WOJEWÓDZTWO jednostka podziału administracyjnego w Polsce/
Największe miasta POLSKI.
Wybrane Miasta Polski Julia Sieczkowska.
Wybrane miasta polski Natalia Munik.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
„Struktura ochrony ludności w Polsce” dr inż. Mariusz Mazurek Szkoła Główna Służby Pożarniczej w Warszawie.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Dług Miasta Gdańska w latach GDAŃSK, 24 WRZEŚNIA 2014r.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Technik transportu drogowego
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Dokąd jedziemy na wakacje?
Transport drogowy na Mazowszu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zakopane 25 października 2018
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Model matematyczny jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski Spała, 6-7 maja 2014 r.

Jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja Odległość lotniska od centrum miasta Czas przejazdu pomiędzy lotniskiem a centrum miasta Dostępność środków transportu Niezawodność połączenia lotniska z centrum miasta Skorelowanie rozkładu lotu z rozkładem jazdy środków transportu Odległość stacji/przystanku do lotniska Bezpośrednie połączenie lotniska z centrum miasta 2 Spała, 6-7 maja 2014 r.

Publiczny transport zbiorowy Publiczny transport zbiorowy (PTZ) – powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej linii komunikacyjnej, liniach komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej. PTZ organizowany jest przez Organizatora PTZ (właściwą jednostkę samorządu terytorialnego albo ministra właściwego do spraw transportu) a wykonywany przez Operatora PTZ na podstawie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. PTZ realizowany jest na podstawie ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 228, poz. 1368.). 3 Spała, 6-7 maja 2014 r.

Europejskie Porty Lotnicze 4 Europejskie Porty Lotnicze Kraj Lotnisko Liczba PAX/rok (2012) Skomunikowanie z aglomeracją Niemcy Lotnisko Frankfurt-Hahn 2,8 mln Autobus Czechy Port lotniczy Praga 10,8 mln Münster/Osnabrück 1,0 mln Połączenie stacji kolejowej z terminalem, autobusem Lotnisko Dortmund 1,9 mln Wielka Brytania Port lotniczy Londyn-Luton 9,6 mln Lotnisko Berlin-Schönefeld około 7,3 mln Stacja kolejowa 400m od terminala Port lotniczy Londyn-Heathrow około 65 mln Stacja kolejowa zintegrowana z terminalem 4 Spała, 6-7 maja 2014 r.

Polskie Porty Lotnicze Lotnisko Chopina w Warszawie Kraków Airport im. Jana Pawła II Port lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach Port lotniczy Wrocław-Strachowice im. Mikołaja Kopernika Port lotniczy Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego Port lotniczy Warszawa/Modlin Port lotniczy Rzeszów-Jasionka Port lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta Port lotniczy Szczecin-Goleniów im. NSZZ "Solidarność„ Międzynarodowy Port Lotniczy im. Ignacego Jana Paderewskiego Bydgoszcz Port lotniczy Zielona Góra-Babimost Port lotniczy Lublin Port lotniczy Gdynia-Kosakowo (planowany/w budowie) Port lotniczy Radom-Sadków (rozwijany/modernizowany) Port lotniczy Mazury (zamknięty dla ruchu lotniczego, modernizowany) Polaczenie kolejowe, drogowe Planowane polaczenie kolejowe. 5 Spała, 6-7 maja 2014 r.

Charakterystyka połączenia między aglomeracją a lotniskiem Kategoria: zerowa „0” tylko połączenie autobusowe; pierwsza „I” pośrednie połączenie stacji kolejowej nieleżącej na terenie lotniska – transportem autobusowym; druga „II” pośrednie połączenie stacji kolejowej leżą na terenie portu lotniczego np. transportem autobusowym; trzecia „III” bezpośrednie połączenie terminala ze stacją kolejową. TERMINAL Port Lotniczy 6 Spała, 6-7 maja 2014 r.

Formułowanie celów modelowania Minimalizacja czasu oczekiwania Czas odjazdu danego środka transportu z lotniska Czas przyjazdu danego środka transportu do lotniska TERMINAL gdzie: TL– czas zatrzymania się na płycie postojowej po wykonaniu operacji lądowania; T s – czas rozpoczęcia czynności kontroli przez wejściem na pokład SP (boarding); ∆to – średni czas opóźnienia zgłoszenia się SP operacji lądowania; t pa – czas przewiezienia/przejścia pasażerów od SP do terminala; Tt – czas obsługi pasażera w terminalu; t pc – czas przejścia pasażera z terminala do danego środka transportu; t a – czas przejazdu autobusu pomiędzy terminalem. 7 Spała, 6-7 maja 2014 r. 7

Formułowanie celów modelowania Określenie liczby podróżnych Liczba pasażerów przylatujących Liczba pasażerów odlatujących Warunkiem uruchomienia połączenia drogowego/kolejowego transportu drogowego: 20 %* Ls <Lp<80%* Ls lub 20 %* Ls<Lo<80%* Ls transportu kolejowego: 40 %* Ls <Lp<85%* Ls lub 40 %* Ls <Lo<85%* Ls gdzie Ls - Liczby miejsc siedzących dla danego środka transportu. 8 Spała, 6-7 maja 2014 r. 8

Port lotniczy Lublin Rozkład lotów Rozkład jazdy - SZYNOBUS Lotnisko Odlot* Samolot Rome Fiumicino (FCO) 13:00 F100 Milan Malpensa (MXP) 15:00 DH4 Oslo Torp Sandefjord Airport (TRF) 16:30 A320 London Luton Airport (LTN) 18:25 London Stansted Airport (STN) 20:20 B738 Gdańsk Lech Wałęsa Airport (GDN) 22:00 Przylot* 12:15 14:35 16:00 19:55 21:35 Port Lotniczy Dojazd* Odjazd* 10:57 12:32 13:14 14:05 15:03 16:06 16:54 18:31 19:23 20:25 20:52 21:58 * dla 16 maja br. 9 Spała, 6-7 maja 2014 r.

Podsumowanie ocena skomunikowania portu lotniczego z miastem określenie optymalnego rozkładu jazdy środków transportu określenie optymalnej liczby kursów określenie kosztów skomunikowania transportem kolejowym portu lotniczego z miastem porównanie funkcjonującego rozkładu jazdy z rozkładem jazdy uzyskanym z modelu 10 Spała, 6-7 maja 2014 r.

Dziękuję za uwagę 1111 Foto: Magdalena Lubiecka-Budzanowska 11 Spała, 6-7 maja 2014 r.

Model matematyczny jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja Spała, 6-7 maja 2014 r.