Repetytorium z chemii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chemia w życiu Wykonał: Radosław Flak Z klasy 1A 2011/2012.
Advertisements

ZJAWISKO FIZYCZNE A REAKCJA CHEMICZNA
KWASY I WODOROTLENKI.
Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru
Problem naszej grupy: Jakie właściwości i zastosowania mają takie dwa składniki powietrza jak: wodór i hel?
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Budowa atomu Alotropia siarki
Witamy na pokazach chemicznych 19,
Budowa atomu Adsorpcyjne właściwości węgla
Czy kwasy reagują z solami?
Sole Np.: siarczany (VI) , chlorki , siarczki, azotany (V), węglany, fosforany (V), siarczany (IV).
Sucha destylacja węgla i jego produkty
Reakcje chemiczne Krystyna Sitko.
  OK konspekt z chemii.
1 2 Patelnia, woda, masło, cukier, łyżka, papier 3.
H2OBŁĘDNI w laboratorium chemicznym UAM
SIARKA I JEJ ZWIĄZKI Marek Skiba.
Sprawozdanie z doświadczenia
SYSTEMATYKA SUBSTANCJI
Sole w rolnictwie.
Doświadczenia chemiczne
Autor: Mateusz Marszałek Klasa IIIz. Alkany nazywane są często węglowodorami nasyconymi lub parafinami. Ogólny wzór alkanów ma postać: C n H 2n+2 gdzie.
Nauka przez obserwacje
Sztuczki chemiczne Projekt realizowany w Zespole Szkół – Szkoła P{odstawowa i Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej pod opieką mgr inż. Lidii Tuszyńskiej i Centrum.
,,JAK WYKORZYSTAĆ PASJE BADACZA’’
Wycieczka w chemię żywności
Zajęcia z chemii – doświadczenia
Średniowieczna pracownia alchemiczna
Biologia jako nauka eksperymentalna.
ZASTOWANIE I WŁAŚCIWOŚCI
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Woda i roztwory wodne.
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
„Zaczarowany Świat Chemii”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Otrzymywanie wodoru.
Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4)
Opracowała Lucyna Kołodziej
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PREZENTACJA OPRACOWANA PRZEZ ZESPÓŁ z 7c. Z jednej strony niezbędny do życia, z drugiej – zabójcza trucizna. Obdarzony mocą bezwzględnej destrukcji objawiającej.
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
H-wodór.
RUDY I MINERAŁY ZAWIERAJĄCE MIEDŹ
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
TROCHĘ MAGII I TAJEMNICZOŚCI
Cukier - wróg czy przyjaciel?
Węglany to sole, związki chemiczne kwasu węglowego.
Projekt biologiczno-chemiczny
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
Wyniki badań Prezentację wykonał: Marek Kurańda Grupa 3
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK.
CHEMIA OD KUCHNI.
Substancje i ich przemiany
Węglan wapnia CaCO 3. Otrzymywanie Reakcja metalu i kwasu węglowego. Ca + H 2 CO 3  CaCO 3 + H 2 Reakcja wodorotlenku wapnia i kwasu węglowego. Ca(OH)
Z czego jest zbudowany otaczający nas świat
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Czy substancje można mieszać?
Dlaczego bez tlenu nie byłoby życia na Ziemi?
Czy substancje można przetwarzać?
Żelazo i jego związki.
Chrom i jego związki Występowanie chromu i jego otrzymywanie,
Jak zapisać przebieg reakcji chemicznej?
Ciekawe doświadczenia chemiczne. Cel projektu Zainteresowanie chemią jako przedmiotem.
TEMAT 10: Podstawy fizykochemii spalania
GIMNAZJUM NR 110  PRZY  MŁODZIEŻOWYM OŚRODKU SOCJOTERAPII NR 3 w Warszawie   „DOM NA TRAKCIE” PRZEDSTAWIA:
SMOG Klaudia Stachniuk 1b G.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zapis prezentacji:

Repetytorium z chemii

Reakcja żelaza z siarką Odczynniki i materiały: - sproszkowana siarka - opiłki żelaza - kartka papieru - probówka - palnik Obserwacje: W wyniku zachodzącej przemiany powstaje nowa, czarna substancja, w której nie można dostrzec ani żelaza, ani siarki. Wnioski: Z tego wnioskujemy, że między siarką, a żelazem zaszła reakcja chemiczna, w której wyniku powstała nowa substancja o innych właściwościach. Ta substancja to siarczek żelaza II. Jest to reakcja syntezy, czyli łączenia.

Rozkład cukru Odczynniki i materiały: - łyżeczka cukru - probówka - palnik Obserwacje: Cukier pod wpływem ogrzewania topi się, a następnie zmienia barwę z białej przez brązową aż do czarnej. Na ściankach probówki pojawia się para wodna, a na dnie pozostał czarny węgiel. Wnioski: Pod wpływem ciepła cukier roztapia się i przechodzi proces karmelizacji. Jest to reakcja analizy, czyli rozkładu.

Termiczny rozkład marmuru (węglanu wapnia) Odczynniki i materiały: - kilka małych kawałków marmuru - probówka z korkiem i rurką odprowadzającą - palnik - zlewka z H2O Obserwacje: W trakcie ogrzewania marmuru (węglan wapnia, CaCO3) wydziela się gaz, a pozostałość po prażeniu zostaje w probówce. Wniosek: W wyniku prażenia następuje rozkład marmuru na dwie substancje: gazową- tlenek węgla (IV) i stałą- tlenek wapnia. Jest to reakcja analizy. CaCO3 CaO + CO2

Reakcja tlenki miedzi (II) z węglem Odczynniki i materiały: - mieszanina tlenku miedzi (II) i węgla - probówka z korkiem i rurką odprowadzającą - zlewka z H2O Obserwacje: W czasie reakcji wydziela się gaz, którego pęcherzyki możecie zaobserwować w naczyniu z H2O. Probówka pokrywa się od wewnątrz metalicznym nalotem miedzi. Wniosek: Węgiel „zabrał” tlen od miedzi i utworzył gazowy tlenek węgla (IV). Jest to reakcja wymiany.

Prezentację wykonały: Koniec Prezentację wykonały: Asia Ogórkiewicz Marta Malewicz Klasa IIIa