Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów 2010
W izolacji od 2000 roku...
Prezentacje YML O czym pamiętać
WZROST PKB
w reklamie Kryzys także
W Polsce nie było tak strasznie… +10,5%-4,1%+0,1%+7,4%
Na świecie rynek się podnosi Źródło: Raport Światowego Rynku Reklamowego ZOG +1%-10,2%+0,9%+3,9%
WYDATKI REKLAMOWE RABATY MEDIÓW DLA REKLAMODAWCÓW
Inflacja
Wiem jak zaoszczędzić 30% budżetu reklamowego Klienta! Więcej przetargów i audytorów
(fotka jakiegoś geniusza zmóżdżającego się) Dobry pomysł! Audytorzy mediowi?
... a efekt?
W 2000 roku 3 godz. 42 min. dziennie przed TV
Źródło: AGB NMR Od 2009 znów trend wzrostowy... Od 2000 liczba spotów emitowanynch dziennnie wzrosła o ponad 800%
2000: 4 stacje 80% udziału w oglądalności
Źródło: AGB NMR; A16-49 Stacje niszowe już nie niszowe?
+ 51% + 38% + 34% Coraz więcej kabla i anten satelitarnych
„Long tail” w telewizji?
- ludzie bez telewizora! Nowe zjawisko 10% ludzi w wieku lat nie ma TV!
Bez TV?? Życie
Internet drugim medium reklamowym Źródło: TGIŹródło: Starlink
Nie tylko młodzi z miast… 27% internautów ma ponad 40 lat. To ponad 4,5 mln ludzi 30% internautów to mieszkańcy wsi
Źródło: Internet Wayback Machine 1 miejsce 2 miejsce 3 miejsce Realia Świat banerów
Miejsce szukania informacji dla prawie 16 mln Polaków
W społeczności jest prawie każdy Źródło: Megapanel/PBI
*wzrost w ciągu roku, przybliżone dane na podst. Megapanel/PBI i Facebook * * > 350 mln na świecie
- taki lepszy ? Społeczności
reklamy?? Drugie życie
9,7 mln widzów YouTube z Polski
Co zrobić, gdy reklama denerwuje?
Gdyby Youtube był stacją telewizyjną... Grupa: TV Internauci 16+; Internet 15+ Grudzień 2009
Ale połowa Polaków nadal bez dostępu do internetu.....
Dla wielu z nich prasa to o świecie główne źródło informacji
Prasa to kilkanaście minut dziennie… Źródło: StarTrack 2009
prasa? Co zrobi
internetowi Prasa zmienia się dzięki
Bez radia? Czy potrafimy żyć
Badania ie
Brak badań słuchalności radia online
outdooru? Ogromne możliwości
do uporządkowania? Czy bałagan
do kreatywności Zmusza to
Koniec kina?
Rekordowa widownia w 2009 roku Źródło : NAM; boxoffice.pl +17% liczba sprzedanych rocznie biletów kinowych w latach
..I coraz więcej ekranów... Źródło: NAM +3,3% +26% +5,9% +2,3% +9,1% +0,9% +15,7% +2,5% Liczba ekranów kinowych w Polsce w latach
W roli kina TV
zmiany Dostrzegać
To be intelligent is to be: open-minded, active, memoried, and persistently experimental. Leopold Stein
Rafał Ciszewski Jacek Karolak