Pipeline i wdrożenie systemów CRM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Advertisements

Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
2011 Konkurs Nowoczesny HR Warszawa, 28 marca 2011.
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Staże Ośrodka RENOWATOR.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Projekt zaliczeniowy z przedmiotu "Inżynieria oprogramowania"
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zarządzanie projektami
InfinitERP prezentacja systemu.
M&M ENGINEERING S.C. Firma M&M Engineering powstała z pomysłu dwóch inżynierów zrodzonego z pasji projektowania i wdrażania w rzeczywistość myśli technicznej.
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Zarządzanie projektami IT
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
EasyLoad BI zarządzanie wczytywaniem danych do hurtowni przez użytkowników biznesowych Prezentacja rozwiązania.
Microsoft Solution Framework
Zarządzanie jakością projektu
Wsparcie pracy grupowej systemem Workflow
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
Szkolenia, Coaching, PR.
Magdalena kurzyńska Sławomir Kwasiborski
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Rational Unified Process Implementacja Aleksandra Reiman, gr. I-52.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
1 Struktura organizacyjna przedsięwzięcia Opracował: Jan Józef Pośnik.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Szkolenia E-Learning SIMP Consulting Stanisław Płaskowicki Dorota Płaskowicka.
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Przykłady analiza i projektowanie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Systemy informatyczne
call center to nie tylko infolinia
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Toyota production system
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Skuteczny Help Desk w mBanku Hipotecznym
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości http// Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Cykle życia oprogramowania oraz role w zespole projektowym Autor: Sebastian Szałachowski s4104.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Gotowy intranet dla platformy
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Narzędzia CRM słownik pojęć
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zapis prezentacji:

Pipeline i wdrożenie systemów CRM Narzędzia CRM Pipeline i wdrożenie systemów CRM Arkadiusz Popa, WMiI 2008

Pipeline Pipeline vs Software Pipeline jest to koncepcja, która pomaga zidentyfikować początek i koniec procesu sprzedaży. Co jednak ważniejsze pozwala monitować jego etapy. Te etapy to Potencjalny Nawiązanie kontaktu Analiza potrzeb Oferta Negocjacje Umowa Realizacja Zrealizowany i ponownie rozpoczynamy proces od analizy potrzeb Arkadiusz Popa, WMiI 2008

Idealny proces to rzadkość Rzadko zdarza się idealny proces sprzedaży polegający na: odnalezieniu klienta nawiązaniu kontaktu przedstawieniu oferty negocjacjach cen, dostaw podpisaniu umowy satysfakcjonującej dla obu stron terminowej realizacji zamówienia wykonaniu ponownych transakcji z klientem Arkadiusz Popa, WMiI 2008

Gdzie jest nasza firma? Jak określić, w którym etapie sprzedaży jest nasza firma z określonym klientem? Jak określić trendy sprzedaży? Jak rokować rozwój firmy? Jak prognozować przyszłe relacje z klientem? Arkadiusz Popa, WMiI 2008

CRM W celu zachowania najlepszej współpracy, należy ten proces monitować. Tu pomocne okazują się systemy CRM, które wspierają w tym różne działy firmy. Monitując klienta i robiąc raporty odnośnie etapu na jakim się znajduje, tworzymy tzw. pipeline. Ogólniej ujmując, możliwe jest analizowanie jaka część klientów jest na jakim etapie. Przy wprowadzonych szacunkowych kosztach poszczególnych etapów można dzięki temu monitować budżet firmy. Arkadiusz Popa, WMiI 2008

Przygotowanie do wdrożenia systemu CRM „Brak przygotowania to przygotowanie do porażki” Wymagania i przygotowanie do wdrożenia systemu CRM wsparcie zarządu jest niezbędne, cele biznesowe muszą być określone i zmierzone, biznes musi współgrać z informatyką, funkcjonalność musi wynikać z procesów biznesowych, należy minimalizować zmiany w systemie skupiając się na podstawowej funkcjonalności, należy zaangażować doświadczonych i dobrze przeszkolonych konsultantów/wdrożeniowców, należy aktywnie zaangażować pracowników w projektowanie systemu, należy inwestować w szkolenie użytkowników programu, podejście do tworzenia systemu powinno być etapowe, na każdym etapie należy mierzyć, monitorować, kontrolować i śledzić postęp prac Arkadiusz Popa, WMiI 2008

… cd Analiza potrzeb i wymagań wdrażanego systemu CRM z istniejącymi systemami działającymi jako front i back office. Zakres niezbędnej integracji Sposób integracji Efektywność Łatwość użytkowania Analiza możliwości integracji procesów systemu ERP z wdrażanym systemem CRM. Analiza kosztów wdrożenia Jakie nowe interfejsy pomiędzy aplikacjami muszą powstać? Jak synchronizować dane? Analiza zysków Jakie zyski odniesiemy z możliwości prowadzenia analizy danych o klientach? stany magazynowe rozrachunki z kontrahentami informacja o ujemnym saldzie rozrachunków (brak płatności za towary i/lub usługi) Arkadiusz Popa, WMiI 2008

Wdrożenie Najczęstsze błędy i problemy powstałe podczas wdrażania systemu CRM to: Brak wsparcia osób decyzyjnych. Jeśli pracownicy nie czują presji wdrożenia systemu, wywoływanej przez władzę firmy, projekt nie ma szans powodzenia. Programista to nie analityk potrzeb klienta. Ponieważ faktem jest, że umysł programisty działa nieco inaczej, (czytaj. Programista omawiając jakąś funkcjonalność z klientem robi to pod kątem swojej pracy.) nie może być on Project Managerem. Do specyfikacji potrzeb i wymagań niezbędna jest rola analityka. Role osób wdrażających system muszą być jasno i precyzyjnie określone. Niedopuszczalne jest by osoba od wdrożenia wykraczała ponad zakres swoich obowiązków i zajmowała sie na przykład wytykaniem błędów, bądź ich poprawkami. Może służyć natomiast swoimi konstruktywnymi uwagami. Project Manager (współpraca od strony firmy) – osoba wyznaczona przez firmę, stojąca na pierwszej linii styku klient – firma. Jasno sprecyzowane założenie by firma wiedziała z kim ma rozmawiać w celach analitycznych i rozwojowych nad projektem Project Manager (współpraca od strony klienta) – Pomysły i idee zebrane od różnych osób po stronie klienta trafiają właśnie do tej osoby, która 'przecedza', selekcjonuje i przekłada na język zrozumiały dla drugiej strony. W ten sposób unika sie dublowania problemów, bądź poruszania spraw zupełnie nie istotnych dla firmy. Arkadiusz Popa, WMiI 2008

..cd Tester od strony firmy – osoba która każdą wersję, a także zgłoszoną poprawkę będzie testować i sprawdzać czy naprawione zostały zgłoszone usterki. Tester od strony klienta – osoba odpowiedzialna za sprawdzenia działania aplikacji na rzeczywistych danych. Programiści – osoby nie mające kontaktu z klientem, o ustalonej hierarchii działania. Wykonujący prace przydzielone przez PM i przekazujące wynik swoich prac do testowania. Ramy projektu muszą być jasno określone, dostosowane do potrzeb i budżetu. Nie można pozwolić by projekt rozrastał się wedle każdej zachcianki użytkownika, chyba że budżet i czas realizacji projektu jest nieograniczony. Projekt musi być podzielony na etapy wdrożeniowe, które powinny być wykonywane według harmonogramu. Jasno określony kierunek działania firmy i plan strategiczny nie mogą ulec zmianie podczas wdrażania projektu. Arkadiusz Popa, WMiI 2008

..cd Odpowiedni budżet uwzględniający wszystkie etapy pracy nad projektem, od analizy, programowania, testowania, po wdrożenie, modyfikacje utrzymanie. Ważne jest by przeznaczyć odpowiednią część budżetu na wyczerpujące szkolenia. Statystyka: 50% - 70% wdrożeń CRM jest nieudanych 46% - z udanych wdrożeń osiągnęło swój cel 33% - z udanych wdrożeń wypracowuje realny zysk Arkadiusz Popa, WMiI 2008

Po wdrożeniu Sukces wdrożenia CRM polega na przekonaniu jego użytkowników do jego użytkowania. Osoby którym nie pokaże się namacalnych korzyści, wzrostu efektywności pracy nie będą chciały używać tego systemu. Prowadzi to w prostej drodze do umarcia projektu, mino iż sam proces wdrożenia się powiódł. Dlatego nieodzownym elementem wdrożenia systemu CRM są spotkania na których przedstawia się pracownikowi realne zyski (czasu, finansowe). Po wdrożeniu systemu CRM powinny „zniknąć” inne programy używane przez pracowników. To system CRM ma zarządzać i pomagać analizować relacje z klientem a nie kartka papieru w biurku. Wymagane jest również przeświadczenie u pracowników że karmienie systemu fikcyjnymi danymi mija się z celem jego działania, a wręcz może prowadzić do błędnych wniosków. Po udanym procesie wdrożeniowym, ważne by zachować umiar w ilości zmian w projekcie. Oczywiście niektóre zmiany mogą okazać się przydatne, lub nawet niezbędne. Jednak duże ich liczba może wywołać odwrotne skutki w postaci, utraty stabilności, braku spójności itp. W początkowym okresie po wdrożeniu niezbędne jest cały czas poparcie ze strony kierownictwa. Ciągłe spotkania motywacyjne, i praktyczne przykłady używania takich narzędzi są również bardzo ważne Arkadiusz Popa, WMiI 2008