Klasa III B Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Stalowej Woli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zsliz.olecko.pl Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK GEODETA.
Advertisements

Projekt międzyprzedmiotowy
Wolontariat na rzecz aktywności społecznej
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Szkoła na płaszczyźnie i w przestrzeni
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
URZĄD GMINY I MIASTA W OZIMKU
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGRODNICZYCH W OSTROWIE
Projekt: „Poznaj historię swojej Małej Ojczyzny na rowerze”
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
Wszyscy partnerzy pracują nad rozwijaniem i udoskonalaniem u uczniów twórczego myślenie i umiejętności, opracowaniem elastycznych strategii.
metody mierzenia powierzchni ziemi
Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji Katedra Inżynierii Wodnej
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Nowej Soli
Droga, prędkość, czas nasza strona uczy Was… 
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
N ASZA PRACA Czyli jak rozwijamy nasze umiejętności.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Dnia 10. Marca 2010 roku odbył się Międzynarodowy Dzień Przedsiębiorczości. W Polsce to przedsięwzięcie organizowane jest przez Fundacje Młodzieżowej.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Na Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych w Warszawie -7 czerwca 2010 r Warszawa Zamek Królewski –Arkady Kubickiego.
im. ks. Jana Twardowskiego w Mrokowie
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
1 zł dla dzieci z Afganistanu Relacja z akcji Przeprowadzonej przez Klub Gimnazjalny.
Źródła energii na świecie
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
KODEKS 2.0.
Co chcieliśmy osiągnąć?
“Szkoła w procentach”.
Pierwsza pomoc w porażeniach i nie tylko. Aby dowiedzieć się więcej o pierwszej pomocy w przypadku kontaktu z osobą porażoną, zaprosiliśmy na zajęcia.
FASCYNUJACY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „Okolice jakich nie znamy” GRUPA PROJEKTOWA NR 8 OPIEKUNOWIE: Barbara Michael-Konarska Iwona Sławska.
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Nasza szkoła wzięła udział w największym w Polsce programie edukacyjnym o tematyce bezpieczeństwa pod nazwą KLUB BEZPIECZNEGO PUCHATKA.
01 CYBERPRZEMOC/statystyki Wrocławska Kampania Przeciwdziałania Przemocy 2010 Przygotowano na podstawie: Przemoc rówieśnicza a media elektroniczne Badanie.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
„Wycieczka ślimaka” Projekt był realizowany na zajęciach matematyczno-przyrodniczych dla klas I-III.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Sprawozdanie z wycieczki szkolnej. Dwa tygodnie temu, a dokładnie 25 września 2015 roku pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę klasową do Łodzi. W wycieczce.
Podsumowanie I etapu projektu Drogi Tarnowian do Niepodległości
* Halina Klimczak Instytut Geodezji i Geoinformatyki Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu Prawie wszystko o danych…..
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
 Zespół Szkoły z Klasą 2.0 realizował w pierwszym semestrze roku szkolnego 2014/2015 projekt pt. „Kielce – świętokrzyskie Serce”.  W jego skład weszły.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Programowanie dla każdego
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Nasza szkoła w procentach
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
„Matematyka jest wszędzie”
Zapis prezentacji:

Klasa III B Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Stalowej Woli

W projekcie wzięli uczniowie klasy IIIB gimnazjum. Opiekunem oraz mentorem działań była pani Dorota Kokoszka. W projekcie wzięli uczniowie klasy IIIB gimnazjum. Opiekunem oraz mentorem działań była pani Dorota Kokoszka. Projekt miał za zadanie ukazać okolicę naszej szkoły (ZSO1) na różnych mapach, planach, makiecie i w prezentacji 3D. Projekt miał za zadanie ukazać okolicę naszej szkoły (ZSO1) na różnych mapach, planach, makiecie i w prezentacji 3D. Uczniowie pracowali może nie zawsze z największym zaangażowaniem, ale starali się jak mogli, by zadania wykonać. Uczniowie pracowali może nie zawsze z największym zaangażowaniem, ale starali się jak mogli, by zadania wykonać. Punktem kulminacyjnym projektu było spotkanie z geodetami, którzy zaimponowali uczniom prostotą działań urządzeń pomiarowych oraz przekazali nam plan okolicy naszej szkoły. Punktem kulminacyjnym projektu było spotkanie z geodetami, którzy zaimponowali uczniom prostotą działań urządzeń pomiarowych oraz przekazali nam plan okolicy naszej szkoły.

Uczniowie podzielili się na grupy i każdy mógł wykonać swoją cząstkę: - zrobienie pomiarów - zapisywanie obserwacji - obliczenia statystyczne - przeliczanie wyników - narysowanie planu - wykonanie elementów makiety metodą origami - wyszukanie różnych map i planów okolicy szkoły - wykonanie zdjęć i montaż filmu - wykonanie wystawy prac i prezentacji - stworzenie budynku szkoły w 3D - porównanie animacji z odpowiednimi zdjęciami szkoły

Projekt rozpoczęliśmy pomiarami ulicy Szkolnej: miarą metrową oraz „krokami”. Projekt rozpoczęliśmy pomiarami ulicy Szkolnej: miarą metrową oraz „krokami”. Cała klasa mężnie brała udział w pomiarach. Każdy był bardzo zainteresowany projektem oraz skory do pomocy. Cała klasa mężnie brała udział w pomiarach. Każdy był bardzo zainteresowany projektem oraz skory do pomocy. Widoczna na zdjęciu Karolina dokonuje pomiarów związanych z obliczaniem kąta zakrętu na ulicy Szkolnej. Widoczna na zdjęciu Karolina dokonuje pomiarów związanych z obliczaniem kąta zakrętu na ulicy Szkolnej.

Obserwujemy i zapisujemy: a) rodzaje budynków - ilość kondygnacji b) kolory dachów c) ułożenie działek, posesji

Nasi pracowici koledzy i koleżanki prowadzili wiele zapisów ze swoich wypraw pomiarowych. Wiele z nich zostało użytych w praktyce, aby otrzymać makietę osiedla wokół naszej szkoły znanego jako „Jamajka” Nasi pracowici koledzy i koleżanki prowadzili wiele zapisów ze swoich wypraw pomiarowych. Wiele z nich zostało użytych w praktyce, aby otrzymać makietę osiedla wokół naszej szkoły znanego jako „Jamajka” Wszyscy ciężko pracują, aby projekt był skończony na czas.

Excel to narzędzie ułatwiające nam policzenie mediany długości posesji poszczególnych ulic oraz zestawień procentowych. Pojęcia te były powtórzeniem do egzaminu gimnazjalnego.

Mediana długości posesji: * ulicy Szkolnej to 29 metrów * ulicy Wesołej to 22 metry * ulicy Wesołej to 22 metry

Zdecydowanie, najwięcej czasu zajęło wyznaczenie średniej długości kroku, przeliczanie długości z kroków na metry, wyznaczenie skali, przeliczenie wymiarów by nasz plan zmieścił się na planszy, a na nim jeszcze domki... Na szczęście nasi nieugięci poszukiwacze przygód matematycznych nie mogli się poddać bez przeliczenia wszystkiego z wielką dokładnością. Przeliczanie, obliczanie, wyliczanie, skalowanie to naprawdę była ciężka praca niczym wyczyszczenie stajni Augiasza.

Makieta była jednym z najtrudniejszych zadań naszych grup ponieważ łączyła w sobie wszystkie dotychczasowe wysiłki naszych grup. Wiązała ona w sobie pomiary, skalę, przeliczanie, zapisy oraz origami. Makieta była jednym z najtrudniejszych zadań naszych grup ponieważ łączyła w sobie wszystkie dotychczasowe wysiłki naszych grup. Wiązała ona w sobie pomiary, skalę, przeliczanie, zapisy oraz origami. Małe sześciany służyły nam jako domki parterowe. Dziewczęta bardzo się przykładały do skończenia makiety Szkic planu

Film powstał w programie Pinnacle Studio. Film ukazuje prostotę tworzenia elementów „naszych” domów. Film umieszczony w Internecie:

Przez dłuższy okres czasu uczniowie zaangażowani w projekt poszukiwali map i planów naszej okolicy m.in. przez GoogleEarth, GoogleMaps, Mapa szukacz oraz inne źródła: strona WWW Urzędu Miasta oraz życzliwość mieszkańców

Punktem kulminacyjnym naszego projektu było spotkanie z geodetami. Panowie byli tak życzliwi, że udało nam się spróbować dokonywania pomiarów dzięki przywiezionym przyrządom geodezyjnym: tachimetru elektronicznego i węgielnicy pryzmatycznej. Punktem kulminacyjnym naszego projektu było spotkanie z geodetami. Panowie byli tak życzliwi, że udało nam się spróbować dokonywania pomiarów dzięki przywiezionym przyrządom geodezyjnym: tachimetru elektronicznego i węgielnicy pryzmatycznej. Geodeci pokazali nam różne sposoby mierzenia posesji, odcinków i budynków. Opowiedzieli nam jakie dane zawierają plany i do czego są wykorzystywane. W ramach spotkania podarowali nam plan okolicy szkoły oraz bezcenną wiedzę. Za lekcję geodezji i kartografii dziękujemy Panu Naczelnikowi Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - Andrzejowi Winiarczykowi Za lekcję geodezji i kartografii dziękujemy Panu Naczelnikowi Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - Andrzejowi Winiarczykowi

Nasze doświadczenia z geodezją.

Najważniejszym elementem pracy uczniów szkoły było stworzenie wizji szkoły 3D w programie Google SketchUp. Nie było to łatwe zadanie: w mobilizacji wykonania animacji pomogli nam uczniowie szkoły podstawowej, którym udało się wykonać pracę szybciej i dokładniej. Oto kilka wersji naszej szkoły.

Nasze dzieła w 3D można oglądać w internecie:

Galerie naszych prac Okolica szkoły na różnych mapachSzkoła w obiektywie i animacji 3D

Dziękujemy Klasa III B dziękuje za zapoznanie się z projektem „Szkoła i okolica na płaszczyźnie i w przestrzeni” Sprawozdanie z realizacji projektu znajdzie się na stronie WWW naszej szkoły: (Programy / EzI)