Klasa III B Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Stalowej Woli
W projekcie wzięli uczniowie klasy IIIB gimnazjum. Opiekunem oraz mentorem działań była pani Dorota Kokoszka. W projekcie wzięli uczniowie klasy IIIB gimnazjum. Opiekunem oraz mentorem działań była pani Dorota Kokoszka. Projekt miał za zadanie ukazać okolicę naszej szkoły (ZSO1) na różnych mapach, planach, makiecie i w prezentacji 3D. Projekt miał za zadanie ukazać okolicę naszej szkoły (ZSO1) na różnych mapach, planach, makiecie i w prezentacji 3D. Uczniowie pracowali może nie zawsze z największym zaangażowaniem, ale starali się jak mogli, by zadania wykonać. Uczniowie pracowali może nie zawsze z największym zaangażowaniem, ale starali się jak mogli, by zadania wykonać. Punktem kulminacyjnym projektu było spotkanie z geodetami, którzy zaimponowali uczniom prostotą działań urządzeń pomiarowych oraz przekazali nam plan okolicy naszej szkoły. Punktem kulminacyjnym projektu było spotkanie z geodetami, którzy zaimponowali uczniom prostotą działań urządzeń pomiarowych oraz przekazali nam plan okolicy naszej szkoły.
Uczniowie podzielili się na grupy i każdy mógł wykonać swoją cząstkę: - zrobienie pomiarów - zapisywanie obserwacji - obliczenia statystyczne - przeliczanie wyników - narysowanie planu - wykonanie elementów makiety metodą origami - wyszukanie różnych map i planów okolicy szkoły - wykonanie zdjęć i montaż filmu - wykonanie wystawy prac i prezentacji - stworzenie budynku szkoły w 3D - porównanie animacji z odpowiednimi zdjęciami szkoły
Projekt rozpoczęliśmy pomiarami ulicy Szkolnej: miarą metrową oraz „krokami”. Projekt rozpoczęliśmy pomiarami ulicy Szkolnej: miarą metrową oraz „krokami”. Cała klasa mężnie brała udział w pomiarach. Każdy był bardzo zainteresowany projektem oraz skory do pomocy. Cała klasa mężnie brała udział w pomiarach. Każdy był bardzo zainteresowany projektem oraz skory do pomocy. Widoczna na zdjęciu Karolina dokonuje pomiarów związanych z obliczaniem kąta zakrętu na ulicy Szkolnej. Widoczna na zdjęciu Karolina dokonuje pomiarów związanych z obliczaniem kąta zakrętu na ulicy Szkolnej.
Obserwujemy i zapisujemy: a) rodzaje budynków - ilość kondygnacji b) kolory dachów c) ułożenie działek, posesji
Nasi pracowici koledzy i koleżanki prowadzili wiele zapisów ze swoich wypraw pomiarowych. Wiele z nich zostało użytych w praktyce, aby otrzymać makietę osiedla wokół naszej szkoły znanego jako „Jamajka” Nasi pracowici koledzy i koleżanki prowadzili wiele zapisów ze swoich wypraw pomiarowych. Wiele z nich zostało użytych w praktyce, aby otrzymać makietę osiedla wokół naszej szkoły znanego jako „Jamajka” Wszyscy ciężko pracują, aby projekt był skończony na czas.
Excel to narzędzie ułatwiające nam policzenie mediany długości posesji poszczególnych ulic oraz zestawień procentowych. Pojęcia te były powtórzeniem do egzaminu gimnazjalnego.
Mediana długości posesji: * ulicy Szkolnej to 29 metrów * ulicy Wesołej to 22 metry * ulicy Wesołej to 22 metry
Zdecydowanie, najwięcej czasu zajęło wyznaczenie średniej długości kroku, przeliczanie długości z kroków na metry, wyznaczenie skali, przeliczenie wymiarów by nasz plan zmieścił się na planszy, a na nim jeszcze domki... Na szczęście nasi nieugięci poszukiwacze przygód matematycznych nie mogli się poddać bez przeliczenia wszystkiego z wielką dokładnością. Przeliczanie, obliczanie, wyliczanie, skalowanie to naprawdę była ciężka praca niczym wyczyszczenie stajni Augiasza.
Makieta była jednym z najtrudniejszych zadań naszych grup ponieważ łączyła w sobie wszystkie dotychczasowe wysiłki naszych grup. Wiązała ona w sobie pomiary, skalę, przeliczanie, zapisy oraz origami. Makieta była jednym z najtrudniejszych zadań naszych grup ponieważ łączyła w sobie wszystkie dotychczasowe wysiłki naszych grup. Wiązała ona w sobie pomiary, skalę, przeliczanie, zapisy oraz origami. Małe sześciany służyły nam jako domki parterowe. Dziewczęta bardzo się przykładały do skończenia makiety Szkic planu
Film powstał w programie Pinnacle Studio. Film ukazuje prostotę tworzenia elementów „naszych” domów. Film umieszczony w Internecie:
Przez dłuższy okres czasu uczniowie zaangażowani w projekt poszukiwali map i planów naszej okolicy m.in. przez GoogleEarth, GoogleMaps, Mapa szukacz oraz inne źródła: strona WWW Urzędu Miasta oraz życzliwość mieszkańców
Punktem kulminacyjnym naszego projektu było spotkanie z geodetami. Panowie byli tak życzliwi, że udało nam się spróbować dokonywania pomiarów dzięki przywiezionym przyrządom geodezyjnym: tachimetru elektronicznego i węgielnicy pryzmatycznej. Punktem kulminacyjnym naszego projektu było spotkanie z geodetami. Panowie byli tak życzliwi, że udało nam się spróbować dokonywania pomiarów dzięki przywiezionym przyrządom geodezyjnym: tachimetru elektronicznego i węgielnicy pryzmatycznej. Geodeci pokazali nam różne sposoby mierzenia posesji, odcinków i budynków. Opowiedzieli nam jakie dane zawierają plany i do czego są wykorzystywane. W ramach spotkania podarowali nam plan okolicy szkoły oraz bezcenną wiedzę. Za lekcję geodezji i kartografii dziękujemy Panu Naczelnikowi Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - Andrzejowi Winiarczykowi Za lekcję geodezji i kartografii dziękujemy Panu Naczelnikowi Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - Andrzejowi Winiarczykowi
Nasze doświadczenia z geodezją.
Najważniejszym elementem pracy uczniów szkoły było stworzenie wizji szkoły 3D w programie Google SketchUp. Nie było to łatwe zadanie: w mobilizacji wykonania animacji pomogli nam uczniowie szkoły podstawowej, którym udało się wykonać pracę szybciej i dokładniej. Oto kilka wersji naszej szkoły.
Nasze dzieła w 3D można oglądać w internecie:
Galerie naszych prac Okolica szkoły na różnych mapachSzkoła w obiektywie i animacji 3D
Dziękujemy Klasa III B dziękuje za zapoznanie się z projektem „Szkoła i okolica na płaszczyźnie i w przestrzeni” Sprawozdanie z realizacji projektu znajdzie się na stronie WWW naszej szkoły: (Programy / EzI)