Skóra naszym przyjacielem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
„Sekrety układu krążenia.”
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Odżywiam się zdrowo i zdrowo żyję.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Izabela Kołodziejczyk
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Lekcje z komputerem, 2006.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Program eTwinning Planowanie projektów
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Program eTwinning Planowanie projektów
zorganizowany i przeprowadzony przez Zespół Szkół w Sztutowie
Zapis prezentacji:

Skóra naszym przyjacielem Uczestnicy: Uczniowie ZSO nr 3 w Legnicy oraz nauczyciel geografii i biologii Jolanta Kinga Soborska

Cele projektu: 1) Uczeń umiejętnie dobierze i wykorzysta najbardziej popularne programy komputerowe do opracowania wiadomości (graficznego i medialnego) i umieszczenia ich na stronie internetowej 2) Potrafi samodzielnie zaplanować prostą pracę badawczą i za pomocą programów komputerowych przedstawić jej wyniki i wypływające wnioski. 3) Opisze budowę i funkcjonowanie skóry 4) Zna kilka popularnych chorób skóry, potrafi mądrze postępować w przypadkach oparzeń lub odmrożeń, stosuje zasady profilaktyki w życiu codziennym. 5) Zna działanie niektórych kosmetyków dla skóry, rozróżnia działanie pozytywne i negatywne 6) rozróżnia kilka podstawowych ras ludzkich na podstawie koloru i różnych cech skóry oraz potrafi wskazać na mapie rozmieszczenie ludności o podobnych cechach. Rozumie termin "rasizm"

Opis projektu: Projekt ten pozwolił na realizacje wielu pomysłów, które miały połączyć się w jedna całość i zrozumieć, dlaczego trzeba zaprzyjaźnić się z naszą skórą. Stworzyliśmy wiele materiałów medialnych i dokumentów, które są dostępne na stronie internetowej naszego projektu: www.skoratwoimprzyjacielem.yoyo.pl Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą stroną i dalszym ciągiem tej prezentacji

Narzędzia i programy komputerowe wyszukiwarka Google (źródło informacji) program do obróbki dźwięku (wywiad z dermatologiem) program do obróbki foto ( zdjęcia) Excel (opracowanie pracy badawczej) Word (opracowania, portfolio, projekt ulotki) Power Point (prezentacje)

Organizacja pracy: I gr. ( 4 os. kl. 2 a i 1 os. kl. 3c)– praca nad rasami ludzkimi wykonanie prezentacji PP „Rasy ludzi” wykonanie prezentacji PP „Rasizm” II gr. (4 os. kl. 3 d i 1 os. kl.3 b)– choroby skóry i profilaktyka Wykonanie prezentacji PP i materiałów do portfolio o chorobach skóry III gr.(4 os. kl. 2d) – kosmetyki a typy skóry Wykonanie prezentacji PP i materiałów do portfolio o kosmetykach i typach skóry

IV gr.(2 os. Kl. I B) – budowa i funkcje skóry Wykonanie prezentacji PP na temat budowy i funkcji skóry V gr. (3 os. kl. 2 a, 2 os. kl 3 d, 3 os. kl.2 d)– prace nad wywiadem z lekarzem dermatologiem i opracowanie wyników pracy badawczej VI gr. (2 os. kl.3 d i 3 os. kl. 2 a)– zredagowanie audycji, wykonanie plakatów i ulotek Wszystkie grupy zbierają dane do pracy badawczej

Rola nauczyciela : Uczestniczyłam w przeprowadzeniu czynności organizacyjnych Wybór tematu Podział ról Opracowanie harmonogramu Pomagałam w ustaleniu terminu wywiadu Wspomagałam zorganizowanie rozdawania ulotek wraz z prezentacją plakatów i audycją przez radiowęzeł Koordynowałam czynności przy pracy badawczej Prowadziłam spotkanie podsumowujące i oceniające przebieg projektu.

Działania uczniów: Zbieranie danych do pracy badawczej – liczenie piegów Opracowanie wyników pomiarów do pracy badawczej Przeprowadzenie wywiadu z p. dermatolog

Działania uczniów – cd. Zbieranie informacji do prezentacji PP na wybrane tematy Planowanie strony internetowej Przygotowanie materiału na ulotki

Rezultaty pracy uczniów: Wywiad z p. dermatolog Praca badawcza Plakaty

Prezentacje PP Ulotki Wszystkie materiały są dostępne na stronie internetowej: www.skoratwoimprzyjacielem.yoyo.pl

Prezentacja: Galeria plakatów

Rozdawanie ulotek informujących o grzybicy

Audycja przez radiowęzeł z wykorzystaniem wywiadu, który jest dostępny na stronie internetowej

Strona internetowa: www.skoratwoimprzyjacielem.yoyo.pl

WNIOSKI Uczniowie poznali tajemnice skóry, jej budowę, funkcjonowanie a także problemy jakie mogą jej dotyczyć Poznali rasy ludzkie i znaczenie pojęcia „rasizm” "Nie wiedziałam, że jest tyle odmian ras ludzkich" Paulina T. Zapoznali się z podstawowymi zasadami kosmetyki. „Pani dermatolog jest super. Muszę sprawdzić w domu swoje kosmetyki, czy są odpowiednie dla mnie” Agnieszka K.

a ze świata komputerów… świetnie opanowali Worda i Power Point „Wreszcie mogę zrobić prezentację na inny przedmiot” Agnieszka B. całkiem dobrze Excela Google nie ma tajemnic „Tyle stron do przejrzenia… dam sobie radę” Dominika K. poznali wiele innych drobnych tajemnic z gąszczu technik komputerowych

Ważne dla mnie… Znalazłam tematykę ważną dla uczniów Zainspirowałam uczniów do własnych przedsięwzięć Obudziłam w nich zapał do pracy i wywołałam radość na twarzy pomimo złych chwil A u siebie odnalazłam wiarę w młodych ludzi i ich pasje i nowe pokłady energii, które można poświęcić na realizację nowych projektów