Skóra naszym przyjacielem Uczestnicy: Uczniowie ZSO nr 3 w Legnicy oraz nauczyciel geografii i biologii Jolanta Kinga Soborska
Cele projektu: 1) Uczeń umiejętnie dobierze i wykorzysta najbardziej popularne programy komputerowe do opracowania wiadomości (graficznego i medialnego) i umieszczenia ich na stronie internetowej 2) Potrafi samodzielnie zaplanować prostą pracę badawczą i za pomocą programów komputerowych przedstawić jej wyniki i wypływające wnioski. 3) Opisze budowę i funkcjonowanie skóry 4) Zna kilka popularnych chorób skóry, potrafi mądrze postępować w przypadkach oparzeń lub odmrożeń, stosuje zasady profilaktyki w życiu codziennym. 5) Zna działanie niektórych kosmetyków dla skóry, rozróżnia działanie pozytywne i negatywne 6) rozróżnia kilka podstawowych ras ludzkich na podstawie koloru i różnych cech skóry oraz potrafi wskazać na mapie rozmieszczenie ludności o podobnych cechach. Rozumie termin "rasizm"
Opis projektu: Projekt ten pozwolił na realizacje wielu pomysłów, które miały połączyć się w jedna całość i zrozumieć, dlaczego trzeba zaprzyjaźnić się z naszą skórą. Stworzyliśmy wiele materiałów medialnych i dokumentów, które są dostępne na stronie internetowej naszego projektu: www.skoratwoimprzyjacielem.yoyo.pl Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą stroną i dalszym ciągiem tej prezentacji
Narzędzia i programy komputerowe wyszukiwarka Google (źródło informacji) program do obróbki dźwięku (wywiad z dermatologiem) program do obróbki foto ( zdjęcia) Excel (opracowanie pracy badawczej) Word (opracowania, portfolio, projekt ulotki) Power Point (prezentacje)
Organizacja pracy: I gr. ( 4 os. kl. 2 a i 1 os. kl. 3c)– praca nad rasami ludzkimi wykonanie prezentacji PP „Rasy ludzi” wykonanie prezentacji PP „Rasizm” II gr. (4 os. kl. 3 d i 1 os. kl.3 b)– choroby skóry i profilaktyka Wykonanie prezentacji PP i materiałów do portfolio o chorobach skóry III gr.(4 os. kl. 2d) – kosmetyki a typy skóry Wykonanie prezentacji PP i materiałów do portfolio o kosmetykach i typach skóry
IV gr.(2 os. Kl. I B) – budowa i funkcje skóry Wykonanie prezentacji PP na temat budowy i funkcji skóry V gr. (3 os. kl. 2 a, 2 os. kl 3 d, 3 os. kl.2 d)– prace nad wywiadem z lekarzem dermatologiem i opracowanie wyników pracy badawczej VI gr. (2 os. kl.3 d i 3 os. kl. 2 a)– zredagowanie audycji, wykonanie plakatów i ulotek Wszystkie grupy zbierają dane do pracy badawczej
Rola nauczyciela : Uczestniczyłam w przeprowadzeniu czynności organizacyjnych Wybór tematu Podział ról Opracowanie harmonogramu Pomagałam w ustaleniu terminu wywiadu Wspomagałam zorganizowanie rozdawania ulotek wraz z prezentacją plakatów i audycją przez radiowęzeł Koordynowałam czynności przy pracy badawczej Prowadziłam spotkanie podsumowujące i oceniające przebieg projektu.
Działania uczniów: Zbieranie danych do pracy badawczej – liczenie piegów Opracowanie wyników pomiarów do pracy badawczej Przeprowadzenie wywiadu z p. dermatolog
Działania uczniów – cd. Zbieranie informacji do prezentacji PP na wybrane tematy Planowanie strony internetowej Przygotowanie materiału na ulotki
Rezultaty pracy uczniów: Wywiad z p. dermatolog Praca badawcza Plakaty
Prezentacje PP Ulotki Wszystkie materiały są dostępne na stronie internetowej: www.skoratwoimprzyjacielem.yoyo.pl
Prezentacja: Galeria plakatów
Rozdawanie ulotek informujących o grzybicy
Audycja przez radiowęzeł z wykorzystaniem wywiadu, który jest dostępny na stronie internetowej
Strona internetowa: www.skoratwoimprzyjacielem.yoyo.pl
WNIOSKI Uczniowie poznali tajemnice skóry, jej budowę, funkcjonowanie a także problemy jakie mogą jej dotyczyć Poznali rasy ludzkie i znaczenie pojęcia „rasizm” "Nie wiedziałam, że jest tyle odmian ras ludzkich" Paulina T. Zapoznali się z podstawowymi zasadami kosmetyki. „Pani dermatolog jest super. Muszę sprawdzić w domu swoje kosmetyki, czy są odpowiednie dla mnie” Agnieszka K.
a ze świata komputerów… świetnie opanowali Worda i Power Point „Wreszcie mogę zrobić prezentację na inny przedmiot” Agnieszka B. całkiem dobrze Excela Google nie ma tajemnic „Tyle stron do przejrzenia… dam sobie radę” Dominika K. poznali wiele innych drobnych tajemnic z gąszczu technik komputerowych
Ważne dla mnie… Znalazłam tematykę ważną dla uczniów Zainspirowałam uczniów do własnych przedsięwzięć Obudziłam w nich zapał do pracy i wywołałam radość na twarzy pomimo złych chwil A u siebie odnalazłam wiarę w młodych ludzi i ich pasje i nowe pokłady energii, które można poświęcić na realizację nowych projektów