RZECZOWNIK ODCZASOWNIKOWY NIEGERUNDIALNY. ĆWICZENIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kształcenie zawodowe w Europie
Advertisements

Alkany CnH2n Cykloalkany CnH2n
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Kryteria wyboru projektów
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Czym zajmuje się geografia?
Podstawy metodologiczne ekonomii
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Science and Engineering Studies in the US
Rok: 2007/2008 Autor: Zuzia Didyk i Justyna Wajda
Odmienne i nieodmienne części mowy
Klasa dwujęzyczna w Prywatnym Gimnazjum Amicus
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Lectio III deklinacja I czasownik posiłkowy sum, esse, fui
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Zadawanie pytań.
Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 roku Pojawia się tam zapis język obcy ukierunkowany zawodowo- Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty.
Metody zbierania danych empirycznych
KATEGORIE SŁOWOTWÓRCZE RZECZOWNIKÓW ODCZASOWNIKOWYCH
Nowa podstawa programowa.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Stowarzyszenie Kofe(m)ina
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Zarządzanie ryzykiem w projekcie
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
Działalność gospodarcza: przychody i koszty
Klasa językowa „poliglotek” pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu propozycja.
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Współczesna komunikacja naukowa wykład - studia podyplomowe Bibliotekarz dziedzinowy Dr Remigiusz Sapa.
Technik żywienia i usług gastronomicznych Technik eksploatacji portów i terminali Technik obsługi turystycznej Technik architektury krajobrazu Technik.
Wyniki ZS Egzamin gimnazjalny, matura, egzaminy zawodowe.
Rzeczownik przyimek powtórzenie. Rzeczownik Napisz zdanie z rzeczownikami:  wróg – Mianownik, l.p.  oko - Celownik l.m.  człowiek – Narzędnik l.m.
A chcemy dowiedzieć się za unijne pieniądze dr Małgorzata Wiśniewska.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Edukacja, kampanie społeczne i CSR - zintegrowane działania prewencyjne dla BRD ‘PRĘDKOŚĆ’ Warszawa, 8 maja 2017.
Rachunkowość Wykład 0.
Odmiana rzeczowników przez przypadki.
MASZ POMYSŁ NA WDROŻENIE NOWEGO PRODUKTU, USŁUGI?
WYNIKI EGZAMINÓW POTWIERDZAJĄCYCH KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Oto mój pies Fafik. Bardzo lubię mojego psa. Rzucam mojemu psu patyki. Wychodzę z psem na spacer. Często opowiadam o swoim psie. Psie, podaj łapę!
Imię i nazwisko prezentera
Autor: Tomasz Krawczyk
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EKOLOGICZNE ŹRÓDŁA ENERGII
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
MASZ POMYSŁ NA WDROŻENIE NOWEGO PRODUKTU, USŁUGI?
egzaminy, egzaminy, egzaminy….
OPIS PROCESU. ĆWICZENIA
KLASYFIKOWANIE. ĆWICZENIA
NASZA CYWILIZACJA. STRONA BIERNA. ĆWICZENIA
CELE, STRATEGIE, TECHNIKI CZYTANIA. POWTÓRKA
DEFINICJA OPISOWA. ĆWICZENIA
BUDOWA KSIĄŻKI. ĆWICZENIA
REPETITIO 6 POWTÓRKA KOŃCOWA
DEFINICJA KLASYCZNA. ĆWICZENIA
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

RZECZOWNIK ODCZASOWNIKOWY NIEGERUNDIALNY. ĆWICZENIA NOMINALIZACJA czasownik  rzeczownik WYKŁAD 5 RZECZOWNIK ODCZASOWNIKOWY NIEGERUNDIALNY. ĆWICZENIA Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

rzeczownik odczasownikowy gerundialny dość regularny niegerundialny raczej nieregularny czaso-wnik ać -anie -a eć, yć, ić -enie - jednosy-labowe -cie -(a)cja (n)ąć -(ni)ęcie Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

I. CZASOWNIK Z PRZYIMKIEM Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 1. debatować nad (czym?) systemem wyższej edukacji debata nad (czym?) systemem wyższej edukacji co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 2. wiedzieć o (czym?) języku i świecie wiedza o języku i świecie co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

II. CZASOWNIK + BIERNIK Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 3. analizować (co?) koszty produkcji analiza (czego?) kosztów produkcji co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 4. podzielić (co?) nauki na ścisłe i humanistyczne podział (czego?) nauk na ścisłe i humanistyczne co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 5. eksploatować (co?) ropę naftową eksploatacja ropy naftowej co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 6. interpretować (co?) wyniki badań interpretacja (czego?) wyników badań co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 7. opisywać (co?) zjawiska atmosferyczne opis (czego?) zjawisk atmosferycznych co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 8. krytykować (co?) media krytyka (czego?) mediów co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 9. organizować (co?) pracę organizacja (czego?) pracy co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 10. oceniać (co?) egzaminy ocena (czego?) egzaminów co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 11. obserwować (co?) reakcję studentów obserwacja (czego?) reakcji studentów co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 12. kontrolować (co?) emocje kontrola (czego?) emocji co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 13. kwalifikować (co?) obiekty kwalifikacja (czego?) obiektów co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 14. eliminować (co?) ryzyko wystąpienia epidemii eliminacja (czego?) ryzyka wystąpienia epidemii co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 15. dokumentować (co?) przebieg procesu dokumentacja przebiegu procesu co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 16. rozwijać (co?) firmę rozwój firmy (ja) Rozwijam firmę. / Firma rozwija się. co? się pasywne Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

III. CZASOWNIK + DOPEŁNIACZ Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 16. brakować (czego?) opadów deszczu brak (czego?) opadów deszczu co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 17. potrzebować (czego?) wody potrzeba (czego?) wody co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

III. MIANOWNIK + CZASOWNIK Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 18. (co?) Negocjacje przebiegają szybko. przebieg (czego?) negocjacji szybki przebieg (czego?) negocjacji co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 19. (co?) Alkohol wpływa na (co?) czas reakcji kierowcy. wpływ (czego?) alkoholu na (co?) czas reakcji kierowcy co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

Zastosuj nominalizację. 20. Coś wynika z (czego?) badań analizy obserwacji wynik (czego?) badań, analizy, obserwacji co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

NA www.studiologia.edu.pl źródło clipartów www.openclipart.org (domena publiczna) WIĘCEJ PREZENTACJI NA www.studiologia.edu.pl Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1