Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Obcy na ulicy i w sieci.
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny,
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
Jak pomagać dziecku w nauce?
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
Zawsze słyszymy o zasadach ze strony kobiet. Teraz parę zasad widzianych od strony mężczyzn.
Żeby nie żałować....
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Garść poezji autorstwa Asi Lewandowskiej
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
Okno na świat czy zagrożenie?
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Janusz Korczak.
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Jeśli znalazłeś się na tej stronie to znaczy że masz przyjaciela, ktoś Cię lubi, bądź zwyczajnie zna i nie chce zostać zapomniany :)
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Punkt 4 kodeksu 2.0 NIE PODAJEMY SWOICH DANYCH I NIE ZAWIERAMY ZNAJOMOŚCI Z NIEZNANYMI OSOBAMI W INTERNECIE. STOSUJEMY ZASADY OGRANICZONEGO ZAUFANIA.
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
I ty możesz zostać dobrym mówcą!
Strategie rozwiązywania konfliktów
Możesz być najlepszym przyjacielem jednego dnia
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
+ + dlaczego i jak czytać Biblię? SESJA PIĄTA.
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Co to jest wolontariat? ?.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Zygmunt Korzeniewski. O co prosimy? W pierwszej chwili wydawać się może, że prosić można tylko o coś, czego zyskanie zależy tylko od dobrej woli osoby,
OSTROŻNIE -nieznajomy Zasady bezpieczeństwa
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Szkoła bez przemocy.
MARTA BIEŃKOWSKA ALEKSANDRA TERESZKIEWICZ KLASA I D Netykieta.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Opór pierwszy - "Oni wiedzą lepiej" – to sytuacja kiedy uczestnicy podważają kompetencje szkoleniowca, stawiają opór na jego propozycje. Osoba prowadząca.
Kampania edukacyjna Krucha wyobraźnia
Lepszy internet zależy od Ciebie!
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
Pomysł na promocję książki.
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
PIELĘGNIARSKIE WSPARCIE PSYCHICZNE CHORYCH U KRESU ŻYCIA
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
Zagrożenia, na jakie narażone są dzieci w Internecie:
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Zapis prezentacji:

Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji Marcin Chydziński trener umiejętności interpersonalnych

Zaczęło się od… lodów.

Nigdy więcej!

Po pierwsze – zrozumieć Kwadratowa komunikacja Von Thuna.

Po drugie – zrozumieć. Pawie oczko.

Ekspert Terminator Urzędnicy Skruszony „Pomocna dłoń” Po trzecie – sklasyfikować. Ekspert Terminator „Pomocna dłoń” Skruszony Urzędnicy

Ekspert – Informator.

Jak rozpoznać? Zawsze zna odpowiedź. Nie ma wątpliwości. Nieważne są dla niego inne źródła informacji. Mówi z pewnością i przekonaniem. Ignoruje niuanse, brak w jego wypowiedzi spójności i precyzji. UWAGA: Często bywa pozornie miły, to może uśpić Twoją czujność.

Jak sobie radzić? W miarę możliwości przygotować się do rozmowy. Zadawać szczegółowe pytania. Pytać o źródło. Pytać kilka razy o to samo, w różny sposób i w różnych momentach rozmowy. Jeśli jest luka, to ją znajdziesz. Pytać o imię i nazwisko.

Terminator.

Jak rozpoznać? Zawsze wchodzi w polemikę. Żongluje argumentami, nie jest w stanie przegrać dyskusji. Cieszy się, że przyszedłeś. Może Cię pokonać. Im dłużej rozmawiasz, tym bardziej czujesz, że nawaliłeś. UWAGA: Niekoniecznie musi być agresywny, może być np. pobłażliwy.

Jak sobie radzić? Spokojnie oddychać. Nie wdawać się w dyskusję. Nie negować niczego co powiedział. To woda na jego młyn. Pozwól mu poczuć się wielkim, pokaż swoją słabość i niech on Cię uratuje. Przeprogramuj go, jak oryginalnego Terminatora.

Skruszony.

Jak rozpoznać? Jest mu bardzo przykro, ale nie może nic zrobić. Zasłania się procedurami i przepisami. Rozumie Cię i współczuje Ci. Odsyła często do innych działów, do kolegów, itp. UWAGA: Wzbudza sympatię, ale należy pamiętać, że na tym polega zagrożenie.

Jak sobie radzić? Mów jasno czego oczekujesz. Powtarzaj to jak „zdartą płytę”. Nie wymyślaj kolejnych opcji. Niech on je wymyśli, a Ty będziesz wtedy wybierał. Mów jasno i zdecydowanie, że nie akceptujesz jego propozycji. I nie odejdziesz.

„Pomocna dłoń”.

Jak rozpoznać? Nie chce, żebyś tu był. Nie chce, żebyś w ogóle był. We wszystko włoży minimum wysiłku, jeśli w ogóle. Mało mówi. Często nie odpowiada. UWAGA: Czasem wydaje się, że złapałeś z nim kontakt i zaraz Ci pomoże. To tylko złudzenie.

Jak sobie radzić? Jest tylko jeden sposób – musisz go przekonać, że będzie miał więcej spokoju jak załatwi skutecznie Twoją sprawę, niż jak będzie próbował Cię zbyć. Niech wie, że wrócisz. Że go znajdziesz. Że nie odpuścisz.

Pomocy!

Dziękuję za uwagę!