Aktywności z dziećmi: http://teatrarlekin.pl/pl/niedziela-z-arlekinem https://www.teatrmalegowidza.pl/ https://www.p.lodz.pl/pl/lud http://www.ckd.miasto.zgierz.pl/zajecia/kreatywna-kuznia-familijna,18.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci...
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
Po co mi te Normy? Prezentacja: Dominik Berliński.
1 O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło „ Jest jeden aspekt, pod którym zwierz ę ta przewy ż szaj ą cz ł owieka-
Odpowiedzialność porządkowa pracowników Za nieprzestrzeganie przez pracownika: ustalonego porządku, regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny.
Czyli często nieuzasadniony strach.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały?. 1. Jak zachęcić dziecko do współpracy? 2. Jak pomóc rodzicom, aby umieli radzić sobie ze swoimi negatywnymi uczuciami?
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
 Jak zapanować nad ludzkimi uczuciami?.  To powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
MODUŁ 4 TEMAT 2 POZIOM 2 Reagowanie na zmianę. CELE SZKOLENIA: Poznasz różnicę pomiędzy nastawieniem, gdy jesteś „w” lub „poza pudełkiem”, Zrozumiesz,
Depresja jest stanem charakteryzującym się długotrwale obniżonym nastrojem oraz szeregiem innych objawów psychicznych i somatycznych.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
T: Kafarnaum wystarczy wierzyć
Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie oraz Fundacja „VENTI”
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Zatrzymaj się !!!!!!!!!!!!! Weź głęboki oddech …
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
STOP PRZEMOCY I AGRESJI.
Program „Sen Żyrafy” w pracy z dziećmi w szkole podstawowej
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
DEPRESJA.
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
ŻYWIENIE MŁODEGO SPORTOWCA
Ku pokrzepieniu serc.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Spotkanie ze Słowem Mt 5, Z Ewangelii według świętego Mateusza:
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Moje szczęście.
Projekt biblioteczny klasy 4A, Pod przewodnictwem Katarzyny Latarnik
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
10 kroków do zmiany nawyków
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
PAMIĘĆ I UWAGA. Dlaczego w szkole tak trudno cokolwiek zapamiętać?
KOBIETA.
Psychologia rodziny – o miłości, przywiązaniu, wychowaniu i konflikcie
Program profilaktyczno-wychowawczy
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Powiedzmy, ze jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
STRES PRZEDEGZAMINACYJNY
KOMPETENCJE, KTÓRE ZMIENIAJĄ WSZYSTKO
Dzień Zdrowia w Gimnazjum nr 6
To dziwne, jak proste jest dla ludzi wyrzucić Boga,
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Pozytywne myślenie.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
Powiedzmy, ze jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.

Zapis prezentacji:

Aktywności z dziećmi: http://teatrarlekin.pl/pl/niedziela-z-arlekinem https://www.teatrmalegowidza.pl/ https://www.p.lodz.pl/pl/lud http://www.ckd.miasto.zgierz.pl/zajecia/kreatywna-kuznia-familijna,18 https://www.facebook.com/bergamutka/ http://experymentarium.pl/atrakcje/akademia-profesora-einsteina/ http://szkolyalfaiomega.pl/?page_id=2077 https://www.runmageddon.pl/imprezy/kids

https://teatrdom.pl/repertuar.html - spektakle dla dzieci http://www.teatr-muzyczny.lodz.pl/madagaskar-musicalowa-przygoda-0 https://www.geocaching.pl/ – znajdywanie miejsc ukrytych w przestrzeni miejskiej/terenowej https://stacjanowagdynia.pl/aquapark/wodnis - ozonowana woda http://www.twister.org.pl/files/others/grafik_zajec_2018_2019_se.pdf https://www.teatrpinokio.pl/

Porozumienie bez przemocy Język serca

Przemoc ………. PRZEMOC W RODZINIE TO ZAMIERZONE I WYKORZYSTUJĄCE PRZEWAGĘ SIŁ DZIAŁANIE PRZECIW CZŁONKOWI RODZINY, NARUSZAJĄCE PRAWA I DOBRA OSOBISTE, POWODUJĄCE CIERPIENIE I SZKODY.

Mamy wybór na to co robią nasze dzieci!! -Stosowanie przymusu - zmuszanie do tego na czym nam zależy -Brak reakcji – budowanie niepewności w dziecku lub - świadome budowanie pewnego rodzaju więzi, która jest konieczna, aby potrzeby wszystkich mogły zostać zaspokojone

Świat szakala Kultura dominacji i rywalizacji stawianie warunków i zmuszanie a nie umowa wzbudzanie w dzieciach lęku poprzez groźby, kary, rozkazywanie, osądzanie, czy zawstydzanie.

Świat żyrafy To przede wszystkim wielkie serce (empatia) Ciekawość co dzieje się z drugim człowiekiem-pytanie lub odgadywanie jakie ma uczucia i potrzeby Potrzeba miłości i szacunku Ochrona godności człowieka Co wyrażone to zwentylowane

Jak przejść do świata żyrafy ? Najpierw odpowiedź czy wierzysz, że to lepsza droga i czy chcesz stać się żyrafą

Taka zmiana wymaga zastąpienia nawyku oceniania i moralizowania oraz słów takich, jak dobrze/źle czy słusznie/niesłusznie zorientowanym na potrzeby Zamiast krzyczeć na dziecko-To brzydko/źle bić Tadzia! Powiem: Czuję strach, kiedy widzę, jak bijesz Tadzia, bo chcę, żeby wszyscy w naszej rodzinie byli cali i zdrowi.

Czterostopniowy komunikat wg Modelu Porozumienie bez Przemocy- 1. Fakty/obserwacja 2. Uczucia 3. Potrzeby 4. Prośba

1. Fakty/obserwacja Opisanie rzeczywistości tak precyzyjnie i bezstronnie, jak zrobiłaby to kamera. Unikamy uogólnień: zawsze, nigdy, często, rzadko. Unikamy ocen, interpretacji. Kiedy (ja) widzę (słyszę, przypominam sobie)….. Kiedy robisz/mówisz…….

Fakty/obserwacja Kiedy widzę porozrzucane zabawki na dywanie i krzesłach……… Kiedy mówisz głośno do mnie ………………. Przypominam sobie, że od 4 dni nie wyniosłeś kosza ……………………………

Przykłady – str. 45 PBP wyd II

2. Uczucia Mówimy co my czujemy wobec postępowania danej osoby, które zaobserwowaliśmy. Można je wyrazić dwoma, trzema słowami: czuję się smutny, jestem spokojny, szczęśliwy. Uwaga łatwo je mylić z myślami w masce uczuć ( czuję się odrzucony).

2. Uczucia Kiedy widzę porozrzucane zabawki na dywanie i krzesłach, czuję ………………….. -zdenerwowanie, smutek, frustrację, słabość Kiedy mówisz głośno do mnie, czuję ………….. -niepokój, rozdrażnienie, strach, oddzielenie, obawę Przypominam sobie, że od 4 dni nie wyniosłeś kosza, czuję ……… -złość, bezradność, niepokój, zirytowanie, żal

Co zwykle czujemy, kiedy nasze potrzeby NIE SĄ ZASPOKAJANE? apatia ból lęk niesmak panika przewrażliwienie smutek zaangażowanie zazdrość zniechęcenie beznadzieja cierpienie nerwowość obawę pesymizm rozczarowanie szok zakłopotanie zirytowanie żal bezradność depresja niecierpliwość oddzielenie bezduszność rozpacz Wstyd zaskoczenie złość brak wyjścia frustracja niepewność opór senność wyczerpanie zawiść zmęczenie

3. Potrzeby Określamy własne potrzeby związane z uczuciami, które zdefiniowaliśmy przed chwilą. Mówimy o przyczynach własnych uczuć. Może być wiele strategii na zaspokojenie potrzeby. Ponieważ potrzebuję…. bo ………… Zależy mi …………… Ważne dla mnie jest……….

Przykłady Kiedy widzę porozrzucane zabawki na dywanie i krzesłach, czuję zdenerwowanie i rozdrażnienie, potrzebuję………. porządku, harmonii, docenienia Kiedy mówisz głośno do mnie, czuję niepokój, strach, potrzebuję ciszy, spokoju, ciepła. Przypominam sobie, że od 4 dni nie wyniosłeś kosza, czuję złość, zirytowanie, bo potrzebuję brania pod uwagę mnie, potrzebuję porządku, wsparcia.

4. Prośba Konkretne działanie, którego byś sobie życzył/a. Prosiłbym cię, żebyś ………………………….. Czy zrobisz to …..? Kiedy mówisz głośno do mnie, czuję niepokój, strach, potrzebuję ciszy, spokoju, ciepła. Proszę cię mów ciszej do mnie. Czy możesz to dla mnie zrobić?

Prośba Kiedy widzę porozrzucane zabawki na dywanie i krzesłach, czuję zdenerwowanie i rozdrażnienie, potrzebuję porządku jak wracam z pracy, potrzebuję też harmonii i docenienia mnie, że sprzątam często. Proszę Cię, żebyś włożył do pudełka zabawki jak kończysz zabawę. Czy zrobisz to o co cię proszę?

Język żyrafy/ Uszy żyrafy Kiedy podnosisz głos, boje się, ponieważ potrzebuję bezpieczeństwa, dlatego proszę cię abyś mówił ciszej Kiedy podnosisz głos, to czy jesteś zdenerwowany i zezłoszczony, ponieważ zależy ci na tym, abym cię zrozumiała, czy tak jest?

1 Jak się komunikujecie z dziećmi a jak byście chcieli? 2 Podajcie swoje sukcesy/pozytywne zmiany komunikacyjne 3 Jakie elementy z Waszej komunikacji z dziećmi chcielibyście wyeliminować Dla chętnych: Stosując porozumienie bez przemocy jak wyście rozwiązali ostatni konflikt/kłótnie z dzieckiem?