Kierownik Projektu: prof. dr hab. n. med. Dominika Dudek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przychodnie/poradnie Pielęgniarki/położne rehabilitant, psycholog)
Advertisements

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
Normy praktyki zawodowej
Miejsce psychoedukacji w systemie leczenia schizofrenii
Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej.
Przygotował: Mateusz Muszyński
Dlaczego należy rozwijać opiekę paliatywną-hospicyjną u osób starszych
Romuald Krajewski Czy można zapewnić odpowiednią jakość opieki specjalistycznej w całej Europie?
ABC e-learningu.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
ABCzapobieganiaHIV/AIDS Wałbrzych, grudzień 2005 r.
Polski Plan Alzheimerowski
Usługa medyczna i jej cechy
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Szkolenia dla rozproszonych zespołów realizowane za pomocą webinarów i warsztatów online Marta Eichstaedt 9 maja.

„HCV można pokonać – program szkoleń dla pracowników medycznych”
Departament Pielęgniarek i Położnych
Problemy pacjentów wieku podeszłego z perspektywy PTG
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
Konsultant Krajowy w Dziedzinie Chorób Wewnętrznych
w praktyce pedagogicznej
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Ankieta INER „Rodzina i metody jej planowania”
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
POLSKI PLAN ALZHEIMEROWSKI (założenia)
Dr n. med. Zbigniew Pawłowicz Dyrektor Centrum Onkologii
Seminarium dla studentów III roku pielęgniarstwa
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
Szkolenia bhp pracowników
AOS Świadczenia w zakresie szybkiej diagnostyki onkologicznej
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
PAKIET ONKOLOGICZNY CELE
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Dr n. med. Piotr Cisowski.  rozp. MZ z dnia zmieniające rozp. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej.
Podsumowanie Konferencji
Kwalifikacja chorych do OIT
Europejska Akademia Pacjentów dotycząca innowacji terapeutycznych Medycyna translacyjna: wprowadzenie.
Czynniki ryzyka związane ze zdrowiem i chorobami
Europejska Akademia Pacjentów w obszarze innowacyjnych terapii Informacje wprowadzające dotyczące nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii Monitorowanie.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Opieka Koordynowana.
LECZENIE BIOLOGICZNE W CHOROBACH REUMATYCZNYCH – Ocena stanu obecnego i planowanych zmian Jerzy Gryglewicz Warszawa 17 maja 2012 r.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doskonalenie zawodowe pracowników innych zawodów istotnych z punktu widzenia funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w obszarach istotnych dla zaspokojenia.
1 Wojewódzki Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych
Europejski Fundusz Społeczny -
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Ochrona zdrowia w województwie podlaskim wybrane zagadnienia
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Przykładowy model podziału środków
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Kierownik Naukowy modułu chirurgicznego: dr n. med. Michał Nowakowski
Zapis prezentacji:

Kierownik Projektu: prof. dr hab. n. med. Dominika Dudek Podnoszenie Kompetencji Lekarskich (POKOLEnia) - interdyscyplinarna i holistyczna opieka nad pacjentem geriatrycznym z problemami psychicznymi, reumatologicznymi oraz w opiece okołozabiegowej. Kierownik Projektu: prof. dr hab. n. med. Dominika Dudek Z-ca Kierownika Projektu: dr n. med. Michał Nowakowski

Moduł chirurgiczny – zajęcia wykładowe Przekazywanie informacji Protokoły transferu danych i przekazania pacjentów (SBAR, ATMIST) Farmakoterpia osób starszych Leczenie bólu Wewnątrzszpitalne zaburzenia świadomości osób starszych Stany nagłe w geriatrii

Moduł chirurgiczny – zajęcia warsztatowe Endoultrasonografia Zaawansowana endoskopia zabiegowa Optymalizacja postępowania okołooperacyjnego Zabiegi minimalnie inwazyjne Wiązanie, szycie i zespolenia wewnątrzustrojowe w laparoskopii Zarządzanie zespołem w sytuacjach kryzysowych

Grupa docelowa 400 lekarzy, w tym Moduł Chirurgiczny: 25 kursów lekarzy rezydentów i lekarzy specjalistów zatrudnionych w placówkach POZ, w podmiotach leczniczych (bez względu na formę zatrudnienia) oraz lekarzy wykonujący zawód w ramach działalności leczniczej Moduł Chirurgiczny: 25 kursów

Harmonogram szkoleń 2019 2020 3 kursy stacjonarne w Krakowie 11 kursów (stacjonarne i wyjazdowe) 11 kursów stacjonarne i wyjazdowe)

Opis ogólny szkoleń Grupy seminaryjne maksymalnie 18 osób Grupy na zajęcia praktyczne maksymalnie 6 osób Jednoczasowo w szkoleniu bierze udział 3 instruktorów i 2 techników. Każdy instruktor posiada odrębne kompetencje zgodne z prowadzonymi warsztatami. Program szkolenia został zatwierdzony przez Konsultanta Krajowego w dziedzinie chirurgii. Każde szkolenie to 4 h interaktywnych seminariów oraz 12 h ćwiczeń

Cele ogólne szkolenia Doskonalenie umiejętności diagnostycznych i technicznych w wykonywaniu małoinwazyjnych procedur chirurgicznych preferowanych u starszych chorych i optymalizacji postępowania okołozabiegowego Przygotowanie do rozwiązywania problemów chorych geriatrycznych w zespołach interdyscyplinarnych

Organizacja szkolenia Dzień 1 Dzień 2

Przykładowy dzień szkolenia 9.00 - 9.45 Seminarium interaktywne nr 1 dla całej grupy szkolących się 10.00 - 10.45 Seminarium interaktywne nr 2 dla całej grupy szkolących się Przerwa 30 min, catering GRUPA A GRUPA B GRUPA C 11.15 - 12.45 warsztat nr 1 warsztat nr 2 warsztat nr 3 12.45 - 14.15 warsztat nr 2 warsztat nr 3 warsztat nr 1 14.15 - 15.45 warsztat nr 3 warsztat nr 1 warsztat nr 2

Seminaria interaktywne Na każdy dwudniowy kurs 4 seminaria z niżej wymienionych: Przekazywanie złych informacji Protokoły transmisji danych i przekazania pacjentów ATMIST, RSVP Farmakoterapia ludzi starszych Leczenie bólu – interakcje lekowe, optymalizacja terapii Wewnątrzszpitalne ostre zaburzenia świadomości u osób starszych Stany nagłe w geriatrii Endoultrasonografia Zaawansowana endoskopia zabiegowa Optymalizacja postępowania okołooperacyjnego Optymalizacja zabiegów minimalnie inwazyjnych

Przekazywanie złych informacji. Moduł realizowany z wykorzystaniem materiału video. Analiza potrzeb wykazała, że 78% lekarzy ma dużą lub bardzo dużą potrzebę szkolenia w tym zakresie. podstawowe techniki i narzędzia przekazywania informacji proces utraty, reakcje pacjentów i rodzin

Protokoły transmisji danych i przekazania pacjentów ATMIST, RSVP zaburzenia przepływu informacji są jedną z podstawowych przyczyn chorobowości i śmiertelności wprowadzono protokoły transferu informacji ułatwiające ten proces oraz podnoszące jego bezpieczeństwo. uczestnicy zapoznają się z podstawowymi protokołami transferu informacji, przekazania pacjentów i wskazaniami do ich stosowania.

Farmakoterapia ludzi starszych Farmakoterapia osób starszych wiąże się z wieloma zagrożeniami: Polipragmazja Wielochorobowość Zmiany farmakokinetyki i farmakodynamiki leków Większość (77,5%) ankietowanych lekarzy wskazuje na deficyt szkolenia w tym zakresie

Leczenie bólu – interakcje lekowe, optymalizacja terapii Leczenie bólu wydaje się być jednym z najważniejszych problemów w prowadzeniu starszych chorych. Niemal 90% lekarzy deklaruje chęć udziału w szkoleniu na ten temat. Bezpieczna, skuteczna terapia bólu ma swoje miejsce w zapobieganiu i eliminacji powikłań związanych z bólem następstwa przewlekłego unieruchomienia, niepełnosprawność czy infekcje.

Wewnątrzszpitalne ostre zaburzenia świadomości u osób starszych Ponad 73% lekarzy odczuwa potrzebę podnoszenia kwalifikacji w zakresie zaburzeń świadomości osób starszych. Ograniczenia świadomości pacjentów wpływają negatywnie na proces diagnostyczno-terapeutyczny, zwiększają ilość powikłań oraz powodują szereg następstw o charakterze prawnym.

Stany nagłe w geriatrii Prawie 70% lekarzy deklaruje niewystarczającą wiedzę w zakresie postępowania w stanach nagłych dotyczących osób starszych. Wytyczne postępowania zwykle są opracowywane dla populacji osób dorosłych i nie uwzględniają ograniczeń wieku starszego. Stany nagłego pogorszenia zdrowia pozostają jednak najczęstszą przyczyną hospitalizacji osób starszych. Postępowanie w stanach nagłych osób starszych musi uwzględniać wiele dodatkowych czynników, takich jak: leki, obciążenia, przewidywany czas oraz jakość życia, skutki terapii oraz powikłania różnych modeli leczenia.

Endoultrasonografia Moduł realizowany w formie interaktywnego seminarium z wykorzystaniem materiałów video. Ultrasonografia endoskopowa pozostaje aktualnie domeną wąskiej grupy specjalistów. Powodem tego jest zarówno trudny dostęp do sprzętu wynikający między innymi z jego ceny jak i brak szerokiego dostępu do szkoleń w tym zakresie. Autorzy modułu wychodzą z założenia, że wykorzystanie endoskopowej ultrasonografii jako małoinwazyjnej metody diagnostycznej mogłoby usprawnić diagnostykę schorzeń wieku podeszłego. W module zaplanowano zapoznanie uczestników ze wskazaniami i przeciwskazaniami do wykorzystania tej metody przy planowaniu diagnostyki.

Zaawansowana endoskopia zabiegowa Moduł realizowany w formie interaktywnego seminarium z wykorzystaniem materiału video. W wieku podeszłym możliwość stosowania procedur minimalnie inwazyjnych często przesądza o ostatecznym wyniku leczenia. Ograniczenia wynikające z obciążeń, przyjmowanych leków czy przewidywanej jakości życia często mają zasadniczy wpływ na proponowane przez lekarzy bądź akceptowane przez pacjentów procedury zabiegowe. Szersza znajomość możliwości oferowanych przez endoskopię zabiegową na poziomie zaawansowanym może wydatnie przyczynić się do poszerzenia możliwości diagnostycznych i terapeutycznych stosowanych przez lekarzy w leczeniu starszych chorych.

Optymalizacja postępowania okołooperacyjnego Moduł realizowany w formie interaktywnego seminarium z wykorzystaniem elementów całościowej oceny geriatrycznej w okresie okołooperacyjnym. W obecnej dobie o wynikach leczenia w ogromnym stopniu decyduje przygotowanie chorych do zabiegu oraz ich prowadzenie w okresie okołooperacyjnym. Polipragmazja, liczne obciążenia i ograniczona wydolność mechanizmów fizjologicznych pacjentów starszych, wymaga znacznie staranniejszego przygotowania ich do zabiegów i optymalizacji opieki pooperacyjnej. Proces musi uwzględniać specyfikę tej grupy pacjentów i być dostosowanym do wynikających z tego ograniczeń.

Optymalizacja zabiegów minimalnie inwazyjnych Moduł realizowany w formie interaktywnego seminarium z wykorzystaniem materiałów video. Zabiegi minimalnie inwazyjne oprócz ewidentnych zalet mają również wadę wynikającą z konieczności bardzo dokładnego ich planowania zarówno na etapie kwalifikacji jak i przygotowania chorego do zabiegu i wykonania samej procedury. Szkolenie ma na celu doskonalenie umiejętności planowania zabiegów minimalnie inwazyjnych

Tematy zajęć warsztatowych Wiązanie wewnątrzustrojowe w laparoskopii Szycie wewnątrzustrojowe w laparoskopii Zespolenia wewnątrzustrojowe w laparoskopii Endoultrasonografia w dziedzinach zabiegowych Zarządzanie zespołem w sytuacjach kryzysowych Przekazywanie trudnych wiadomości pacjentowi i rodzinie oraz podstawy komunikacji klinicznej

Dziękuję za uwagę i zapraszam do uczestnictwa szkoleniach