Jakie pytania badawcze powinny być stawiane w myśl użyteczności badań dla eliminacji kar cielesnych?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 FRAZEOTRANSLACJA ORAZ JEJ ZNACZENIE W KSZTAŁCENIU I DOSKONALENIU TŁUMACZY MONIKA SUŁKOWSKA Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytet Śląski,
Advertisements

Mirosław Ochodek Mirosław Ochodek Metoda delficka Czyli jak osiągnąć konsensus.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Przykłady ekoinnowacji/ekotechnologii Imię i Nazwisko, Imię i Nazwisko Gr. C… Kierunek studiów: ………………
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Seminarium magisterskie/licencjackie dr Renata Karkowska Zakład Ubezpieczeń i Rynków Kapitałowych Katedra Systemów Finansowych Gospodarki (wpisać proponowany.
Ocena postępowania o udzielenie zamówienia publicznego polega na ocenie zgodności postępowania Beneficjentów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zamówień.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
10. Planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Badanie ewaluacyjne finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawko-Pomorskiego.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
„Z twórczością na TY” Scenariusz multimedialny nr 4/II.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Ewaluacja polityki spójności w Polsce z perspektywy ewaluatora. Doświadczenia i perspektywy Piotr Stronkowski.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Lokalny Program Rewitalizacji Dąbrowy Górniczej do 2020 r. Spotkanie informacyjne Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej 1Dąbrowa Górnicza, 26 marca 2014 r.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
II. STADIA POSTĘPOWANIA KARNEGO ZASADY POSTĘPOWANIA KARNEGO
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
Przyroda.
Ewaluacja programu Study Tours to Poland dla studentów
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Pociąg do sukcesu?. DZIAŁANIA DYREKTORA I NAUCZYCIELI ZSP W SUCHANIU, KTÓRE MIAŁY WPŁYW NA WZROST WYNIKÓW KSZTAŁCENIA.
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Bądź częścią rozwiązania
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.
Charakterystyka prawoznawstwa
Imię i nazwisko Afiliacja
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Logarytmy.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Prawa Ceteris Paribus i socjo-ekonomiczne mechanizmy”
Procedura przesłuchania małoletnich ofiar i świadków przestępstw
Moje szczęście.
Jak wspierać rodziców małych dzieci w wychowaniu bez przemocy – doświadczenia Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę Renata Szredzińska Warszawa, 30 listopada.
SSP I rok – zajęcia nr 6, 14 listopada 2017 r.
20 Listopad 2016 Dzień Praw Dziecka
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Polscy przedsiębiorcy o usługach bankowych
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt do sterowania Światłem
TECHNIKI (wybrane) MANIPULACYJNE Zygmunt Korzeniewski
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Cele postępowania upadłościowego prowadzonego wobec osoby fizycznej w kontekście planowanych zmian przepisów o upadłości konsumenckiej Dr Marek Porzycki.
Zmiany w zakresie procedury
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Zajęcia nr 2 – 10 października 2017 r.
Wstęp do nauki o państwie i polityce
Językowo – kulturowe zróżnicowanie społeczności osób z uszkodzeniami słuchu na przykładzie realizacji projektu Wirtualny Tłumacz Komunikacji Migowej WiTKoM.
UMK w Toruniu Katedra Prawa Administracyjnego
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Raport o stanie gminy dr hab. Dawid Sześciło.
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur

Stanisław Bienias IDEA Toruń, 4 czerwca 2019
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

Badanie przemocy w wychowaniu Problemy metodologiczne, etyczne i prawne

Jakie pytania badawcze powinny być stawiane w myśl użyteczności badań dla eliminacji kar cielesnych? Jakie są problemy metodologiczne w badaniach nad przemocą w wychowaniu? Jakie problemy dotyczą rozpoznawania rozmiarów i uwarunkowań zjawiska przemocy w wychowaniu/ stosowania kar cielesnych (w perspektywie badań populacyjnych i innych)? Jakie są możliwości ich przezwyciężania? Jakiego rodzaju danych, statystyk potrzeba dla efektywnego monitorowania zjawiska stosowania kar cielesnych, jakie są w tym względzie polskie możliwości i ograniczenia? Jaki może być udział dzieci w badaniach nad problemem przemocy w wychowaniu? Jakie są możliwości, jakie ograniczenia? Jakie etyczne kwestie? Jakie są problemy w naukowej ewaluacji programów środków zmierzających do eliminacji przemocy w wychowaniu? Jak powinny wyglądać rzetelne naukowe ewaluacje programów czy środków?

Przykłady problemów metodologicznych

Zmiana sposobu realizacji badania ...... z CAPI na CATI

Uznawanie bicia dzieci za metodę wychowawczą 2011-2017

Wiedza o prawnym zakazie kar cielesnych

To samo pytanie w różnym kontekście: kontekstu badania (celu , tematu) liczby pytań treści wcześniejszych pytań sposobu zadania pytania możliwości udzielenia odpowiedzi

Dezaprobata kar cielesnych 1994-2017 dane z różnych badań