Badanie przemocy w wychowaniu Problemy metodologiczne, etyczne i prawne
Jakie pytania badawcze powinny być stawiane w myśl użyteczności badań dla eliminacji kar cielesnych? Jakie są problemy metodologiczne w badaniach nad przemocą w wychowaniu? Jakie problemy dotyczą rozpoznawania rozmiarów i uwarunkowań zjawiska przemocy w wychowaniu/ stosowania kar cielesnych (w perspektywie badań populacyjnych i innych)? Jakie są możliwości ich przezwyciężania? Jakiego rodzaju danych, statystyk potrzeba dla efektywnego monitorowania zjawiska stosowania kar cielesnych, jakie są w tym względzie polskie możliwości i ograniczenia? Jaki może być udział dzieci w badaniach nad problemem przemocy w wychowaniu? Jakie są możliwości, jakie ograniczenia? Jakie etyczne kwestie? Jakie są problemy w naukowej ewaluacji programów środków zmierzających do eliminacji przemocy w wychowaniu? Jak powinny wyglądać rzetelne naukowe ewaluacje programów czy środków?
Przykłady problemów metodologicznych
Zmiana sposobu realizacji badania ...... z CAPI na CATI
Uznawanie bicia dzieci za metodę wychowawczą 2011-2017
Wiedza o prawnym zakazie kar cielesnych
To samo pytanie w różnym kontekście: kontekstu badania (celu , tematu) liczby pytań treści wcześniejszych pytań sposobu zadania pytania możliwości udzielenia odpowiedzi
Dezaprobata kar cielesnych 1994-2017 dane z różnych badań