KONSULTACJE W SPRAWIE OPRACOWANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Przedsiębiorczość i gospodarka,
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Garwolin GminaMiastoPowiat Ogólne informacje Powierzchnia: 22,08km² Powierzchnia: 22,08km² Położenie: południowo-wschodnia część Równiny Garwolińskiej.
Strategia Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Miasta Sochaczew na lata
WIELOLETNI PLAN ROZWOJU GMINY JAROCIN NA LATA
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI DLA MIASTA OLSZTYNA
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Miasto Sochaczew
Oborniki Śląskie, r.. Rewitalizacja - to proces zmian przestrzennych, technicznych, społecznych i gospodarczych, podjętych w interesie publicznym,
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy – potrzeba opracowania dokumentu w przypadku aplikowania gminy o środki unijne Cmolas, marzec 2016r.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA WĘGORZEWO KONSULTACJE.
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI DLA GMINY BRWINÓW ATRIUM GRUPA DORADCZA 31 MAJA 2016.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Działanie 7.1 Konkurs nr: RPZP IP K07/16 Programy na rzecz integracji osób i rodzin zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Propozycje obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Urząd Miasta Bydgoszczy Bydgoszcz, 3 sierpnia 2016.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Program Rewitalizacji Gminy Karczew
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Paczków do roku 2023.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
PLAN SPOTKANIA Podstawowe pojęcia Obszar rewitalizacji Misja, wizja i cele rewitalizacji Warsztaty.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
I SPOTKANIE KONSULTACYJNE ROZPOCZYNAJĄCE OPRACOWANIE Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Serniki na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Rachanie na lata
Program Rewitalizacji Gminy Boniewo
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GMINY RAKONIEWICE NA LATA
SPOTKANIE INFORMACYJNE I WARSZTATY
Gmina Supraśl Od NOWA Rewitalizacja Supraśl 16 lutego 2017 roku.
Warsztat projektowy nr 2
Gminny Program Rewitalizacji Miasta i Gminy Kock na lata
„Przygotowanie programów rewitalizacji”,
Program Rewitalizacji dla Gminy Kęsowo na lata
Konsultacje społeczne projektu uchwały o wyznaczeniu obszarów zdegradowanych i obszarów do rewitalizacji Jacek Kwiatkowski, Marcin Papuga Fundacja Małopolska.
Warsztat konsultacyjny nr 2
Warsztat konsultacyjny
Partnerstwo samorządów Koszalińskiego Obszaru Funkcjonalnego szansą na wzmocnienie potencjału rozwojowego regionu Koszalin, 20 kwietnia 2017.
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
Warsztat konsultacyjny
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
KONSULTACJE Z PARTNERAMI PROJEKTU
Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Muszyna na lata Warsztat projektowy Temat: wizja i przedsięwzięcia podobszarów rewitalizacji.
Program Rewitalizacji – Gmina Białowieża
Zakończenie inwestycji modernizacji energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Tymbarku Gmina Tymbark Zadanie modernizacji energetycznej finansowane z.
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ZIELONA GÓRA
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Zapis prezentacji:

KONSULTACJE W SPRAWIE OPRACOWANIA LOKALNEGO PROGRAMU REWITALIZACJI DLA MIASTA IŁAWA DO ROKU 2025

Projekt współfinansowany ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego na lata 2009-2014 w ramach Programu: Rozwój miast poprzez wzmacnianie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego, realizowanego w ramach obszaru programowego: Lokalne i regionalne inicjatywy na rzecz zmniejszenie nierówności i promowanie spójności społecznej.

W RAMACH PROJEKTU OSTRÓDZKO-IŁAWSKI OBSZAR FUNKCJONALNY OSTRÓDA IŁAWA MORĄG

iławskiego i ostródzkiego 4 listopada 2013 r. podpisanie umowy partnerstwa w sprawie utworzenia Ostródzko - Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego 2 gminy miejskie: Ostróda i Iława, 2 gminy miejsko-wiejskie: Miłomłyn i Morąg, 2 gminy wiejskie: Ostróda i Iława. Partnerem OIOF jest ponadto Powiat Ostródzki. Zakres terytorialny obszaru zachowuje ciągłość przestrzenną i łączy ze sobą dwie części dwóch powiatów: iławskiego i ostródzkiego

Rewitalizacja – to kompleksowy proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych poprzez działania całościowe (powiązane wzajemnie przedsięwzięcia obejmujące kwestie społeczne oraz gospodarcze lub przestrzenno-funkcjonalne lub techniczne lub środowiskowe), integrujące interwencję na rzecz społeczności lokalnej, przestrzeni i lokalnej gospodarki, skoncentrowane terytorialnie i prowadzone w sposób zaplanowany oraz zintegrowany poprzez programy rewitalizacji.

oraz wzmacnianie jego lokalnych potencjałów Rewitalizacja zakłada optymalne wykorzystanie specyficznych uwarunkowań danego obszaru oraz wzmacnianie jego lokalnych potencjałów (w tym także kulturowych) i jest procesem wieloletnim, prowadzonym przez interesariuszy tego procesu (m.in. przedsiębiorców, organizacje pozarządowe, właścicieli nieruchomości, organy władzy publicznej, etc.), w tym przede wszystkim we współpracy z lokalną społecznością.

wspieraniu procesów rewitalizacji Działania służące wspieraniu procesów rewitalizacji prowadzone są w sposób spójny: wewnętrznie (poszczególne działania pomiędzy sobą) oraz zewnętrznie (z lokalnymi politykami sektorowymi, np. transportową, energetyczną, celami i kierunkami wynikającymi z dokumentów strategicznych i planistycznych).

Stan kryzysowy – stan spowodowany koncentracją negatywnych zjawisk społecznych w szczególności: bezrobocia, ubóstwa, przestępczości, niskiego poziomu edukacji lub kapitału społecznego, niewystarczającego poziomu uczestnictwa w życiu publicznym i kulturalnym ORAZ

współwystępujących z negatywnymi zjawiskami w co najmniej jednej z następujących czterech sfer: gospodarczej (w szczególności w zakresie niskiego stopnia przedsiębiorczości, słabej kondycji lokalnych przedsiębiorstw), środowiskowej (w szczególności w zakresie przekroczenia standardów jakości środowiska, obecności odpadów stwarzających zagrożenie dla życia, zdrowia, ludzi bądź stanu środowiska),

przestrzenno-funkcjonalnej (w szczególności w zakresie niewystarczającego wyposażenia w infrastrukturę techniczną i społeczną, braku dostępu do podstawowych usług lub ich niskiej jakości, niedostosowania rozwiązań urbanistycznych do zmieniających się funkcji obszaru, niskiego poziomu obsługi komunikacyjnej, deficytu lub niskiej jakości terenów publicznych), technicznej (w szczególności w zakresie degradacji stanu technicznego obiektów budowlanych, w tym o przeznaczeniu mieszkaniowym, oraz braku funkcjonowania rozwiązań technicznych umożliwiających efektywne korzystanie z obiektów budowlanych, w szczególności w zakresie energooszczędności i ochrony środowiska).

Dotyczy to najczęściej obszarów miejskich, ale także wiejskich. Obszar zdegradowany – obszar, na którym zidentyfikowano stan kryzysowy. Dotyczy to najczęściej obszarów miejskich, ale także wiejskich. Obszar zdegradowany może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic pod warunkiem stwierdzenia sytuacji kryzysowej na każdym z podobszarów.

20% powierzchni gminy 30% mieszkańców gminy. Obszar rewitalizacji - obszar obejmujący całość lub część obszaru zdegradowanego, cechującego się szczególną koncentracją negatywnych zjawisk, na którym, z uwagi na istotne znaczenie dla rozwoju lokalnego, zamierza się prowadzić rewitalizację. Obszar rewitalizacji może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic, lecz nie może obejmować terenów większych niż 20% powierzchni gminy oraz zamieszkałych przez więcej niż 30% mieszkańców gminy.

W skład obszaru rewitalizacji mogą wejść obszary występowania problemów przestrzennych, takich jak tereny: poprzemysłowe (w tym poportowe i powydobywcze), powojskowe pokolejowe, wyłącznie w przypadku, gdy przewidziane dla nich działania są ściśle powiązane z celami rewitalizacji dla danego obszaru rewitalizacji.

Program rewitalizacji - inicjowany, opracowany i uchwalony przez radę gminy, na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, ze zm.), wieloletni program działań w sferze społecznej oraz gospodarczej lub przestrzenno-funkcjonalnej lub technicznej lub środowiskowej, zmierzający do wyprowadzenia obszarów rewitalizacji ze stanu kryzysowego oraz stworzenia warunków do ich zrównoważonego rozwoju, stanowiący narzędzie planowania, koordynowania i integrowania różnorodnych aktywności w ramach rewitalizacji.

Projekt rewitalizacyjny zaplanowany w programie rewitalizacji ukierunkowany na osiągnięcie jego celów albo logicznie powiązany z treścią i celami programu rewitalizacji zgłoszony do objęcia albo objęty współfinansowaniem UE z jednego z funduszy strukturalnych albo Funduszu Spójności w ramach programów operacyjnych

wskazanie (wymienienie) go wprost Wynikanie projektu rewitalizacyjnego z programu rewitalizacji oznacza albo wskazanie (wymienienie) go wprost w programie rewitalizacji określenie go w ogólnym (zbiorczym) opisie innych, uzupełniających rodzajów działań rewitalizacyjnych.

WYKAZ BADANYCH WSKAŹNIKÓW IŁAWA WYKAZ BADANYCH WSKAŹNIKÓW ANALIZA WSKAŹNIKOWA

Liczba osób korzystających z zasiłków pomocy społecznej na 1 tys Liczba osób korzystających z zasiłków pomocy społecznej na 1 tys. ludności Udział długotrwale bezrobotnych wśród osób w wieku produkcyjnym Odsetek osób bezrobotnych z wykształceniem podstawowym w ogólnej liczbie bezrobotnych Odsetek osób w wieku poprodukcyjnym w ogólnej liczbie ludności Liczba przestępstw i wykroczeń stwierdzonych (poza zdarzeniami drogowymi i przestępstwami gospodarczymi) w tym czyny karalne nieletnich na 1000 mieszkańców obszaru

Liczba przestępstw popełnionych przez osoby nieletnie na 1 tys Liczba przestępstw popełnionych przez osoby nieletnie na 1 tys. osób nieletnich Liczba zarejestrowanych podmiotów gospodarki narodowej na 100 osób Udział budynków mieszkalnych wybudowanych przed rokiem 1989 w ogólnej liczbie budynków mieszkalnych Frekwencja w wyborach parlamentarnych 25.10.2015r.

NAJWIĘKSZE NASILENIE NEGATYWNYCH ZJAWISK SPOŁECZNYCH IŁAWA STAN KRYZYSOWY NAJWIĘKSZE NASILENIE NEGATYWNYCH ZJAWISK SPOŁECZNYCH

WS: 0 - 1 WS: 1,01 - 2,0 WS: > 2

WS: 0 - 1 WS: 1,01 - 2,0 WS: > 2 OBSZAR ZDEGRADOWANY

IŁAWA OBSZAR ZDEGRADOWANY A

IŁAWA OBSZAR ZDEGRADOWANY A

2. Udział długotrwale bezrobotnych wśród osób w wieku produkcyjnym WSKAŹNIK OBSZAR A IŁAWA 1. Liczba osób korzystających z zasiłków pomocy społecznej na 1 tys. ludności 80,23 64,16 2. Udział długotrwale bezrobotnych wśród osób w wieku produkcyjnym 3,03 2,26 3. Odsetek osób bezrobotnych z wykształceniem podstawowym w ogólnej liczbie bezrobotnych 20,63 23,46 4. Odsetek osób w wieku poprodukcyjnym w ogólnej liczbie ludności 23,8 17,42 5. Liczba przestępstw i wykroczeń stwierdzonych (poza zdarzeniami drogowymi i przestępstwami gospodarczymi) w tym czyny karalne nieletnich na 1000 mieszkańców obszaru 5,06 3,91

7. Liczba zarejestrowanych podmiotów gospodarki narodowej na 100 osób WSKAŹNIK OBSZAR A IŁAWA 6. Liczba przestępstw popełnionych przez osoby nieletnie na 1 tys. osób nieletnich 84,91 36,05 7. Liczba zarejestrowanych podmiotów gospodarki narodowej na 100 osób 5,25 5,46 8. Udział budynków mieszkalnych wybudowanych przed rokiem 1989 w ogólnej liczbie budynków mieszkalnych 88,81 74,03 9. Frekwencja w wyborach parlamentarnych 25.10.2015 r. 49,92 49,43

POWIERZCHNIA OBSZARU A: 2,25% całkowitej powierzchni miasta (49,23 ha) LICZBA MIESZKAŃCÓW NA OBSZARZE A: 14,75% ogólnej liczby mieszkańców miasta (4936 os.)

IŁAWA OBSZAR ZDEGRADOWANY B

IŁAWA OBSZAR ZDEGRADOWANY B

2. Udział długotrwale bezrobotnych wśród osób w wieku produkcyjnym WSKAŹNIK OBSZAR B IŁAWA 1. Liczba osób korzystających z zasiłków pomocy społecznej na 1 tys. ludności 87,60 64,16 2. Udział długotrwale bezrobotnych wśród osób w wieku produkcyjnym 2,95 2,26 3. Odsetek osób bezrobotnych z wykształceniem podstawowym w ogólnej liczbie bezrobotnych 30,05 23,46 4. Odsetek osób w wieku poprodukcyjnym w ogólnej liczbie ludności 20,94 17,42 5. Liczba przestępstw i wykroczeń stwierdzonych (poza zdarzeniami drogowymi i przestępstwami gospodarczymi) w tym czyny karalne nieletnich na 1000 mieszkańców obszaru 3,08 3,91

7. Liczba zarejestrowanych podmiotów gospodarki narodowej na 100 osób WSKAŹNIK OBSZAR B IŁAWA 6. Liczba przestępstw popełnionych przez osoby nieletnie na 1 tys. osób nieletnich 3,77 36,05 7. Liczba zarejestrowanych podmiotów gospodarki narodowej na 100 osób 4,57 5,46 8. Udział budynków mieszkalnych wybudowanych przed rokiem 1989 w ogólnej liczbie budynków mieszkalnych 87,72 74,03 9. Frekwencja w wyborach parlamentarnych 25.10.2015 r. 44,81 49,43

3,85% całkowitej powierzchni miasta POWIERZCHNIA OBSZARU B: 3,85% całkowitej powierzchni miasta (84,14 ha) LICZBA MIESZKAŃCÓW NA OBSZARZE B: 17,47% ogólnej liczby mieszkańców miasta (5 845 os.)

POWIERZCHNIA OBSZARÓW A+ B: 2,25% + 3,85% = 6,1 % całkowitej powierzchni miasta (49,23 ha + 84,14 ha = 133,37 ha) LICZBA MIESZKAŃCÓW NA OBSZARACH A + B: 14,75% + 17,47% = 32,22 % ogólnej liczby mieszkańców miasta (4 936 os. + 5 845 os. = 10 781 os.)

PROJEKTY REWITALIZACYJNE ZREALIZOWANE PROJEKTY REWITALIZACYJNE

Budowa boiska sportowego wraz z drogą dojazdową przy ul. Sienkiewicza w Iławie

Budżet zadania ogółem 3.087 000 zł Współfinansowanie EFRR – 1.966 000 zł Cel i uzasadnienie - przywrócenie obszarom rewitalizowanym możliwości sprawnego działania poprzez przywrócenie i umieszczenie nowych funkcji, a przede wszystkim aktywizację przestrzeni i jej jakościową zmianę.

Zagospodarowanie terenu przy Gimnazjum nr 2 w Iławie Budżet zadania ogółem 2.119 000 zł Współfinansowanie EFRR – 1.480 000 zł

PROJEKTY KOMPLEMENTARNE RPO W i M 2007-2013 Oś 1 Przedsiębiorczość Oś 2 Turystyka; Oś 5 Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna Oś 6 Środowisko Przyrodnicze

„Zagospodarowanie turystyczne brzegów rzeki Iławki i jez. Jeziorak” Budżet zadania ogółem ok. 14 mln. zł Dofinansowanie z EFRR ponad 11 mln. zł

„Budowa obwodnicy północnej w Iławie” Budżet zadania ogółem 35.989 000 zł Współfinansowanie EFRR – 27.700 000 zł

Budżet zadania ogółem 4.063 000 zł Budowa ekologicznej mini przystani żeglarskiej nad Jeziorem Jeziorak w Iławie Budżet zadania ogółem 4.063 000 zł Współfinansowanie EFRR – 1.925 000 zł

BUDYNKU DWORCA W OSTRÓDZIE REWITALIZACJA BUDYNKU DWORCA W OSTRÓDZIE

Projekt laureatem ósmej edycji konkursu: Polska Pięknieje – 7 cudów Funduszy Europejskich w kategorii REWITALIZACJA 195 zgłoszonych projektów 60 projektów w kategorii rewitalizacja 21 projektów nominowanych w 7 kategoriach

W budynku dworca działalność kulturalną i edukacyjną prowadzi Stowarzyszenie Inicjatyw Możliwych „Rzecz Jasna”, mieści się tam świetlica artystyczna dla dzieci i młodzieży i Klub Plastyka Amatora. Działa tez Lokalne Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Zakład Aktywności Zawodowej dla osób niepełnosprawnych.

LOKALNEGO PROGRAMU REWITALIZACJI INWESTYCJE PLANOWANE DO REALIZACJI W RAMACH LOKALNEGO PROGRAMU REWITALIZACJI DLA MIASTA IŁAWA

REWITALIZACJA OSIEDLA PRZY ULICY JASIELSKIEJ jest ono otoczone murem więziennym zły stan techniczny obiektów nieuporządkowana przestrzeń bardzo niebezpieczny wjazd na osiedle

PLANOWANE DZIAŁANIA INFRASTRUKTURALNE: Skomunikowanie osiedla poprzez budowę drogi łączącej ul. Gdańską z ul. Wiejską 9 września 2015 r. Miasto podpisało umowę na wykonanie dokumentacji projektowej. Termin wykonania upływa 29.02.2016 r.  W ramach dokumentacji przewiduje się rozbiórkę niektórych budynków po dawnych halach produkcyjnych oraz adaptację części obiektów na potrzeby działalności podmiotów ekonomii społecznej.

Kompleks rekreacyjno-sportowy przy ul. Sienkiewicza w Iławie 

Kompleks rekreacyjno-sportowy przy ul. Sienkiewicza w Iławie 

Zaprojektowanie i budowa kompleksu rekreacyjno-sportowego przy ul Zaprojektowanie i budowa kompleksu rekreacyjno-sportowego przy ul. Sienkiewicza w Iławie  Na terenie obecnego Stadionu Miejskiego i Lasu Miejskiego w rejonie pomiędzy ul. Sienkiewicza, ul. Biskupską oraz ul. Stacyjną

w zakresie czynnego udziału w sporcie oraz korzystania Obecny stan infrastruktury objętej projektem utrudnia zaspokojenie potrzeb turystów i mieszkańców w zakresie czynnego udziału w sporcie oraz korzystania z funkcji rekreacyjnych tego terenu. Dzięki swemu położeniu w bezpośredniej bliskości terenów rekreacyjnych stanowi on obszar o wyjątkowym potencjale turystycznym, którego wykorzystanie w pełni wymaga inwestycji w modernizację i budowę nowej infrastruktury sportowo-rekreacyjnej.

PLANOWANY ZAKRES PROJEKTU boisko treningowe z instalacją oświetlenia, nawadniania i drenażu, lodowisko sezonowe kryte, pełnowymiarowe, wykonane na płycie betonowej, zadaszone halą namiotową całoroczną o pow. 2880m2, wraz z budynkiem zaplecza techniczno-magazynowego oraz ze skate parkiem na płycie lodowiska ustawianym poza okresem zimowym. park linowy, ścianka wspinaczkowa siłownia zewnętrzna

Ochrona i efektywne wykorzystanie potencjału rzeki Iławki i trenów przybrzeżnych   zagospodarowanie przestrzeni na cele turystyczne: tereny rekreacyjne, punkty i tarasy widokowe,  ścieżki dydaktyczne,  ścieżki rowerowe, odnowienie pomostów, szlaki konnej wędrówki;    

Rzeczowy zakres inwestycji :  badania geologiczne +dokumentacja  oświetlenie, odwodnienie, zieleń mała architektura (kosze; ławki)  kładka przez rzekę budowa ciągów turystycznych (pieszych, rowerowych, konnych)  uzbrojonych w małą architekturę,  place zabaw oraz zespoły urządzeń do ćwiczeń na zewnątrz  Będzie także kompleksowo połączona z budową dróg dojazdowych wraz z infrastrukturą do tak zorganizowanej przestrzeni publicznej.    

Park Tematyczny – uzupełnienie omówionego projektu Park miałby charakter przyrodniczo-historyczny; Proponowane nazwy: "Zrozumieć świat"; "Dzieje świata".  Rozpatruje się 2 profile tego parku:  pokazać kamienie milowe z historii cywilizacji,  w dziejach człowieka cywilizowanego,  pokazywać pewne dziedziny nauki; historii; przyrody, czy innego zakresu, np. historia znaczka pocztowego; od koła do samochodu (historia transportu); optyki itp. 

mógłby skupiać się na ok 60ha   Park mógłby wić się wraz z ciągiem ścieżek  albo też  mógłby skupiać się na ok 60ha  zlokalizowanych przy granicach administracyjnych miasta nad rozlewiskiem rzeki. 

Budynek komunalny na 100 mieszkań Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej wraz z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii  Zagospodarowanie terenów przydworcowych - Transport intermodalny w Iławie   zmniejszenie emisji spalin / wymiana taboru autobusowego Zakładu Komunikacji Miejskiej w Iławie 

4) komunikacja i sieci 5) rzeźby, noty, tabliczki z brązu.   Rewitalizacja i zorganizowanie przestrzeni publicznej w reprezentacyjnych obszarach miasta nad Jez. Jeziorak w Iławie.  Tzw. Galeria Jazzowa -zakres Projektu obejmuje:  1) budowa skweru 2) mała architektura 3) zieleń;  4) komunikacja i sieci  5) rzeźby, noty, tabliczki z brązu. Drugim miejscem położonym w bezpośrednim sąsiedztwie  jeziora jest przestrzeń przy ul. Kr. Jadwigi w Iławie.  Zakres Projektu obejmuje: 1) budowa skweru 2) mała architektura 3) zieleń;  4) komunikacja i sieci 5) Fontanna i jej instalacje technologiczne.

Rozbudowa monitoringu miejskiego   Tchnienie ducha w Gimnazjum nr 2 - adaptacja starej wieży ciśnień dla potrzeb naukowego koła o profilu fizyka-astronomia, astronautyka Rozbudowa monitoringu miejskiego

(budynek ukryty w starodrzewiu,   Rewitalizacja dawnego "Domu WETERANA"  (budynek ukryty w starodrzewiu,  bez dobrej komunikacji - matecznik Młodzieżowej Orkiestry Dętej w Iławie) - z wizją zaadaptowania tego obiektu i przystosowania go do potrzeb animacji społecznych   (w ramach działalności miejskiej biblioteki publicznej  bądź też  Iławskiego Centrum Kultury).

z zagospodarowaniem cypla na strefę    Wykonanie ciągu pieszego wraz  z zagospodarowaniem cypla na strefę  Małego Iławianina   Cypel przy rzece Iławce; strefa dla dzieci -wyspa lemurów/pingwinów;  Obok usługi dla zaspokajania potrzeb dziecięcych  na różnych płaszczyznach i etapach rozwoju  związanych ze zdrowiem

ul. F. Ratajczaka 26/3, 61-813 Poznań DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ ul. F. Ratajczaka 26/3, 61-813 Poznań tel.: 61/855 86 35, 855 86 59, fax: 61/624 23 80 biuro@atrium-grupa.eu