Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie klasa IIIc
07 III 2018
Co wiemy na temat smogu?
Jak tworzy się smog? Eksperyment pokazowy – zajęcia w terenie „Nabieramy” powietrze do słoika.
Jak tworzy się smog? Eksperyment pokazowy – zajęcia w terenie Proces spalania gazet i powstający dym.
Wnioski: Słoik, do którego „złapaliśmy” dym, ma powietrze matowe i mętne. Słoik, do którego „nabraliśmy” czystego powietrza, jest przejrzysty i klarowny.
Podsumowanie wniosków wynikających z eksperymentu SMOG = NISKA EMISJA
Przygotowanie do warsztatów - obserwacja zanieczyszczeń w okolicy szkoły Dym z kominów.
Dym z rur wydechowych pojazdów. Przygotowanie do warsztatów - obserwacja zanieczyszczeń w okolicy szkoły Dym z rur wydechowych pojazdów.
Recykling – wprowadzenie pojęcia i zebrane materiały
Grupa I - DYM ZE SPALANIA WĘGLA Ponowne wykorzystanie zużytych materiałów – prace plastyczne techniką kolażu Grupa I - DYM ZE SPALANIA WĘGLA
Grupa II – DYM Z RUR WYDECHOWYCH SAMOCHODÓW
Grupa III – DYM Z PALENIA ŚMIECI
Grupa IV – DYM Z PALENIA LIŚCI I TRAW
SMOG = NISKA EMISJA wystawa prac uczniów
Znaczenie symboli Czarne chmury – domy z dymiącymi kominami. Szare chmury – samochodowy z dymiącymi rurami wydechowymi. Fioletowe chmury – palenie śmieci. Brązowe chmury – ogniska z palonymi liśćmi, wypalane łąki, palone gałęzie.
Film pt. ”Jak powstaje smog?” = potwierdzenie hipotez Podsumowanie zajęć Film pt. ”Jak powstaje smog?” = potwierdzenie hipotez
Zadanie domowe Tutaj nie ma smogu
Zadymione osiedle przyjaciółki Niny Zadanie domowe Zadymione osiedle przyjaciółki Niny
BIBLIOGRAFIA Opracowanie Arleta Trzmielewska /koordynator projektu/ Źródło internetowe Utwór muzyczny „Ziemia to wyspa zielona” https://www.youtube.com/watch?v=aP8puM7KuHY Opracowanie Arleta Trzmielewska /koordynator projektu/