Działanie 7.5 – Rozwój kompetencji pracowników sektora MŚP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Advertisements

Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Wsparcie na rzecz podniesienia.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Lokalna Strategia Rozwoju dla obszaru działania LGR „Mòrénka” Adam Rogala Dyrektor Biura Stowarzyszenia Wdzydzko-Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka”
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych.
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Pomorski Broker Eksportowy
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kryteria rejestracyjne jako podstawa odrzucenia wniosków o dofinansowanie projektu Departament Polityki Regionalnej.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Nazwa firmy Plan biznesowy.
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Wielkopolski Regionalny
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Postęp wdrażania RPO WSL
Prezentacja planu biznesowego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w zakresie procedury
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nazwa firmy Biznesplan.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Kryteria wyboru projektu zintegrowanego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

Działanie 7.5 – Rozwój kompetencji pracowników sektora MŚP PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO NA LATA 2014-2020 OŚ PRIORYTETOWA VII. REGIONALNY RYNEK PRACY Działanie 7.5 – Rozwój kompetencji pracowników sektora MŚP OCENA FORMALNA - Kryteria specyficzne dostępu Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie

Podstawowe pojęcia Rejestr Usług Rozwojowych (RUR) – jawny rejestr prowadzony w formie elektronicznej, zawierający informacje na temat podmiotów świadczących usługi rozwojowe oraz oferty świadczonych przez nie usług (prowadzony przez PARP); Podmiotowy System Finansowania (PSF) – system dystrybucji środków przeznaczonych na finansowanie usług rozwojowych ukierunkowanych na wspieranie rozwoju przedsiębiorców i pracowników, oparty na podejściu popytowym, wdrażany w ramach RPO;

1. Uwaga do kryterium nr 5: Wśród osób objętych wsparciem w ramach projektu minimum 42 % uczestników stanowią pracownicy MŚP o niskich kwalifikacjach. Treść uwagi: „Wskaźnik procentowy został opracowany na podstawie poprzedniej perspektywy finansowej. Prosimy o informacje jakie wartości przyjmował w przeszłości”. Wyjaśnienie: Do końca 2013 r. pracowników MŚP objętych wsparciem w Programie było łącznie 26 613 osób. Z tej grupy osób pracujących o niskich kwalifikacjach było: 11 228. Wskaźnik osób pracujących o niskich kwalifikacjach wyniósł: 11 228/26 613 = 42%.

2. Uwaga do kryterium nr 5: Wśród osób objętych wsparciem w ramach projektu minimum 42 % uczestników stanowią pracownicy MŚP o niskich kwalifikacjach. Treść uwagi: „Niskie kwalifikacje powinny zostać zdefiniowane według klasyfikacji ISCED.” Wyjaśnienie: Uwagę uwzględniono – w definicji kryterium uzupełniono zapis: „(…) Wdrożenie projektów spełniających powyższe kryterium ma na celu zwiększenie zdolności osób pracujących o niskich kwalifikacjach zawodowych (wykształcenie do poziomu ISCED 3 włącznie zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Kształcenia (ISCED 2011)) do utrzymania aktywności zawodowej na rynku pracy (…)”.

3. Uwaga do kryterium nr 6: Wśród osób objętych wsparciem w ramach projektu minimum 12 % uczestników stanowią pracownicy MŚP w wieku powyżej 50 r. ż. Treść uwagi: „Prosimy o informacje na jakiej podstawie został wyznaczony wskaźnik procentowy udziału osób powyżej 50 roku życia. Wyznaczona wartość minimum jest niska, w związku z czym nie gwarantuje koncentracji.” Wyjaśnienie: Do obliczenia liczby osób w wieku 50 lat i więcej objętych wsparciem, wykorzystano dane ww. programu. Do końca 2013 r. osób objętych wsparciem w programie było łącznie 48 344 osób. Z tej grupy osób pracujących (łącznie z pracującymi na własny rachunek) w wieku 50 lat i więcej, bez uwzględnienia dużych firm było: 2 996. Wskaźnik osób w wieku 50 lat i więcej objętych wsparciem (bez dużych firm) wyniósł: 2996 / 26613 = 11,25%.

4. Uwaga do kryterium nr 7: Beneficjent składa nie więcej niż cztery wnioski o dofinansowanie projektu w ramach danego konkursu – po jednym na każdy z subregionów. Treść uwagi: „Dla kryterium dostępu 7 brak informacji w czwartej kolumnie tabeli.” Wyjaśnienie: Uwagę uwzględniono – uzupełniono zapis w: Kolumna TAK/NIE/NIE DOTYCZY: TAK/ NIE Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku

5. Uwaga do kryterium nr 8: Beneficjent składa nie więcej niż cztery wnioski o dofinansowanie projektu w ramach danego konkursu – po jednym na każdy z subregionów. Treść uwagi: „Przeciwnie do wyjaśnienia zawartego w definicji, możliwość wielokrotnego ubiegania się o dofinansowanie utrudnia ocenę zdolności beneficjenta do realizacji wielu projektów jednocześnie. Definicja powinna wyjaśniać w jaki sposób ten problem zostanie zaadresowany.” Wyjaśnienie: Uwagi nie uwzględniono – Potencjał wnioskodawcy będzie badany w odniesieniu do konkretnego subregionu, zgodnie z brzmieniem kryterium: „(…)możliwe jest podpisanie umowy tylko z jednym beneficjentem (operatorem) na jeden subregion, niezależnie od liczby projektów beneficjenta (operatora), które zostały ocenione pozytywnie”.

Uwagę częściowo uwzględniono – W definicji kryterium dodano zapis: 6. Uwaga do kryterium nr 9: Beneficjent (operator) i/lub Partner na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie posiada, co najmniej dwuletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze merytorycznym, którego dotyczy projekt (jako instytucja otoczenia biznesu). Treść uwagi: „W związku z tym ze nie istnieje definicja legalna instytucji otoczenia biznesu, odwołanie do nich w nazwie kryterium nie jest jednoznaczne.” Wyjaśnienie: Uwagę częściowo uwzględniono – W definicji kryterium dodano zapis: Pod pojęciem instytucji otoczenia biznesu rozumie się: Ośrodki przedsiębiorczości – szeroka promocja i inkubacja przedsiębiorczości (często w grupach dyskryminowanych), dostarczanie usług wsparcia do małych firm i aktywizacja rozwoju regionów peryferyjnych lub dotkniętych kryzysem strukturalnym; Ośrodki innowacji – szeroka promocja i inkubacja innowacyjnej przedsiębiorczości, transfer technologii i dostarczanie usług proinnowacyjnych, aktywizacja przedsiębiorczości akademickiej i współpracy nauki z biznesem; Instytucje finansowe – ułatwienie dostępu do finansowania działalności nowo powstałych oraz małych firm bez historii kredytowej, dostarczanie usług finansowych dostosowanych do specyfiki innowacyjnych przedsięwzięć gospodarczych. 

6. Cd. do uwagi do kryterium nr 9: Beneficjent (operator) i/lub Partner na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie posiada, co najmniej dwuletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze merytorycznym, którego dotyczy projekt (jako instytucja otoczenia biznesu). Treść uwagi: „W związku z tym że nie istnieje definicja legalna instytucji otoczenia biznesu, odwołanie do nich w nazwie kryterium nie jest jednoznaczne.” Wyjaśnienie: Pojęcie Instytucji otoczenia biznesu zaczerpnięto z portalu www.pi.gov.pl. Pojęcie instytucji otoczenia biznesu występuję również w Umowie Partnerstwa, Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Podkarpackiego, Rozporządzeniach UE (otoczenie biznesu), jest powszechnie używane. Ponadto, jak wskazano w definicji kryterium, pod uwagę brane będzie doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze merytorycznym, którego dotyczy projekt (świadczenie usług rozwojowych na rzecz MSP, tworzenie systemów dystrybucji środków finansowych na rzecz MŚP)” – w związku z czym kryterium nie określa statusu jednostki a jedynie zakres jej zainteresowań.

6. Cd. do uwagi do kryterium nr 9: Beneficjent (operator) i/lub Partner na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie posiada, co najmniej dwuletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze merytorycznym, którego dotyczy projekt (jako instytucja otoczenia biznesu). Treść uwagi: „Nie jest zrozumiale, dlaczego prezentacja dokumentów ma się odbywać na wezwanie IOK. Dokumenty te powinny być z góry określone, tak aby beneficjent wiedział czy spełnia kryteria i wszystkie punkty co do których ma przedstawić analizę określone np. w regulaminie konkursu.” Wyjaśnienie: Uwaga uwzględniona - Weryfikacja spełnienia kryterium będzie odbywać się na podstawie dokumentów, potwierdzających, że beneficjent – operator świadczył usługi na rzecz MŚP. Na wezwanie Instytucji Organizującej Konkurs (IOK) wnioskodawca jest zobowiązany do przedstawienia dokumentów w wymaganej przez IOK formie (umowy, referencje – w przypadku referencji powinny one potwierdzać zakończone działania na rzecz MŚP i zawierać informację o kwotach zrealizowanych działań, założonych celach i rezultatach, stopniu ich osiągnięcia), z jednostek, mogących potwierdzić wskazane we wniosku doświadczenie.

W związku z powyższym proponuje się nazwę kryterium w brzmieniu: 6. Cd. do uwagi do kryterium nr 9: Beneficjent (operator) i/lub Partner na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie posiada, co najmniej dwuletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze merytorycznym, którego dotyczy projekt (jako instytucja otoczenia biznesu). W związku z powyższym proponuje się nazwę kryterium w brzmieniu: Beneficjent (operator) i/lub Partner na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie posiada, co najmniej dwuletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze merytorycznym, którego dotyczy projekt (jako instytucja otoczenia biznesu).

Definicja kryterium po zmianach: 6. Cd. do uwagi do kryterium nr 9: Beneficjent (operator) i/lub Partner na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie posiada, co najmniej dwuletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze merytorycznym, którego dotyczy projekt (jako instytucja otoczenia biznesu). Definicja kryterium po zmianach: Doświadczenie Beneficjentów jako instytucji otoczenia biznesu, związane z realizacją przedsięwzięć w zakresie wsparcia dla przedsiębiorców, poprzez świadczenie usług na rzecz MŚP (szkolenia, doradztwo, coaching, wsparcie finansowe, mentoring) ułatwi sprawną i skuteczną realizację zaplanowanych działań, skierowanych do przedsiębiorstw, zainteresowanych skorzystaniem z Podmiotowego Systemu Finansowania Usług Rozwojowych. Beneficjenci, realizujący działania w w/w obszarach, posiadają sprawnie funkcjonujące procedury, związane z bezpośrednim kontaktem z podkarpackimi firmami, doświadczenie, niezbędne przy spełnieniu wymogów odnośnie udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom, co jest koniecznym warunkiem dla sprawnej realizacji działań projektowych, związanych z wdrażaniem Podmiotowego Systemu Finansowania. Beneficjent – operator zobowiązany jest do przedstawienia we wniosku szerokiej i pogłębionej informacji o posiadanym doświadczeniu.

6. Cd. do uwagi do kryterium nr 9: Beneficjent (operator) i/lub Partner na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie posiada, co najmniej dwuletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze merytorycznym, którego dotyczy projekt (jako instytucja otoczenia biznesu). . Treść uwagi: „Nie jest zrozumiale, dlaczego prezentacja dokumentów ma się odbywać na wezwanie IOK.” Wyjaśnienie: Uwagi nie uwzględniono -Wytyczne w zakresie trybów wyboru projektów na lata 2014-2020 nie zabraniają IOK wymagać dokumentów dodatkowych na etapie oceny wniosku, w szczególności wskazanych przez wnioskodawcę w projekcie a odnoszących się do jego potencjału.

„Prosimy również o wyjaśnienie skrótu IOK.” 6. Cd. do uwagi do kryterium nr 9: Projekt zakłada realizację wsparcia w oparciu o funkcjonujący Rejestr Usług Rozwojowych. Treść uwagi: „Prosimy również o wyjaśnienie skrótu IOK.” Wyjaśnienie: Uwagę uwzględniono - w treści definicji kryterium rozwinięto skrót IOK.

7. Uwaga do kryteriów: Wyjaśnienie: Treść uwagi: „Proponujemy wprowadzenie kryterium ukierunkowującego interwencję na regionalnych inteligentnych specjalizacjach.” Wyjaśnienie: Uwagi nie uwzględniono - IP na obecnym etapie realizacji działań, związanych z wdrażaniem PSF nie widzi potrzeby rozbudowywania specyficznych kryteriów wyboru projektów. Ze względu na „pilotażowy” charakter wsparcia, jakie ma być realizowane w ramach działania 7.5 oraz nową formę systemu finansowania usług rozwojowych, a także wielkość dofinansowania poszerzanie katalogu kryteriów byłoby niezasadne. Jednocześnie możliwość taka jest brana pod uwagę w ramach kolejnego konkursu, przewidzianego na rok 2018.

Wojewódzki Urząd Pracy Dziękuję za uwagę Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie ul. płk. L. Lisa-Kuli 20 35-025 Rzeszów www.wup-rzeszow.pl wup@wup-rzeszow.pl