SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
SUKCES.
Świętość wśród przeciwności – cz. 1
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Materiały z warsztatów
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Wystąpienia publiczne.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego* Kim jesteśmy? Co robimy? *Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego działa w.
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Fulbright programem perspektyw, możliwości i szans Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu Małgorzata Krasowska.
Co mówią dzieci o.... MIŁOŚCI.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Psychologia w zarządzaniu
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
Potrzeba jednej godziny, abyś poznał jego talenty.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
prof. nadzw. dr hab. Marcin Krawczyński
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Lui : Elle : KOBIETY MAJĄ ZAWSZE OSTATNIE SŁOWO….
Czasem się zastanawiam
Mówi się, że potrzeba minuty byś rozpoznał człowieka spośród wielu innych!
Stowarzyszenie Doradców Europejskich RODZINA W RÓWNOWADZE - rozmawiajmy empatycznie!
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
STRES POD KONTROLĄ ?!.
Sposoby motywowania dzieci do nauki
wnikania alkoholu w organizm
STRES a nauka.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Postawa asertywna.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Zapraszam, Zygmunt Korzeniewski. » Dlaczego jedni zostają premierami, szefami wielkich firm, a inni nie robią kariery? » Dlaczego ktoś o wysokim ilorazie.
Metody komunikowania się
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
,, PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ A OCZEKIWANIA RYNKU PRACY’’
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
Tracy: praca z klientką (model poznawczo-behawioralny)
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
MODUŁ 3 RYNEK PRACY I EDUKACJI
Jak sobie radzić ze stresem?
SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie
7 Nawyków – mapa wdrożenia
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Motywacja w sporcie.
Witajcie! Część 1 Przyczyny bólu pleców i sposoby zapobiegania
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Psychologia w zarządzaniu
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Edukacji i Kształcenia Ustawicznego e-mail: ek.sekretariat@umwm.pl, tel.12 61 60 700 Partner projektu: Politechnika Krakowska im. T. Kościuszki Centrum Pedagogiki i Psychologii e-mail:cpip@pk.edu.pl, tel. 12 374-25-18 www.cpip.pk.edu.pl Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

OSOBOWOŚĆ Są to właściwości psychologiczne stanowiące o ciągłości zachowań jednostki w różnych sytuacjach i różnym czasie. Osobowość to także uogólniający termin, określający właściwości, które czynią nas tymi, którymi jesteśmy. Z kolei wszystko to jest osadzone w kontekście naszej kultury, relacji społecznych i poziomu rozwoju. Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Kim chcę być i co chcę robić? Czyją pracę podziwiam i najbardziej jej pragnę? Spośród wszystkich ludzi, których znam, których widziałam lub o których słyszałam, czyją pracę najbardziej cenię i dlaczego? Co jest dla mnie najbardziej ciekawe /najważniejsze w wykonywaniu tego zawodu? Co jest dla mnie ważne w pracy? Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

CZYM JEST MOTYWACJA? Słowo motywacja pochodzi od łacińskiego movere — poruszać się i oznacza: • uzasadnienie czyjegoś postępowania; • mechanizmy napędowe i energetyzujące, które nadają kierunek ludzkiej aktywności; Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

TEORIA WZMOCNIEŃ NAGRÓD I KAR Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Opisz dokładnie co się wtedy wydarzyło? Przypomnij sobie wydarzenie, które oceniasz jako swój duży/mały sukces. Opisz dokładnie co się wtedy wydarzyło? Dlaczego to wydarzenie było dla Ciebie ważne? Opisz swoje odczucia, myśli związane z tą sytuacją. Dlaczego tak się czułeś? Jaką potrzebę zrealizowałeś? Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

MOTYWACJA ZEWNĘTRZNA MOTYWACJA WEWNĘTRZNA Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

CEL POWINIEN BYĆ S Sprecyzowany: Jakie określone kroki podejmiesz, aby osiągnąć cel? M Mierzalny: Jak zmierzysz i rozpoznasz postęp? A Atrakcyjny/Ambitny: Czy cel odpowiada twoim zamiarom, pragnieniom, potrzebom? R Realistyczny: Czy cel jest realistyczny i osiągalny? T Terminowy: Jaki czas wyznaczyłeś sobie na osiągnięcie tego celu? Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

TRENING AUTOGENNY SCHULTZA Seria ćwiczeń mających na celu uzyskanie stanu relaksacji poprzez uspokojenie oddechu oraz wywołanie odczucia ciężkości i ciepła w poszczególnych częściach ciała Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

TRENING PROGRESYWNY JACOBSONA Osiąganie stanu relaksacji poprzez naprzemienne napinanie i rozluźnianie mięśni w poszczególnych częściach ciała Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Komunikacja z łacińskiego communicatio czyli wymiana, łączność, rozmowa KOMUNIKACJA TO PROCES DWUSTRONNY, KTÓRY PROWADZI DO POROZUMIENIA SIĘ DWÓCH LUB WIĘCEJ OSÓB NADAWCA->KOMUNIKAT->ODBIORCA Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

DYSTANS FIZYCZNY STREFA INTYMNA (15-45CM) STREFA OSOBISTA (46-122CM) STREFA SPOŁECZNA (1,22-3,6 M) STREFA PUBLICZNA Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

TY ZAWSZE/ TY NIGDY Taki komunikat jest odbierany przez drugą osobę jak oskarżenie, atak, nie sprzyja porozumieniu Skłania do przyjęcia postawy obronnej i odwzajemnienia ataku. Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Jesteś leniem, zawsze tylko siedzisz na kanapie i oglądasz telewizor. Zawsze zapominasz, że nie lubię tego jeść. Zawsze tylko myślisz o sobie. Nigdy nie powiesz mi dziękuję, tylko ciągle wymagasz. Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

KOMUNIKAT ASERTYWNY I BUDUJĄCY POROZUMIENIE Zamiast uogólniania i przypisywania etykiet „spóźnialski”, „leń”, „bałaganiarz” Odnosi się do KONKRETNEJ sytuacji Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Nie podoba mi się, że przez ostatnie 2 godziny oglądasz telewizor. Jest mi przykro, że przygotowując dziś obiad zapomniałeś, że nie lubię tej przyprawy Chciałbym, żebyśmy dzisiaj obejrzeli film, który wybiorę, bo wczorajszy wybrałeś ty. Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

CZYM TAK NAPRAWDĘ JEST STRES? Naturalna reakcja organizmu bodziec, sytuacja lub wydarzenie zewnętrzne o określonych właściwościach; reakcje wewnętrzne człowieka, zwłaszcza reakcje emocjonalne, doświadczane wewnętrznie w postaci określonego przeżycia; relacja między czynnikami zewnętrznymi, a właściwościami człowieka. STRES OSTRY VS PRZEWLEKŁY EUSTRES VS DYSTRES Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II