Raport Kompetencje językowe Szczecina

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PASZPORT JĘZYKOWY DOKUMENTY EUROPASS. 4 X EUROPASS Europass Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej umożliwiającą każdemu obywatelowi Unii lepszą.
Advertisements

© 2015 Copyright by Maciej Bednarek & Digitalsphere Fotografika. Wszelkie prawa zastrzeżone.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
Publiczne Gimnazjum nr 19 w Łodzi im. gen. Mariusza Zaruskiego.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Raport o stanie komputeryzacji bibliotek Biblioteki publiczne wobec rozwoju usług elektronicznych (potencjał i wykorzystanie) BARBARA BUDYŃSKA.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2017 roku.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2015/2016 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty w Tychach, czerwiec 2016 r.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Specjalność: Specjalista Bankowy
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Terminy składania dokumentów przez kandydatów do klas pierwszych:
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Krajowe Centrum Europass
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
ASYSTENTURA COMENIUSA
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
Zarządzanie rozwojem firmy
Anna Skowronek-Mielczarek
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO PIERWSZĄ KWALIFIKACJE
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Czy staż zawodowy to klucz do kariery?
do szkół ponadgimnazjalnych
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Nauczanie dwujęzyczne
Nauczanie dwujęzyczne
POWER EDUKACJA SZKOLNA
Informacje na temat korzyści z udziału w projekcie
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Stażysta w Dziale Inżynierii Przemysłowej (Fabryka Chłodnictwa)
pokój 346 EA, tel Wydział ETI PG Katedra Metrologii i Optoelektroniki Zespół Optoelektroniki Dr inż. Marcin Gnyba.
O czym warto pamiętać wyjeżdżając za granicę?
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA
Erasmus+ studia Termin składania dokumentów 10 stycznia 2018 – 6 lutego 2018 Rozmowy kwalifikacyjne Pierwszy tydzień po feriach zimowych: lutego.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
3D students – dialoGue, democracy,digital
Staże europejskie drogą do sukcesu
Specjalności na kierunku EKONOMIA
Plakat promujący projekt opracowała i wykonała Pani J. Michalczuk
Patronat honorowy: Jerzy Żmijewski Starosta Skarżyski
JĘZYK NIEMIECKI W OBROCIE GOSPODARCZYM – 3 LETNIE STUDIA DUALNE www
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
MONTER SIECI, INSTALACJI I URZĄDZEŃ SANITARNYCH
POWIATOWY URZĄD PRACY 47 – 200 Kędzierzyn – Koźle ul. Anny 11
Dokument ten ma charakter informacyjny.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ KANDYDATA DO SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ w ramach elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2018/2019 KLASY.
Kompetencje kluczowe – I etap edukacyjny
Zapis prezentacji:

Raport Kompetencje językowe Szczecina

Rysunek 1. Struktura ofert pracy wg rodzaj języka [w %] Źródło: opracowanie na podstawie danych z PUP, 2017 r.

Rysunek 2. Struktura ofert pracy dla wybranych rodzajów języka wg stopnia znajomości w mowie Źródło: opracowanie na podstawie danych z PUP, 2017 r.

Rysunek 3. Struktura ofert pracy dla wybranych rodzajów języka wg stopnia znajomości w piśmie Źródło: opracowanie na podstawie danych z PUP, 2017 r.

Rysunek 4. Zapotrzebowanie na kompetencje językowe w badanych przedsiębiorstwach w Szczecinie

Rysunek 5. Procentowy poziom znajomości języka obcego wymaganego przez pracodawcę

Rysunek 6. Ocena umiejętności językowych kandydatów przez pracodawców

Rysunek 7. Odsetek mieszkańców deklarujących znajomość języka wg wybranych rodzajów języka

Rysunek 8. Odsetek mieszkańców posiadających certyfikat potwierdzający znajomość języka w liczbie deklarujących znajomość tego języka dla wybranych rodzajów języków

Rysunek 9. Odsetek studentów deklarujących znajomość języka wg wybranych rodzajów języka

Rysunek 10. Odsetek studentów posiadających certyfikat potwierdzający znajomość języka w liczbie deklarujących znajomość tego języka dla wybranych rodzajów języków

Rysunek 11. Odsetek studentów deklarujących naukę języka wg rodzaju języka

Rysunek 12. Wyniki weryfikacji językowej mieszkańców Szczecina w zakresie języka angielskiego

Rysunek 13. Wyniki weryfikacji językowej mieszkańców Szczecina w zakresie języka niemieckiego

Rysunek 14. Liczba jednostek kształcących wg rodzaju języka