DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACYJNO BIUROWYCH TEST ZALICZENIOWY DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACYJNO BIUROWYCH
ROZPOCZNIJ TEST PYTANIA SĄ WYŁĄCZNIE ZAMKNIĘTE WYBIERZ POPRAWNĄ ODPOWIEDŹ ZA POMOCĄ MYSZY ROZPOCZNIJ TEST
Optymalna temperatura w pomieszczeniu biurowym latem (z chłodzeniem) to 20°C, a zimą (z ogrzewaniem) 26°C.
Pracownik w żadnym wypadku nie może oddalić się z miejsca pracy, może tylko powstrzymać się od pracy.
Krzesło biurowe powinno mieć pięciopodporową podstawę z kółkami jezdnymi, możliwość obrotu wokół osi pionowej o 360°, regulację wysokości siedziska w zakresie 40-50 cm oraz podłokietniki
Pracownik może być ukarany karą porządkową w postaci upomnienia, nagany, kary pieniężnej.
Podczas pracy w pozycji siedzącej należy przyjmować taką pozycję, aby kręgosłup był utrzymywany w pozycji naturalnej - niezgarbionej lub skręconej
Jeżeli w wyniku badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej lekarz zaleci pracownikowi stosowanie okularów korygujących wzrok podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego, pracownik może otrzymać zwrot kosztów tych okularów od pracodawcy, ale powinien ich używać.
Wypadkiem w drodze do pracy lub z pracy jest nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze z pracy do domu lub w drodze z d domu do prac, bez względu na to, czy droga ta była najkrótsza, czy też nie, i nie ma również znaczenia, że droga ta została przerwana.
Aby zapobiec monotonii w pracy, pracownik powinien po każdej godzinie pracy z monitorem ekranowym robić 5-minutowe przerwy.
Odległość oczu pracownika od ekranu monitora powinna wynosić, co najmniej 1 m.
Źródłami stresu w pracy są m. in Źródłami stresu w pracy są m.in. wykonywane przez pracownika zadania, społeczne i organizacyjne warunki pracy, petenci, klienci.
Efektem jednostajnej pracy może być tzw. zespół cieśni nadgarstka.
Zjawisko olśnienia występuje, gdy stosuje się na stanowisku pracy tylko oświetlenie miejscowe, bez stosowania oświetlenia ogólnego.