Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

historia od dnia 21 czerwca 1996 r.
Realizacja godzin wynikających z Art. 42 ust. 2 pkt
BUDŻET MIASTA MIELCA NA 2011 ROK. Ogólne założenia przyjęte przy konstruowaniu budżetu 2011 Wskaźnik wzrostu wynagrodzeń 5,2% (z wyjątkiem pracowników.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
DEPARTAMENT STRATEGII
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania oświatą w powiatach moderator: Zbigniew Czepelak Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach.
Zmiany w prawie oświatowym
X GLIWICKIE FORUM OŚWIATOWE Wojna postu z karnawałem, co finansować: oświatę czy sport, zdrowie czy kulturę? 25 lutego 2011 roku.
Podstawy gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego
koncepcja MEN (propozycje)
XXI Sesja Rady Gminy 18 styczeń 2005r.. Budżet Gminy Oleśnica na 2005 rok.
Ministerstwo Finansów
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Informacje JST o stanie realizacji zadań oświatowych
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
System wynagrodzeń w Korpusie Służby Cywilnej
Prof. Tadeusz Więckowski
Wybrane koszty braku wczesnego wsparcia dr Paweł Kubicki Szkoła Główna Handlowa Warszawa, Patronat honorowy:
Projekt algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2015 Warszawa, październik 2014 r.
Realnie o płacach nauczycieli w Polsce Olsztyn
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
1Warszawa, 25 listopada 2013 r. BUDŻET WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA 2014 R. I PROGRAM OSTROŻNOŚCIOWY 25 listopada 2013 r. (poniedziałek)
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
Aktor Jan Nowicki – Honorowy Obywatel Kowala Położenie: - centrum Polski - przy drodze krajowej Nr 1 z obwodnicą - w pobliżu autostrady A1 - węzeł Kowal.
Zwierzyn,  Placówki oświatowe:  Zespół Placówek Oświatowych w Zwierzynie:  - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego,  - Publiczne.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy PROJEKT PLANU FINANSOWEGO na 2016 rok realizowany poprzez Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy INFORMACJE DOTYCZĄCE SPECJALNEJ ORGANIZACJI NAUKI I METOD PRACY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z ORZECZENIEM.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Wyrównanie poziome dochodów jednostek samorządu terytorialnego („janosikowe”) - stan obecny i perspektywa prof. dr hab. Wiesława Miemiec Katedra Prawa.
ZWIĄZEK GMIN WIEJSKICH RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ – XXX Zgromadzenie Ogólne Centralizacja rozliczeń VAT oraz zmiany w zakresie sposobu odliczania podatku.
Bariery w edukacji włączającej na podstawie zgłoszeń do punktu konsultacyjnego Wszystko Jasne Agnieszka Niedźwiedzka Stowarzyszenie NIE-GRZECZNE DZIECI.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Zmiany w zakresie: Dotacja na zapewnienie uczniom szkół podstawowych i uczniom klas dotychczasowych gimnazjów bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Wysokość świadczeń emerytalnych a minimum socjalne
Kształcenie dualne.

POMORSKA RADA OŚWIATOWA, r.
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
Sprawozdanie z wykonania budżetu
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
wynagrodzeń nauczycieli
Przykładowy model podziału środków
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Finanse w oświacie Kwiecień, 2018 r..
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2019 R.
Dodatkowe rozwiązania dla nauczycieli. Rozmowy ze związkami zawodowymi
Podwójny rocznik w algorytmie podziału OGÓLNEJ W 2019 R.
Jednostek Samorządu Terytorialnego a rosnące obciążenia finansowe
© Marek Wójcik, Wbrew obawom mam nadzieję Contra spem sper Kilka refleksji na temat wpływu niedofinansowania edukacji na rozwój społeczno.
Dramat w dwóch aktach i z prologiem
WARTO WIEDZIEĆ…...
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty 7 listopada 2018 r.

Nowy model podziału subwencji – propozycja do dyskusji 

Rozważane zmiany w finansowaniu Propozycja nowego sposobu podziału subwencji oświatowej – model w trakcie analizy i konsultacji: Uzależnienie subwencji od liczby oddziałów Subwencja dla danej jednostki samorządu terytorialnego zależałaby nie tylko od liczby uczniów w danej jednostce samorządu terytorialnego, ale także od liczby oddziałów (tj. część subwencji kalkulowana byłaby na ucznia, a część subwencji kalkulowana byłaby na oddział) Uzależnienie subwencji od liczby godzin „ramówek” Uwzględnienie w podziale subwencji mechanizmu różnicującego środki finansowe w zależności od liczby godzin wynikającej z ramowych planów nauczania Utrzymanie wag Pozostawienie dotychczasowych wag na różne kategorie uczniów (np. niepełnosprawni, mniejszości, itp.) w dotychczasowej wysokości

Propozycja nowego sposobu podziału subwencji oświatowej Wprowadzenie nowego modelu powinno zostać powiązane z ustawowym wprowadzeniem gwarancji systemowych globalnej kwoty subwencji oświatowej zapisanej w ustawie budżetowej na dany rok.

Rozważane zmiany w finansowaniu W początkowym okresie (w pierwszym roku) zakłada się ograniczenie stosowania nowego sposobu podziału subwencji tylko do szkół podstawowych, a w kolejnych latach nowy model mógłby zostać zastosowany w odniesieniu do innych typów szkół. Kwestia rozszerzenia nowego modelu na szkoły ponadpodstawowe powinna zostać poddana dyskusji. Wprowadzanie nowego modelu musi zostać powiązane z zastosowaniem mechanizmu zabezpieczającego samorządy przed gwałtownym spadkiem subwencji. Harmonogram wdrażania ww. nowego sposobu podziału subwencji oświatowej zakłada wejście w życie nowego modelu z początkiem roku budżetowego. Konieczne będzie zastosowanie odpowiednio długiego okresu „vacatio legis”. Nowy model podziału subwencji mógłby zostać wprowadzony najwcześniej na 2021 r. W zakresie zmian w sposobie podziału subwencji oświatowej dla jednostek samorządu terytorialnego w ministerstwie są prowadzone dalsze prace analityczne nad opracowaniem nowego modelu podziału subwencji oświatowej, w tym również współpraca z ministerstwem finansów.

Wcześniej omawiane propozycje nowego modelu wynagradzania nauczycieli

Rozważana propozycja modelu wynagradzania odejście od systemu określania wynagrodzenia średniego; określenie w ustawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego – wysokość będzie ustalana jako wskaźniki procentowe odnoszące się do kwoty bazowej; zagwarantowanie w ustawie minimalnej wysokości środków na dodatki motywacyjne w danej jednostce samorządu terytorialnego oraz w danej szkole jako wskaźnik procentowy odnoszący się do wysokości wynagrodzeń osobowych nauczycieli zatrudnionych odpowiednio w szkołach w tej jednostce oraz w danej szkole;

Rozważana propozycja modelu wynagradzania dodatek stażowy, wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe, dodatkowe wynagrodzenie roczne, nagroda jubileuszowa - pozostają na dotychczasowych zasadach; utrzymanie dodatku za wyróżniającą pracę; określenie w rozporządzeniu minimalnych oraz maksymalnych stawek dodatku za warunki pracy oraz dodatku funkcyjnego poprzez wskaźniki procentowe kwoty bazowej;

Rozważana propozycja modelu wynagradzania * uzależnienie kwoty bazowej określanej dla nauczycieli corocznie w ustawie budżetowej od wskaźnika przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej.