JJ KURSY Zasada poglądowości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z KOMPUTERA I INTERNETU
Advertisements

Zielona Góra 22 i 23 września 2011 r.. Multimedia komunikacyjność Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Teorie.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Międzynarodowa Konferencja Naukowa Świnoujście - Ystad, maja 2015 TECHNOLOGIE EDUKACYJNE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES Wspieranie twórczości studentów.
Zapraszamy do świata. Funenglish.pl to e-learningowy (a więc komputerowy) kurs języka angielskiego dla dzieci w wieku 6-12 lat.
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Piotrkowska platforma e-learningowa Miasto Piotrków Trybunalski Powiat Piotrkowski Piotrków Trybunalski,
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Zastosowanie multimediów w edukacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy dr inż. Małgorzata.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
Z ASADY KSZTAŁCENIA. Normy postępowania dydaktycznego, których przestrzeganie umożliwia nauczycielowi skutecznie zaznajamiać uczniów z wiedzą, rozwijać.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Ś RODKI KSZTAŁCENIA ( ŚRODKI DYDAKTYCZNE ). Przedmioty materialne, które dostarczają uczniom bodźców wzrokowych, słuchowych, dotykowych i innych, dzięki.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy,
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
1 „Praktyczne narzędzia ICT w realizacji edukacyjnych projektów”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Prof. dr hab. Mariusz Jędrzejko Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Jak kształtować stosunek dziecka do multimediów MCPU Mazowieckie Centrum Profilaktyki.
Job shadowing Rozwój metod nauczania i uczenia si ę Nova Dubnica
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
platforma gromadząca i agregująca informacje i materiały prasowe.
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
Jak uczyć gramatyki języka polskiego jako obcego//drugiego?
TEORIA I METODYKA GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ
Krótkie komunikaty multimedialne w procesie kształcenia na odległość
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Ucz i ucz się z TIK!.
PSYCHOLOGICZNE I PEDAGOGICZNE KONCEPCJE CZŁOWIEKA, A ROLA I MIEJSCE NOWYCH TECHNOLOGII W PROCESACH POZNAWCZYCH.
Prezentacje multimedialne
Interaktywne metody nauczania
dr Jacek Jędryczkowski J. uz. zgora
Media Alternatywne.
Szkoła Promująca Zdrowie
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
„Zagrożenia związane z użytkowaniem Internetu”
Egzamin ósmoklasisty 2019.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapraszamy do świata.
Prezentacja informacji w biznesie
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
ZAPROPONOWANYCH DZIAŁAŃ
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
Kompetencje kluczowe informatyczne – I etap edukacyjny
Zapis prezentacji:

JJ KURSY Zasada poglądowości SYTUACJE DYDAKTYCZNE WYMAGAJĄCE UPOGLĄDOWIENIA Ilustracja procesów i zjawisk niemożliwych do pokazania w sposób naturalny Prezentowanie wydarzeń i zjawisk odległych w czasie i przestrzeni Sytuacje dydaktyczne wymagające upoglądowienia Ukazywanie procesów i zjawisk niebezpiecznych Rolę i miejsce mediów edukacyjnych (multimediów) wyznacza zasada poglądowości … Wywoływanie odpowiedniego nastawienia do nauki poprzez stosowanie mediów w sytuacjach, w których można bawiąc uczyć Ilustrowanie treści złożonych o wysokim stopniu abstrakcji

JJ KURSY Multimedia a teorie uczenia się Reprezentacja rzeczywistości Organizacja wizualna Organizacja symboliczna Organizacja czynnościowa Koncepcja Alberta Bandury Forma obrazowa /statyczna/ Forma dźwiękowa Forma czynnościowa /film i animacja/ Koncepcja trzech kanałów transmisji sygnałów pozawerbalnych – Alfred J. Bierach (1996) Media i multimedia – stymulacja reprezentacji poprzez zróżnicowane formy przekazu Wizualny Audytywny Kinestetyczny Koncepcja systemów reprezentacji Jerome. S. Brunera (1974)

JJ KURSY Multimedia a teorie uczenia się Przekaz edukacyjny – dwa poziomy transferu treści Warunkiem koniecznym zapamiętania treści przekazu jest koncentracja i utrzymanie uwagi na bodźcach będących jego nośnikami MEDIA EDUKACYJNE NAUCZYCIEL TREŚĆ PRZEKAZU UCZEŃ BODŹCE POZAWERBALNE E. T. Hall, Poza kulturą, PWN, Warszawa 2001 J. Jędryczkowski, Pozawerbalny system stymulacji procesów poznawczych w przekazie multimedialnym, [w:] Pedagogika Mediów 1-2/2006, s. 114-122

JJ KURSY Koncentracja i utrzymanie uwagi TEKST I GRAFIKA Przekaz edukacyjny – koncentracja i utrzymanie uwagi w obrębie trzech form przekazu STYMULACJA UWAGI DOWOLNEJ STYMULACJA PRZETWARZANIA MIMOWOLNEGO PRZECIWDZIAŁANIE HABITUACJI UZYSKIWANIE EFEKTU TOROWANIA UTRZYMYWANIE UWAGI TEKST I GRAFIKA FILMY I ANIMACJE SŁOWA i DŹWIĘKI

JJ KURSY Hipertekstowość 1 Multimedia Teorie Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Multimedia komunikacyjność Strukturyzacja informacji. Indywidualizacja zakresu materiału kształcenia oraz stopnia trudności. Por. D. De Kerckhove, Inteligencja otwarta, Wyd. Mikom, Warszawa 2001

JJ KURSY Interaktywność Multimedia Teorie Komponenty kursów e-learningowych oraz media wykorzystywane w ramach konwencjonalnych jednostek dydaktycznych: Procesy uwagi gry edukacyjne, wizualizacje procesów i zjawisk, interaktywne filmy, animacje. Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Multimedia komunikacyjność

oraz wszystkie media edukacyjne. JJ KURSY Multimedia Komunikacyjność Teorie KONTROLA DOSTĘPU BLOK KOMUNIKACJI ONLINE BLOK KONTROLNY BLOK MERYTO- RYCZNY BLOK DIAGNOSTY- CZNY MENU BLOK POMOCY HASŁO Platforma e-learningowa INTERNET NAUCZYCIEL Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Multimedia komunikacyjność Koncepcja modulu edukacyjnego (odpowiednik kursu lub jednostki metodycznej). Integruje szereg mechanizmów indywidualizujących zdalny proces nauczania-uczenia się oraz wszystkie media edukacyjne.