TERMINARZ EGZAMINU 2019 -historia i wos – godz. 9:00 Część humanistyczna – 10.04 -historia i wos – godz. 9:00 -język polski – godz. 11:00 Część matematyczno-przyrodnicza – 11.04. -przedmioty przyrodnicze – godz.9:00 - matematyka – godz. 11:00 Część język obcy nowożytny – 12.04. poziom podstawowy – godz. 9:00 - poziom rozszerzony – godz. 11:00
EGZAMIN GIMNAZJALNY 1. Egzamin obejmuje wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej w odniesieniu do wybranych przedmiotów nauczanych w klasach I–III. 2. Egzamin jest obowiązkowy, co oznacza, że każdy uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę. Nie jest określony minimalny wynik, jaki uczeń powinien uzyskać, dlatego egzaminu nie można nie zdać. 3. Egzamin jest przeprowadzany w formie pisemnej. 4. Uczniowie przystępują do egzaminu z przedmiotów: języka polskiego historii i wos matematyki przedmiotów przyrodniczych: fizyka, chemia, geografia, biologia języka obcego nowożytnego.
PRZEBIEG EGZAMINU Pierwszy dzień: Drugi dzień: Trzeci dzień: – egzamin z historii i wos – 60 minut - egzamin z języka polskiego – 120 minut Drugi dzień: – egzamin z przedmiotów przyrodniczych – 60 minut - egzamin z matematyki - 120 minut Trzeci dzień: -egzamin z języka obcego poziom podstawowy – 60 minut -egzamin z języka obcego poziom rozszerzony – 60 minut
PRZEBIEG EGZAMINU Na egzamin uczeń przynosi ze sobą wyłącznie przybory do pisania: pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem, a w przypadku egzaminu matematyki również linijkę. Na egzaminie nie można korzystać z kalkulatora oraz słowników. Nie wolno także przynosić i używać żadnych urządzeń telekomunikacyjnych. Można wnieść do picia butelkę z wodą.
Skąd informacje o EGZAMINIE GIMNAZJALNYM ? Na stronach: Centralnej Komisji Egzaminacyjnej https://cke.gov.pl/egzamin-gimnazjalny/ Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej https://www.oke.poznan.pl/cms,151,informacje.htm znajdują się informatory, przykładowe arkusze, terminarz, procedury.
FORMY ZADAŃ 1.Zadania zamknięte, np.: prawda –fałsz na dobieranie wielokrotnego wyboru 2. zadania otwarte. Rozwiązanie większości zadań wymaga umiejętności pracy z tekstami źródłowymi, mapami, ilustracjami, wykresami, danymi statystycznymi, schematami. Egzamin sprawdza nie tylko wiedzę, ale wymaga od ucznia logicznego myślenia i wykorzystania podanych informacji.
PRZYGOTOWANIE DO EGZAMINU Zapoznawanie z różnymi typami zadań egzaminacyjnych – otwartych i zamkniętych Kształcenie umiejętności pracy z arkuszami egzaminacyjnymi; Egzaminy próbne Wykorzystanie wyników egzaminu próbnego Prace domowe w formie zadań egzaminacyjnych; Systematyczna korekta błędów popełnianych w pracach; Ćwiczenie najsłabiej opanowanych umiejętności; Dodatkowe zajęcia przygotowujące do egzaminu ; Konsultacje indywidualne; Monitorowanie postępów rozwoju uczniów; Wyposażenie uczniów w umiejętność radzenia sobie ze stresem egzaminacyjnym / gospodarowania czasem Wdrażanie uczniów do starannego (czytelnego) pisania
EGZAMINACYJNY PENTALOG 1.PRZECZYTAJ DOKŁADNIE KAŻDE ZADANIE. 2.POMYŚL, ZANIM DASZ ODPOWIEDŹ. 3.NIE REZYGNUJ Z ROZWIĄZANIA ŻADNEGO ZADANIA. 4.KAŻDY UZYSKANY PUNKT JEST BARDZO WAŻNY DLA CIEBIE. 5.ZAPLANUJ CZAS NA SPRAWDZENIE I UZUPEŁNIENIE ZADAŃ.
Komunikaty UPRAWNIENIA LAUREATÓW I FINALISTÓW KONKURSÓW Uczeń, który jest laureatem lub finalistą olimpiady przedmiotowej lub laureatem konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, organizowanych z zakresu jednego z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty jest zwolniony z egzaminu z danego przedmiotu. Zwolnienie jest równoznaczne z uzyskaniem z przedmiotu najwyższego wyniku. UPRAWNIENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniowie niepełnosprawni, (….) przystępują do egzaminu ósmoklasisty w warunkach i/lub formach dostosowanych do ich potrzeb - stosownie do wydanej opinii. Szczegółowe informacje dotyczące dostosowań są ogłaszane w komunikacie dyrektora CKE o dostosowaniach w każdym roku szkolnym.