EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Modernizacja kształcenia zawodowego
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Doświadczenia ponad granicami - gdyńsko-helsingborskie partnerstwo na rzecz osób niepełnosprawnych Staże we współpracy z Vard och Omsorgsforvaltningen.
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
PORTFOLIO KARIERY CO TO JEST PORTFOLIO?
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Rama Kwalifikacji Celem projektu Europejskich Ram Kwalifikacji jest ułatwienie porównywania kwalifikacji zdobywanych w różnym czasie, miejscach i formach,
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ERASMUS + Program Erasmus + wszedł w życie 1 stycznia 2014 roku. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat czyli do 2020 roku. Program ma się.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU II Zespół Szkół Zawodowych w Wołowie.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Europass.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”

EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” Dla Uczestników/Uczestniczek projektu: 1.Nabycie miejętności językowych poprzez uczestnictwo w kursie języka włoskiego (60 godz.) przygotowującym do wyjazdu za staż i kursie języka włoskiego podczas stażu (12 godz.)-potwierdzonych świadectwem ukończenia kursu językowego (PL) wydanym przez CKU oraz certyfikatem uczestnictwa w kursie języka włoskiego wystawionym przez organizację pośrednicząca (PL). 2.Nabycie wiedzy i umiejętności interkulturowych dzięki uczestnictwu w warsztach psychologiczno- kulturowych przed wyjazdem na Sycylię- potwierdzonych zaświadczeniem o odbyciu warsztatów (PL) i uczestnictwu w stażu na Sycylii. 3.Nabycie nowych i utrwalenie posiadanych umiejętności zawodowych poprzez uczestnictwo w stażu zawodowym we Włoszech- potwierdzone zaświadczeniem o odbyciu stażu (PL),certyfikatami udziału w mobilności (PL/EN) i certyfikatem Europass Mobilność (PL/EN) oraz w przypadku 4 osób, które przystąpiły do egzaminu zawodowego- wysoki wynik egzaminu od 83% do 95% w części teoretycznej i od 97% do 100% w części praktycznej.

EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” 4.Konkurencyjność na europejskim rynku pracy dzięki umiejętnościom językowym i zawodowym nabytym w ramach projektu. 5.Uatrakcyjnienie CV i w efekcie znalezienie pracy w zawodzie wyuczonym w ramach Kwalifikacyjnego Kursu Zawodowego przez 4 z 8 osób uczestniczących w stażu zawodowym na Sycylii. 6.Wykorzystanie znajomości języka włoskiego po powrocie do kraju- w pracy i prywatnie dla dalszego rozwoju osobistego.

EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” Dla szkoły-Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu: 1.Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły. 2.Wyróżnienie szkoły na rynku edukacyjnym. 3.Podniesienie wyników egzaminów zawodowych. 4.Podniesienie atrakcyjności szkoły w oczach potencjalnych odbiorców. 5.Wprowadzenie nowych elementów do programu nauczania na KKZ w oparciu o doświadczenia słuchaczy/ek uczestniczących w projekcie. 6.Promocja szkoły i kształcenia ustawicznego wśród instytucji krajowych i zagranicznych. 7.Podniesienie jakości kształcenia poprzez wprowadzenie do procesu nauczania metod stosowanych w innych krajach. 8.Otwarcie na współpracę międzynarodową w zakresie staży zawodowych dla słuchaczy Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych. 9.Nawiązanie kontaktu z włoskimi pracodawcami do dalszej współpracy. 10.Podniesienie zdawalności na egzaminach zawodowych. 11. Wykształcenie wszechstronnych, kosmopolitycznych,świadomych swej wartości pracowników.

EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” Dla regionu i kraju: 1.Promocja regionu i kraju na rynku międzynarodowym. 2.Zaprezentowanie potencjału polskiego szkolnictwa za granicą. 3. Upowszechnienie modelu kształcenia się przez całe życie.

EFEKTY i ROZPOWSZECHNIANIE Wystawa i prezentacja multimedialna w halu szkoły. Relacje na stronie internetowej www.cku.torun.pl i na szkolnym profilu fb. Baner w centrum miasta z informacją o zrealizowaniu stażu. Prezentacja efektów projektu przez stażystów przed słuchaczami szkoły. Prezentacja efektów projektu przez stażystów na Radzie Pedagogicznej. Prezentacje kulinarna dla pracowników szkoły i słuchaczy. Prezentacja kulinarna dla uczestników konferencji podsumowującej działania w ramach projektu. Relacja ze stażu na stronie internetowej organizacji pośredniczącej http://www.eprojectconsult.com/erasmus-2017-poland-photography-cooking-hairdressing-and-hotel/ Konferencja podsumowująca działania w ramach projektu dla szkół i instytucji z regionu.

EFEKTY i ROZPOWSZECHNIANIE Uczestnicy/-czki projektu przygotowali/-ły: Prezentację multimedialną z przebiegu stażu. Prezentacje kulinarne w oparciu o umiejętności nabyte w ramach stażu. Wystawy fotograficzne prezentujące zdjęcia ze stażu. Kalendarz i ulotki upowszechniające realizację projektu. Materiał zdjęciowy i filmowy z przebiegu stażu. Wypowiedzi pisemne podsumowujące efekty ich uczestnictwa w stażu. Wystąpienia na forum szkoły na spotkaniu ze słuchaczami CKU, na Radzie Pedagogicznej i na konferencji podsumowującej efekty projektu.