NIEPRAWIDŁOWOŚCI I UCHYBIENIA STWIERDZONE W TOKU PROWADZONEGO NADZORU I KONTROLI W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA ŚRODOWISKOWYCH DOMÓW SAMOPOMOCY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Kliknij, aby dodać tytuł prezentacji Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Rola i znaczenie nowych rozwiązań ułatwiających młodym wejście/powrót na rynek.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Rachunkowość w jsfp Audyt prowadzenia ksiąg rachunkowych w jednostkach sektora publicznego Ministerstwo Finansów 30 kwietnia 2015 r. 1.
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
O BOWIĄZKI PRACOWNIKA I SKUTKI PRAWNE ICH NARUSZENIA Małgorzata Grześków.
„Inicjatywa JEREMIE – pozadotacyjna forma wsparcia wielkopolskich firm” Tadeusz Wojtaszak Kierownik Działu Sprzedaży Poznań, r.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Praca więźniów- remedium na rynku pracy por. Mariusz Jastrzębski.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
System akredytacji AKSES
organizowanie ochrony informacji niejawnych
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Podstawy prawne rynku ubezpieczeń w Polsce
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
Udostępnianie pojazdów wojskowych
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
w powiatach malborskim i sztumskim”
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
w ramach programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
Program Wieloletni ,,Senior +” na lata
Finansowanie programu
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Cele postępowania upadłościowego prowadzonego wobec osoby fizycznej w kontekście planowanych zmian przepisów o upadłości konsumenckiej Dr Marek Porzycki.
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
AGH: Sprawy pracownicze
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
INSTRUMENTY RYNKU PRACY SZANSĄ NA NOWE MIEJSCA PRACY
Podstawy prawa pracy Zajęcia nr 3.
AGH: Wdrażanie przepisów U2.0
Pomoc dla Seniorów świadczona w ramach krakowskiego systemu pomocy społecznej, w tym przez MOPS w Krakowie.
Nowe podejście do zamówień publicznych
Forum Komisji Dialogu Społecznego
w świetle Ustawy „Za Życiem”
KRYTERIA WYBORU OPERACJI w ramach konkursu nr 3/2019 dla Partnerów Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata.
Zapis prezentacji:

NIEPRAWIDŁOWOŚCI I UCHYBIENIA STWIERDZONE W TOKU PROWADZONEGO NADZORU I KONTROLI W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA ŚRODOWISKOWYCH DOMÓW SAMOPOMOCY

I. W zakresie dokumentacji określającej funkcjonowanie domu 1. Brak zgodności pomiędzy zapisami zawartymi w regulaminie organizacyjnym a stanem faktycznym, w zakresie: - składu zespołu wspierająco-aktywizującego - zatrudnienia - nazewnictwa pracowni - liczby miejsc w domu

2. Zawieranie zapisów w dokumentach organizacyjnych, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie śds oraz wewnętrznych uregulowaniach (instrukcji, procedur, regulaminów wewnętrznych), nie znajdujących uzasadnienia prawnego, tj.: - dowóz uczestników na zajęcia w śds uwarunkowany możliwościami finansowymi i organizacyjnymi jednostki; - obowiązek udziału uczestnika w prostych pracach na rzecz domu;

- obowiązkowego udziału uczestników w dyżurach: kulinarnym i tzw - obowiązkowego udziału uczestników w dyżurach: kulinarnym i tzw. sprzątaniowym – związanym z utrzymaniem przez uczestników Domu porządku w całym obiekcie, a także usprawiedliwiania nieobecności w ww. dyżurach wyłącznie zwolnieniem lekarskim lub pobytem w szpitalu; - stosowanie konsekwencji wobec uczestników (np. posiadających nieusprawiedliwioną nieobecność na dyżurze kulinarnym czy sprzątaniowym) tzw. „minusy”, wyłączające uczestnika z możliwości otrzymania posiłku, przygotowanego w ramach treningu kulinarnego; wykreślenia z listy uczestników;

II. W zakresie zatrudnienia kadry śds. 1. Niespełnianie minimalnych wymogów kwalifikacyjnych przez osoby zatrudnione w śds, np. na stanowisku instruktora terapii zajęciowej, instruktora terapii, terapeuty, opiekuna. 2. Powierzanie obowiązków kierownika jednostki, osobom niespełniającym wymogów kwalifikacyjnych przewidzianych dla osób kierujących jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej, określonych przepisami art. 122 ustawy o pomocy społecznej.

3. Zawieranie umów zlecenia z pielęgniarkami zatrudnionymi w dps, pełniącymi opiekę nad uczestnikami w razie potrzeby. 4. Sfinansowanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej osobie zastępującej kierownika podczas jego nieobecności tj. innemu pracownikowi poza kierownikiem. 5. Brak posiadania przez pracowników śds półrocznego doświadczenia zawodowego w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi.

6. Niespełnianie wskaźnika zatrudnienia pracowników zespołu wspierająco-aktywizującego. 7. Brak udokumentowania zasadności świadczenia usług przez prawnika. Z § 10 ust. 3 rozporządzenia w sprawie środowiskowych domów samopomocy wynika, że w domu mogą być zatrudniani inni pracownicy, niezbędni do prawidłowego funkcjonowania domu.

III. W zakresie usług świadczonych w śds. 1. Organizowanie transportu w sposób uniemożliwiający uczestnikom udział w zajęciach przez co najmniej 6 godzin dziennie. 2. Brak zapewnienia opieki uczestnikom śds w trakcie dowożenia na zajęcia lub odwożenia po zajęciach. 3. Brak zapewnienia wszystkim uczestnikom śds gorącego posiłku. W przypadku osób, które nie korzystały z posiłku przygotowanego w ramach zadania własnego, nie zapewniono gorącego posiłku przygotowanego w ramach treningu kulinarnego.

4. Korzystanie z gorącego posiłku przygotowanego w ramach treningu kulinarnego przez wszystkich pracowników śds. 5. Wykorzystywanie pomieszczeń śds do innych celów, niż wynikające z działalności śds; działanie niezgodne z przepisami ustawy o finansach publicznych. 6. Niespełnienie standardu usług, dot. powierzchni użytkowej przypadającej na jednego uczestnika. Użytkowanie wspólnie z inną jednostką organizacyjną pomocy społecznej np. sali do terapii ruchem. 7. Posiadanie systemu monitoringu zamontowanego w salach terapeutycznych.

8. Udział w zajęciach śds osób, które nie wymagają świadczenia usług w ośrodkach wsparcia. 9. Brak zatrudnienia psychologa, co skutkowało brakiem świadczenia usług w formie poradnictwa psychologicznego. 10. Brak spełnienia wymogu standardu pod względem liczby miejsc w śds w jednym budynku. Posiadanie w jednym budynku większej liczby miejsc niż 60 (w jednym budynku jest 68 uczestników a w filii 60). 11. Przeterminowana żywność. 12. Finansowanie szkolenia uczestnikowi ŚDS.

IV. W zakresie dokumentacji indywidualnej Indywidualne plany postępowania wspierająco-aktywizującego 1. Planowanie treningów i celów nie wynikających z diagnozy uczestnika tj. jego szczególnych potrzeb i informacji gromadzonych na jego temat, zawartych w notatkach z postępowania wspierająco – aktywizującego, brak realizacji zaplanowanych działań, podejmowanie działań wobec uczestnika niezgodnych z planem postępowania wspierająco-aktywizującego, brak modyfikacji indywidualnych planów.

V. W zakresie dokumentacji zbiorczej 1. Niezgodność między meldunkami przekazywanymi do Wydziału Polityki Społecznej a ewidencją obecności uczestników w domu. 2. Nierzetelność prowadzonej ewidencji obecności uczestników w domu: brak w ewidencji obecności uczestników w Domu, na bieżąco oznaczenia nieobecności uczestników każdego dnia miesiąca; rozbieżność pomiędzy obecnością uczestników odnotowywaną w ewidencji obecności a faktyczną obecnością. 3. Wpisywanie w dziennikach dokumentujących pracę pracowników zespołu wspierająco-aktywizującego ogólnych danych dot. uczestników biorących udział w zajęciach np. „5 osób”, „grupowe”, zamiast imion i nazwisk uczestników obecnych na zajęciach.

Nieprawidłowości stwierdzone w toku kontroli dot Nieprawidłowości stwierdzone w toku kontroli dot. braku stosowania wytycznych Wojewody m.in.:   1. Zatrudnienie kierownika śds w niepełnym wymiarze czasu pracy. 2. Brak akt osobowych pracowników w śds. 3. Ustalenie wysokości wynagrodzenia pracownika śds wraz z wszelkimi dodatkami w kwocie przekraczającej dwukrotność przeciętnego wynagrodzenia brutto w sektorze przedsiębiorstw. 4. Znaczne dysproporcje wynagrodzenia osób zatrudnionych na takich samych stanowiskach pracy i w jednakowym wymiarze czasu pracy.

5. Znaczne dysproporcje między stanowiskami pracy (między stanowiskiem opiekuna i terapeuty) 6. Brak oznakowania sprzętu. 7. Brak księgi inwentarzowej. 8. Brak polityki rachunkowości.