PIELĘGNIARSKIE WSPARCIE PSYCHICZNE CHORYCH U KRESU ŻYCIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Advertisements

Animatorzy społeczni na rzecz

Autorzy: Daria Woźny Ania Strzępka Julia Niegowska
PRACA SOCJALNA.
TOLERANCJA WOBEC OSÓB ZAKAŻONYCH HIV
Krzysztof Szczucki Zakład Prawa Karnego WPiA UW
PRZYŁĄCZ SIĘ DO WALKI Z BIAŁACZKĄ!
Wizerunek lekarza anestezjologa w opinii
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Agata Borowska1, Joanna Sawicka1 , Magdalena Daniłko1,
Jakość wizyty premedykacyjnej a wybrane aspekty lęku chorego przed znieczuleniem Jakość wizyty premedykacyjnej a wybrane aspekty lęku chorego przed znieczuleniem.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Reakcje rodziny na kryzys spowodowany chorobą psychiczną
ILE KOSZTUJE MÓZG ….
Wystąpienia publiczne.
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
Panem Kiczakiem Opracował: Dawid Golas i Daniel Maliński.
warsztaty dla rodziców
RODZAJE KLIENTÓW.
PRAWA OSOBISTE (CZĘŚĆ II)
Konferencja MaterCare International
Zasady komunikowania się lekarza z pacjentem i jego rodziną.
PACJENT ODMÓWIŁ SEKCJI czyli wypisy z dokumentacji szpitalnej.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
II NIEDZIELA WIELKIEGO POSTU rok A
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
Dni Dawcy Szpik dla Olusia i Innych
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Prof. nadzw. dr Edward Wiktor Radecki Zakład Problemów Społecznych
PRZYŁĄCZ SIĘ DO WALKI Z BIAŁACZKĄ!
Umiejętność obserwacji.
Opieka farmaceutyczna
Biblioterapia.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Zasady komunikowania się z pacjentem terminalnie chorym
Informacje dla lekarzy POZ dotyczące postępowania z pacjentem podejrzanym o zakażenie wirusem EBOLA Dr n. med. Agnieszka Muszyńska Konsultant wojewódzki.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Publiczne Gimnazjum w Babimoście kl. 3D Numer porządkowy: 18.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Bliżej siebie- dalej od narkotyków i dopalaczy
Zaangażowanie kapelana szpitalnego w dzieło nowej ewangelizacji
Dr Marta Pawelec. Praca dydaktyczna Pomoc psychologiczna – sytuacje symulacyjne; kontakt pomocowy, rozmowa, terapia, mediacje.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
Dr n med. n biol Nadia Bryl
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Ćwiczenia 1 Mgr Magdalena Kowalewska. Kontakt Mgr Magdalena Kowalewska.
PIERWSZA POMOC Każdy z nas może ulec wypadkowi lub zachorowaniu, każdy z nas może znaleźć się w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia. Każdy z nas w tej.
60 Sekund z Panem Bogiem 60 Sekund z Panem Bogiem KLIKAJ.
Każdy z nas jest filozofem – zagadnienia wstępne Materiały dla II klasy LO.
STOPIEŃ SATYSFAKCJI PACJENTÓW Pytanie 1 Na podstawie jakiego skierowania korzysta Panu/Pani z zabiegów fizykalnych? A.Zewnętrzne B.Wewnętrzne C.Prywatne.
Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń. Zadanie 9. TEMAT: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia”
Wyniki badania stopnia satysfakcji pacjentów leczonych w całodobowym oddziale psychiatrycznym o wzmocnionym zabezpieczeniu dla młodzieży SP Szpitala dla.
Ewangelizacja częścią życia człowieka wiary
dr hab. Adriana Schetz IF US
Opracowanie: Hanna Głos, Jolanta Jurkowska.
OPIEKUN MEDYCZNY KIERUNEK ZAOCZNY NAUKA TRWA 1 ROK.
Wyniki badania stopnia satysfakcji pacjentów leczonych w Całodobowym Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej SP Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych.
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
BEZPIECZNI NA DRODZE Zachowujemy się zgodnie z przepisami Prawa
Złota 7 wytyczne obsługi
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Zapis prezentacji:

PIELĘGNIARSKIE WSPARCIE PSYCHICZNE CHORYCH U KRESU ŻYCIA Katedra i Klinika Medycyny Paliatywnej UM w Poznaniu Wiesława Piotrowska, Aleksandra Kotlińska-Lemieszek

KONTAKT WERBALNY

Przede wszystkim słuchamy chorego. Choremu niczego nie należy narzucać. Mówimy tyle, ile pacjent chce wiedzieć. Odpowiadamy łagodnie na zadawane pytania, bacznie obserwując pacjenta. Rozmawiamy spokojnie i otwarcie.  Zawsze jesteśmy gotowi do rozmowy i mamy świadomość prawdopodobieństwa jej zaistnienia.

PRZERWANIE MILCZENIA MIĘDZY CHORYM A JEGO RODZINĄ

PRZEGLĄD ŻYCIOWY

PRZEWIDYWANIA

WIZUALIZACJA

ZWRÓCENIE UWAGI NA SZCZEGÓLNE UPODOBANIA CHORYCH

AKTYWNOŚĆ CHOREGO

Dziękuję Państwu za uwagę