Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedstawienie założeń konkursu RPWM IZ /15 Olsztyn, 14 grudnia 2015 r.
Advertisements

Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Poddziałanie Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów – projekty ZIT bis Elbląg KONKURS RPWM IZ /16.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kryteria wyboru Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej w ramach 14 Osi RPO WL 2014 – 2020 – Pomoc Techniczna Aneta Pieczykolan Dyrektor Departamentu.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w Załączniku 3 b - Kryteria wyboru projektów dla poszczególnych osi priorytetowych, działań/ poddziałań – dla EFS   w związku z nowelizacją Ustawy.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Poprawa efektywności kształcenia ogólnego w ramach RPO WSL
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kryteria wyboru projektu zintegrowanego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Poprawa efektywności kształcenia ogólnego w ramach RPO WSL
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 - 2020 Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata 2014 -2020 31 stycznia 2018 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich

kryteria merytoryczne szczegółowe Kryteria dostępu oraz kryteria merytoryczne szczegółowe wyboru projektów konkursowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020 EFS

Działanie 10.1 (10i) Poddziałanie 10.1.2 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.1.2 Edukacja ogólna w ramach ZIT Rodzaj przedsięwzięcia - Rodzaj przedsięwzięcia – wsparcie kształcenia ogólnego poprzez: podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych, niezbędnych na rynku pracy, tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu, korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rozwijanie kompetencji informatycznych Ze względu na zmiany prawne, które wchodzą w życie w związku z reformą systemu oświaty Wnioskodawca musi wziąć pod uwagę adekwatność, zasadność i efektywność podejmowanych działań, w szczególności w zakresie inwestycji w infrastrukturę i doposażenia dla celów edukacyjnych, również po zakończeniu realizacji projektu.

Okres realizacji projektu nie przekracza 24 miesięcy. KRYTERIA DOSTĘPU weryfikowane na etapie oceny formalnej L.p. Kryterium Ocena kryterium 1. Okres realizacji projektu nie przekracza 24 miesięcy. 0/1

KRYTERIA DOSTĘPU weryfikowane na etapie oceny formalnej L.p. Kryterium Ocena kryterium 2. Wnioskodawcą w ramach projektu jest organ prowadzący objętych wsparciem szkoły/szkół prowadzących kształcenie ogólne (z wyłączeniem szkół dla dorosłych), zlokalizowanych na terenie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WOF). 0/1 3. Wnioskodawca zapewnia osiągnięcie w okresie do 6 miesięcy od daty zakończenia realizacji projektu gotowości technicznej w zakresie wykorzystania narzędzi TIK, w które zostały wyposażone objęte wsparciem szkoła/szkoły dla dzieci i młodzieży. 0/1/nie dotyczy

KRYTERIA DOSTĘPU weryfikowane na etapie oceny formalnej L.p. Kryterium Ocena kryterium 4. Stworzone w ramach projektu materiały edukacyjne będą opublikowane na licencjach Creative Commons Uznanie Autorstwa lub innych, kompatybilnych wolnych licencjach. 0/1/nie dotyczy 5. W przypadku projektu kierowanego do szkół gimnazjalnych możliwy jest tylko typ wsparcia w zakresie podniesienia u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych, niezbędnych na rynku pracy, z wyłączeniem inwestycji w infrastrukturę i środki trwałe.

KRYTERIA DOSTĘPU weryfikowane na etapie oceny formalnej L.p. Kryterium Ocena kryterium 6. Projekt sprzyja oszczędnemu, efektywnemu i wydajnemu wydatkowaniu środków oraz zapewnia realizację wskaźników z zachowaniem efektywności kosztowej. 0/1

KRYTERIA DOSTĘPU weryfikowane na etapie oceny merytorycznej L.p. Kryterium Ocena kryterium 7. Projekt zakłada wsparcie uczniów w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych. 0/1 8. Wnioskodawca zapewnia zgodność proponowanego wsparcia z przeprowadzoną przed przygotowaniem wniosku o dofinansowanie diagnozą potrzeb każdej szkoły uczestniczącej w projekcie.

KRYTERIA DOSTĘPU weryfikowane na etapie oceny merytorycznej L.p. Kryterium Ocena kryterium 9. Przedsięwzięcia finansowane w ramach projektu ze środków EFS stanowią uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły lub placówki systemu oświaty przed rozpoczęciem realizacji projektu. 0/1

Maksymalna liczba punktów KRYTERIA MERYTORYCZNE SZCZEGÓŁOWE L.p. Kryterium Punktacja Maksymalna liczba punktów 1. Projekt wspiera wyłącznie szkoły i uczniów o największych i specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych. 0 pkt – spełnianie wymogów określonych w opisie kryterium, 5 pkt – niespełnianie trzech wymogów określonych w opisie kryterium w punkcie a) lub 5 pkt za spełnienie łącznie dwóch specjalnych potrzeb edukacyjnych przez co najmniej 30% uczniów szkół objętych projektem określonych w opisie kryterium w punkcie b) 5

Maksymalna liczba punktów KRYTERIA MERYTORYCZNE SZCZEGÓŁOWE L.p. Kryterium Punktacja Maksymalna liczba punktów 2. W ramach projektu są wykorzystane e-podręczniki bądź e-zasoby/e-materiały dydaktyczne stworzone dzięki środkom EFS w latach 2007-2013 i 2014-2020. 0 pkt – nie są wykorzystane e-podręczniki bądź e-zasoby/e-materiały dydaktyczne stworzone dzięki środkom EFS w latach 2007-2013 i 2014-2020 lub brak informacji w tym zakresie, 1 pkt – są wykorzystane e-podręczniki bądź e-zasoby/e-materiały dydaktyczne stworzone dzięki środkom EFS w latach 2007-2013 i 2014-2020. 1

Maksymalna liczba punktów KRYTERIA MERYTORYCZNE SZCZEGÓŁOWE L.p. Kryterium Punktacja Maksymalna liczba punktów 3. Projekt jest realizowany wyłącznie na rzecz szkół z terenów wiejskich lub z terenu miast średnich. 0/2 pkt 2 4. Projekt zakłada stworzenie nowej/nowych lub doposażenie istniejącej/istniejących międzyszkolnych pracowni przedmiotowych lub/i TIK, dostępnych dla szkół lub placówek funkcjonujących w ramach tego samego organu prowadzącego. 0 pkt - brak stworzenia lub doposażenia międzyszkolnej/ międzyszkolnych pracowni w ramach projektu lub nie udostępnienie jej/ich innym szkołom lub brak informacji w tym zakresie, 1 pkt -stworzenie międzyszkolnej/międzyszkolnych pracowni oraz dodatkowo: 1 pkt - w przypadku udostępnienia stworzonych w projekcie pracowni 1 szkole i więcej lub doposażenie międzyszkolnej/międzyszkolnych pracowni - 1 pkt 1 pkt - w przypadku udostępnienia doposażonych w projekcie pracowni 1 szkole i więcej

Maksymalna liczba punktów KRYTERIA MERYTORYCZNE SZCZEGÓŁOWE L.p. Kryterium Punktacja Maksymalna liczba punktów 5. Projekt zakłada współpracę szkół dotyczącą wykorzystania posiadanych zasobów w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). 0 pkt – brak współpracy lub brak informacji w tym zakresie, 2 pkt – współpraca podjęta między 1 szkołą i 1 innym podmiotem (tj. szkołą lub placówką systemu oświaty), 4 pkt – współpraca podjęta między 1 szkołą i minimum 2 innymi podmiotami (tj. szkołą/szkołami lub placówką/placówkami systemu oświaty) 4

Maksymalna liczba punktów KRYTERIA MERYTORYCZNE SZCZEGÓŁOWE L.p. Kryterium Punktacja Maksymalna liczba punktów 6. W projekcie wykorzystane są pozytywnie zwalidowane produkty projektów innowacyjnych zrealizowanych w latach 2007 – 2013 w ramach POKL). 0/1 1 7. Projekt zakłada działania umożliwiające kształcenie u uczniów jednocześnie przynajmniej 2 kompetencji kluczowych i co najmniej 4 umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, w tym obowiązkowo tych dotyczących innowacyjności i kreatywności. 4 pkt – kształcenie przynajmniej 2 kompetencji i 4 powiązanych z nimi umiejętności, 8 pkt – kształcenie przynajmniej 2 kompetencji i co najmniej 5 powiązanych z nimi umiejętności 8

Maksymalna liczba punktów KRYTERIA MERYTORYCZNE SZCZEGÓŁOWE L.p. Kryterium Punktacja Maksymalna liczba punktów 8. Projekt jest wpisany do programu rewitalizacji obowiązującego na obszarze, na którym jest realizowany. 0 pkt – projekt nie jest zgodny z programem rewitalizacji lub brak informacji w tym zakresie 2 pkt – projekt jest zgodny z programem rewitalizacji 2

Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Dziękuję za uwagę! Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich UMWM w Warszawie al. Solidarności 61 03-402 Warszawa dsrr@mazovia.pl