POMOC SPOŁECZNA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
Advertisements

Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
USTAWA o WSPIERANIU RODZINY i SYSTEMIE PIECZY ZASTĘPCZEJ Zadania Gminy Zakopane, 1-2 września 2011 r.
Bilans ZPP (stan na dzień 25 lutego 2012r.)
Inwestowanie w rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Departament Polityki Rodzinnej Wspieranie rozwoju usług opieki nad dziećmi w wieku.
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
System wsparcia dziecka i rodziny
ZASOBY POMOCY SPOŁECZNEJ WAŻNIEJSZE TEZY. Na przestrzeni 2010 – 2012 na podobnym poziomie jest liczba rodzin z Gminy Kleszczewo korzystająca z pomocy.
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
USTAWA z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Uściu Gorlickim
Resortowy program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 realizowany w latach 2011 – 2013MALUCH Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
ORAZ WYKAZ POTRZEB W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ W GMINIE LIPNO
Sprawozdanie z działalności
Struktura Organizacyjna Pomocy Społecznej
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
20 lat historii. czyli pomoc społeczna w czasach przemian ustrojowych rok …
Fundusze celowe Fundusze celowe w publicznym systemie finansowym
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Warszawskie Centrum Pomocy Rodzinie
„Pomoc państwa w zakresie dożywiania” Podsumowanie 2013 roku  Plan po zmianach zł, w tym rezerwy celowej zł.  Przekazano jednostkom.
Współpraca Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie z placówkami opiekuńczo-wychowawczymi Warszawskie Centrum Pomocy Rodzinie.
ZASOBY POMOCY SPOŁECZNEJ W GMINIE KLESZCZEWO KWIECIEŃ, 2014R.
Urząd Skarbowy w Rybniku
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Janów Lubelski r.. Zadanie gminy:  Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Zadanie powiatu:
Możliwości pozyskania środków UE na rozwój rodzicielstwa zastępczego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego
Projekt Budżetu na 2016 rok Gminy Wiązowna
 ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej  program rządowy „ Pomoc państwa w zakresie dożywiania ”  ustawa z dnia 7 września 2007 r. o pomocy.
BUDŻET PROCEDURA - KAZUSY
Dr Katarzyna Kopyściańska.  Samorządowy zakład budżetowy otrzymał dotację celową na realizację zadania finansowanego z Funduszu Spójności w kwocie 1.
RODZINA 500 PLUS #fakty. CZYM JEST #RODZINA500PLUS? Pierwszy tak szeroki i systemowy program wsparcia polskich rodzin po 1989 r. Świadczenie wychowawcze.
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
to 500 złotych miesięcznie na drugie i kolejne dziecko do ukończenia 18 roku życia Rodziny o niskich dochodach otrzymają także wsparcie na pierwsze dziecko.
PROGRAM RZĄDOWY RODZINA 500+ Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r. poz. 195 ) KOORDYNACJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH.
SPRAWOZDANIE Z WYKORZYSTANIA FUNDUSZU PRACY W 2014 Wojewódzka Rada Rynku Pracy w Białymstoku Białystok, 4 marca 2015 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.
Projekt budżetu 2003 Prezydent Miasta TYCHY. Projekt budżetu 2003 ogółem Projekt budżetu ogółem Pożyczki, kredyty, obligacje Projekt.
Cele Programu:  stworzenie warunków dla rozwoju zróżnicowanych instytucji opiekuńczo-edukacyjnych dla dzieci w wieku do lat 3 (w wyjątkowych przypadkach.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY RANIŻÓW ZA 2015 ROK.
Usługa AC RP (Aplikacja Centralna Rynku Pracy) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
MIESZKANIA WSPOMAGANE PROGRAM „POTRZEBNY DOM”
PROGRAM „RODZINA 500 plus” W GMINIE JEDLNIA-LETNISKO
ŚWIADCZENIA RODZINNE UZALEŻNIONE OD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Komisja Dialogu Obywatelskiego 1 grudnia 2016 r. Poznańskie Centrum Świadczeń, ul. Wszystkich.
Ul. Wszystkich Świętych 1
BUDŻET Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie Burmistrza Miasta Jarosławia z wykonania budżetu za 2016 r.
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Budżet - Miasta Żyrardów
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Dolnosląski Wojewódzki Urząd Pracy - luty, 2017 r.
w części dotyczącej wydatków
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy Działanie 8.4 Godzenie życia.
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Modernizacja pomieszczeń Domu Dziecka „Julin” w Kaliskach
Realizacja Programu Wieloletniego w województwie łódzkim
Projekt budżetu 2001 Zarząd Miasta TYCHY.
BUDŻET GMINY BIECZ W 2018 R..
Okręgowej Izby Lekarskiej w Gdańsku
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
INWESTYCJA W EDUKACJĘ POLSKICH DZIECI
RODZINA 500 PLUS #fakty.
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Europejski Fundusz Społeczny
Dramat w dwóch aktach i z prologiem
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nieporęcie
Pomoc państwa w wychowywaniu dzieci PROGRAM RODZINA 500+
Zapis prezentacji:

POMOC SPOŁECZNA

Budżet Gminy ZADANIA I ŚRODKI FINANSOWE NA ICH REALIZACJĘ Lp. Rodzaj realizowanego zadania 2015 2016 2017 2018 1 zasiłki celowe 159 400 130 000 146 000 110 000 2 pomoc państwa w zakresie dożywiania 180 000 83 353 54 838 120 000 3 opłaty za domy pomocy społecznej 160 528 150 022 154 218 152 000 4 opłaty za dzieci umieszczone w placówkach opiekuńczo-wychowawczych 142 510 287 009 298 277 300 000 5 opłaty za dzieci umieszczone w rodzinach zastępczych 78 060 121 819 124 320 6 zadania z zakresu wspierania rodziny (asystent rodziny) 32 713 11 615 19 160 45 384 7 dodatki mieszkaniowe 718 816 740 159 626 698 660 000 8 obsługa Zespołu Interdyscyplinarnego 2 415 5 998 4 266 10 000 9 organizacja prac społecznie-użytecznych 30 679 22 437 14 659 1 400 10 organizacja obiadu świątecznego, pomoc rzeczowa 3 996 1 689 3 275 4 000 11 usługi opiekuńcze - umowy zlecenia 9 999 2 002 4 686 10 600 12 Klub Senior+ (funkcjonowanie i utrzymanie) - 2 214 72 257 13 utrzymanie Ośrodka 882 674 802 751 909 885 896 121 Budżet Gminy 2 401 790 2 358 854 2 362 496 2 501 762

Budżet Państwa 1 zasiłki okresowe 933 398 782 591 582 893 635 000 2 pomoc państwa w zakresie dożywiania 708 664 579 363 550 000 583 000 3 zasiłki stałe 326 940 386 944 370 510 323 000 4 zadania z zakresu wspierania rodziny (asystent rodziny) 25 485 16 667 7 006 15 629 5 zadania z zakresu wspierania rodziny (asystent rodziny) - Fundusz Pracy - 14 207 6 146 6 świadczenia rodzinne, składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne 3 045 902 3 773 131 3 922 518 3 819 927 7 fundusz alimentacyjny 777 700 783 727 750 560 690 000 8 składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające zasiłek stały 26 225 30 776 30 709 35 000 9 dodatki energetyczne + 2% koszty obsługi 9 861 8 851 7 543 5 006 10 Karta Dużej Rodziny 469 177 228 260 11 wynagrodzenie opiekuna prawnego + 1,5% koszty obsługi 7 186 5 278 6 090 12 usługi opiekuńcze - program "Opieka 75+" 4 000 13 świadczenia wychowawcze (tzw. 500+) 5 757 818 7 617 013 7 050 119 14 świadczenie Dobry Start (tzw. 300+) 434 000 15 Klub Senior+ (funkcjonowanie i utrzymanie) 47 123 16 3% koszty obsługi - świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny 117 221 132 004 133 927 128 073 17 1,5% koszty obsługi - świadczenia wychowawcze (tzw. 500+) 117 578 116 138 113 881 18 utrzymanie Ośrodka 274 250 273 615 294 934 261 000   Budżet Państwa 6 253 301 12 648 520 14 404 276 14 157 254

Źródła finansowania zadań realizowanych przez MGOPS   Rok Źródła finansowania zadań realizowanych przez MGOPS Budżet państwa Budżet gminy 2015 6.253.300,68 zł 72,25% 2.401.790,29 zł 27,75% 8.655.090,97 zł 2016 12.648.519,70 zł 84,28% 2.358.854,24 zł 15,72% 15.007.373,94 zł 2017 14.404.275,58 zł 85,91% 2.362.495,98 zł 14,09% 16.766.771,56 zł 2018 14.157.254,37 zł 84,98% 2.501.762 zł 15,05% 16.659.016,37 zł

na potrzeby Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. W 2015r. podjęta została decyzja o dostosowaniu pierwszego piętra budynku przy ul. Pławieńskiej 3 na potrzeby Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Na remont i wyposażenie przeznaczono kwotę 80,000 zł. Budynek został przekazany w trwały zarząd MGOPS.

Od 2016r. Ośrodek realizuje nowe zadanie: Rządowy program – Pomoc państwa w wychowaniu dzieci potocznie zwany programem 500+

Wydatki na program 500+ w Gminie Czaplinek wyglądały następująco:

W 2018r. wykonano nowy dach na budynku MGOPS za kwotę blisko 120.000 zł

Od stycznia 2018r. funkcjonuje w strukturach MGOPS Klub Senior +, który ma swoją siedzibę w Czaplinku przy ul. Moniuszki 26. Funkcjonowanie Klubu finansowane jest ze środków Gminy Czaplinek i środków finansowych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Do końca sierpnia br. udzielono pomocy blisko 1300 dzieciom. W roku bieżącym wprowadzono kolejny program pomocy dla rodzin – Dobry Start. Do końca sierpnia br. udzielono pomocy blisko 1300 dzieciom. Każde otrzymało po 300 zł. Na realizację zadania z budżetu państwa otrzymaliśmy kwotę 434.000 zł.