Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
Advertisements

Technologia i Organizacja Robót Budowlanych
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
RESTRUKTURYZACJA REJONÓW.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Droga ekspresowa S-8 na odcinku Augustów-Suwałki
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Technologia i Organizacja Robót Budowlanych
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
INFORMACJA dotycząca strategii działań
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
bazą nowoczesnej Polski
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
Wyprawa naukowa Skn drogowiec
Zamawiający / Inwestor:
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
PRZYGOTOWANIE INWESTYCJI DROGOWYCH NA PODKARPACIU
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Internet dla Mazowsza.
KOORDYNATOR Instytut Badawczy Dróg i Mostów POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO PROPOZYCJA OBSZARU BADAWCZEGO NR 7.3 DO KRAJOWEGO PROGRAMU.
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
KOLEJNE KROKI DO URUCHOMIENIA RPO WP
1.Rozpoczęcie działalności w 1983 r., 2.Udział w przetargach i realizacja wszystkich zadań z zakresu budownictwa drogowego, 3.Obszar działań obejmuje.
Specjalna Strefa Ekonomiczna Pustków - Gmina Dębica
KONCEPCJA PROGRAMOWA „Budowy południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE
„Budowa obwodnicy osiedla Leśnica od ul. Średzkiej do ul. Granicznej
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Gdańsk, 12 lutego 2015 roku Kierunki zmian w wojewódzkim planie gospodarki odpadami.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
„INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH” Agnieszka Aleksiejczuk Dyrektor Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok,
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
NOWE UMOWY O DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW DROGOWYCH. 22 wnioski o dofinansowanie 18 umów o dofinansowanie Projekty GDDKiA w POIŚ
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Inwestycje drogowe proponowane do realizacji w perspektywie
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Materiały na Posiedzenie Komisji Infrastruktury Technicznej i Rozwoju – Rady Gminy Marklowice 23 kwietnia 2015r. KWK „Jankowice”; r.
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Spotkanie dotyczące realizacji zadania
Budowa Deptaka Południowego – pomostu spacerowego na palach
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Inwestor: Gmina Karlino Plac Jana Pawła II 6, Karlino
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Zadanie dofinansowane w ramach
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
Styczeń 2010 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
VI Plenarne Forum Inwestycyjne
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Projekt i budowa drogi ekspresowej S17 Zakręt – Lubelska (bez węzła)
Zapis prezentacji:

Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6 Droga ekspresowa S6 Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6 Słupsk, 30.03.2015

Przebieg drogi ekspresowej S6 w docelowej sieci drogowej regionu

Droga S6 – parametry techniczne Długość odcinka Goleniów - Słupsk: 181,3 km klasa techniczna S prędkość projektowa 100 km/h liczba pasów ruchu 2x2 (dla obwodnicy Koszalina i Sianowa docelowo 2x3) szerokość pasa ruchu 3.50 m szerokość pasa awaryjnego 2.50 m szerokość pasa dzielącego 4.00 – 6.00 m (12 m dla o. Koszalina i Sianowa) szerokość poboczy gruntowych 0.75 – 2.50 m pochylenie poprzeczne na prostej 2.5 % skrajnia pionowa 4.70 – 5.00 m obciążenie nawierzchni 115 kN/oś Węzły: 24 szt. Miejsca Obsługi Podróżnych: 3 pary Obwody Utrzymania: 4 szt.

Stan zaawansowania

Podział na odcinki realizacyjne – droga S6 lp. odcinek dł. przetargi Zaawansowanie przetargu 1 Goleniów - Nowogard 19,20 14.08.2014 I etap zakończony, II etap planowany na kwiecień 2 Nowogard - Płoty 20,00 3 Płoty - węzeł "Kiełpino" 14,60 21.08.2014 I etap w trakcie 4 węzeł "Kiełpino" - węzeł "Kołobrzeg Zachód" 24,00 5 węzeł "Kołobrzeg Zachód" - węzeł "Ustronie Morskie" 14,70 6 węzeł "Ustronie Morskie" - początek obw. Koszalina i Sianowa 24,20 7 Obwodnica Koszalina i Sianowa 21,00 28.08.2014 8 koniec obw. m. Sianów - początek obw. m. Sławno 20,20 przetarg po uchwaleniu PBDK 2015-2023 - 9 Obwodnica m. Sławno 11,00 10 koniec obwodnicy Sławna - początek obwodnicy Słupska 14,00

Planowany harmonogram realizacji S6 Odcinki Goleniów – Koszalin (projektuj i buduj): październik 2015 r. – podpisanie umowy marzec 2017 r. – rozpoczęcie budowy marzec - czerwiec 2019 r. – zakończenie realizacji zadania Obwodnica Koszalina i Sianowa (buduj): grudzień 2015/styczeń 2016 r. – podpisanie umowy czerwiec – wrzesień 2018 r. – zakończenie realizacji zadania Odcinki Sianów – Słupsk (projektuj i buduj): październik 2016 r. – podpisanie umowy marzec 2018 r. – rozpoczęcie budowy listopad 2019 – maj 2020 r. – zakończenie realizacji zadania

Drogi lokalne wykorzystywane podczas budowy S6

Drogi wykorzystywane podczas budowy Realizacja dużych inwestycji drogowych związana jest zawsze z masowym transportem materiałów budowlanych: znacznych ilości kruszyw do budowy nasypów, mas bitumicznych do wykonania poszczególnych warstw konstrukcji betonów do wykonania konstrukcji obiektów inżynierskich dodatkowo mogą wystąpić znaczące przemieszczenia mas ziemnych związane z wykorzystaniem gruntów z wykopów na nasypy lub z wymianą gruntów nienośnych w podłożu drogi chociaż ten transport odbywa się zwykle w obrębie placu budowy. GDDKiA wprowadziła do kontraktów szereg zapisów mających na celu zminimalizowanie negatywnych skutków zaistniałej sytuacji.

Zapisy specyfikacji Warunków Kontraktu Przed rozpoczęciem robót budowlanych Wykonawca sporządzi dokumentację stanu technicznego istniejących dróg lokalnych, znajdujących się w najbliższym otoczeniu inwestycji oraz w dalszej odległości, po których odbywał się będzie transport budowlany. Dane inwentaryzacyjne zawarte w dokumentacji Wykonawca potwierdzi u zarządcy drogi za zgodne ze stanem faktycznym w danym dniu i zgłosi ten fakt do lokalnych władz samorządowych. Nieodłączną częścią tej dokumentacji będą zdjęcia na nośniku CD, skatalogowane w sposób nie budzący wątpliwości, co do momentu ich wykonania oraz obiektu, który dokumentują.

Zapisy specyfikacji Warunków Kontraktu Wykonawca jest zobowiązany zapisami umowy do stosowania się do ustawowych ograniczeń nacisków na osi na drogach publicznych przy transporcie materiałów i wyposażenia na i z terenu budowy. Wykonawca będzie mógł transportować materiały i wyposażenie na i z Placu Budowy wyłącznie po drogach, których stan został zinwentaryzowany w w/w sposób i potwierdzony u Zarządcy drogi. Sposób transportu Wykonawca uzgodni z administratorami dróg.

Zapisy specyfikacji Warunków Kontraktu W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych za zniszczenie lub zanieczyszczenie dróg lub obiektów zlokalizowanych w pasie drogowym lub ich sąsiedztwie przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy w uzgodnieniu z właścicielem drogi lub innym właścicielem uszkodzonego terenu lub obiektu. Koszt naprawy istniejących dróg zawarty jest w Cenie Kontraktowej. Obowiązek włączenia kosztu naprawy w Cenę Kontraltową wynika z zapisów umowy

Istniejąca DK nr 6 do czasu oddania drogi S6

Utrzymanie drogi GDDKiA będzie utrzymywać istniejącą DK 6 do czasu oddania do ruchu nowej drogi S6, która ją zastąpi. Wszelkie prace związane z utrzymaniem letnim i zimowym będą wykonywane przez GDDKiA planowo, tak aby stan tej drogi nie uległ pogorszeniu do czasu przekazania jej gminom. W przypadku wykorzystywania obecnej DK6 jako drogi technologicznej wykonawca będzie tak jak w wypadku innych dróg zobowiązany do naprawy ewentualnych zniszczeń.

Obiekty mostowe W ostatnich latach obiekty mostowe na istniejącej DK nr 6 będące w gorszym stanie technicznym zostały przebudowane/wyremontowane. Stan obiektów jest dobry i nie wymagają żadnych nakładów inwestycyjnych. W związku z tym do czasu oddania drogi S6 żadne remonty/przebudowy obiektów mostowych nie są planowane. Będą prowadzone działania związane z bieżącym utrzymaniem obiektów mostowych.

Dziękuję za uwagę