Podstawy programowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
20041 Projektowanie dynamicznych witryn internetowych Paweł Górczyński ASP 3.0.
Advertisements

Programowanie obiektowe
Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
Wydajne aplikacje na platformie .NET
ADAM Active Directory w trybie aplikacyjnym
CLR na platformie .NET Tomasz Kostarski.
Platforma .Net i Vs.Net.
Programowanie w środowiskach zintegrowanych wykład 1 PSZ Programowanie w Środowiskach Zintegrowanych > Systemy i środowiska zintegrowane > Środowisko zintegrowane.
PSZ wykład 1 > Systemy i środowiska zintegrowane
ASP.NET i platforma.NET Technologie internetowe ( ) Tomasz Popów
P I OTR SKOŁYSZ. POCHODZENIE I CELE CZYM JEST.NET ? CO IMPLEMENTUJE MONO ? ŚRODOWISKO PRACY [MONODEVELOP] SYTEMY OPERACYJNE CO PROGRAMOWAĆ ? JĘZYKI PRZYKŁADOWY.
Wstęp do programowania obiektowego
Podstawy Informatyki zajęcia dla Studentów I-go roku studiów na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej AGH Dr inż. Piotr Gronek Zakład Informatyki Stosowanej.
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
SZPIF – Harmonogram, Opis narzędzi, Schemat bazy danych
C# Windows Forms Zastosowania Informatyki Wykład 2
Podstawy C# Grupa .NET PO.
.NET gdzie szukać? .NET co warto wiedzieć?
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
Aplikacje Internetowe
Witold Bołt Wprowadzenie do .NET Witold Bołt
Web Serwisy w praktyce Technologie internetowe ( )
Opracował : Przemysław Drzymała
Podstawy Programowania
Arkadiusz Twardoń ZTiPSK
Programowanie Windows na przykładzie C# część 1
Wykonał: Michał Nikołajuk
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Implementacja systemu
ZAKŁAD SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH
Technologie Programowania seminarium
Zajęcia I Organizacja zajęć Rejestracja i uruchamianie makr
Bazy danych, sieci i systemy komputerowe
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Wstęp do ASP.NET Arkadiusz Popa Serwery Aplikacji
Podstawy programowania
C++.
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
Technologie programowania systemów internetowych
Programowanie zaawansowane
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
Zbiór danych zapisanych zgodnie z określonymi regułami. W węższym znaczeniu obejmuje dane cyfrowe gromadzone zgodnie z zasadami przyjętymi dla danego.
Technologie internetowe i mobilne
1 Analiza możliwości języka C# w aspekcie oprogramowania dla myszy Łukasz Łysyganicz Nr indeksu Praca napisana pod kierunkiem: Prof. nzw. Dr hab.
Podstawy języka skryptów
Waldemar Bartyna Pytania egzaminacyjne 1.
Dokumentacja obsługi programów Kamil Smużyński Piotr Kościński.
Programowanie w językach skryptowych
Programowanie w środowisku sieciowym W. Bartkiewicz 1. Wprowadzenie do platformy.NET.
Platforma .Net.
Projektowanie i tworzenie aplikacji dla platformy .NET
Waldemar Bartyna Pytania egzaminacyjne 1.
Visual Basic przygotował Michał Miłek Visual Basic – język programowania wysokiego poziomu i narzędzie programistyczne firmy Microsoft. Składnia jest oparta.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
 Podstawowy składnik.NET Framework  Technologia tworzenia w pełni dynamicznych stron internetowych działających po stronie serwera  Zorientowanie na.
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Technologie informacyjne
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Windows Workflow Foundation
Założenia projektowe Javy
NEMERLE Michał Maliszewski.
Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Podstawy programowania Wprowadzenie

Proces tworzenia programu Sformułowanie problemu funkcje programu zakres i postać danych postać i dokładność wyników Wybór / opracowanie metody rozwiązania znaleźć matematyczne metody rozwiązania wybrać najbardziej odpowiednią Opracowanie algorytmu

Algorytm Algorytm - przepis postępowania, którego wykonanie prowadzi do rozwiązania określonego problemu określa czynności, jakie należy wykonać wyszczególnia wszystkie niezbędne czynności oraz kolejność ich wykonania precyzyjny na tyle, aby posługiwanie się nim polegało na automatycznym wykonaniu czynności

Języki programowania Maszynowy (0-1) Asembler Języki interpretowane (Basic) Języki wysokiego poziomu, kompilowane (Ada, Pascal, C, C++, Java, C#, …) Języki skryptowe (PHP)

Podstawy programowania Prowadzący dr inż. Piotr Kaczorek C-341, p.kaczorek@we.am.gdynia.pl dr inż. Damian Bisewski mgr inż. Marcin Waraksa

Podstawy programowania Strona www: ktm.am.gdynia.pl/~pik/prokom - materiały z wykładu - instrukcje do ćwiczeń - przykładowe pytania na sprawdziany

Program zajęć Proces tworzenia programu komputerowego, algorytm, języki programowania, programy narzędziowe Platforma .NET: języki programowania, CLR, biblioteki, IL, JIT MS VS: zarządzanie projektami, struktura programu, debuger Typy i zmienne: CTS, typy wartościowe i referencyjne, alokacja, realokacja, GC; typy proste, wyliczeniowe, struktury, tablice, operatory i wyrażenia, hierarchia i wiązanie, konwersje; Programowanie strukturalne: instrukcje wyrażeniowa, pusta, grupująca, warunkowa, instrukcje iteracyjne Tablice: tworzenie tablic, operator indeksowania

Program zajęć Przykłady algorytmów i ich implementacja: wyszukiwanie (liniowe, binarne), sortowanie (bąbelkowe, gnoma, sekwencyjne, szybkie Funkcje: definicja funkcji, przekazywanie argumentów, dostarczanie rezultatu, wywołanie funkcji, funkcje przeciążone, rekurencja, funkcje statyczne, funkcje rozszerzające; DRY Znaki i łańcuchy: reprezentacja znaków i łańcuchów, funkcje do przetwarzania łańcuchów, lokalizacja Pliki: dane a ich reprezentacja, pliki tekstowe i binarne, standardowe formaty plików, mechanizmy obsługi plików

Program zajęć Wprowadzenie do programowania obiektowego: klasy, pola, metody i właściwości, obiekty; hermetyzacja, dziedziczenie i polimorfizm, klasy abstrakcyjne i interfejsy; Standardowe klasy do przetwarzania danych: listy i kolejeki Aplikacje z GUI, EDP, RAD

Podręczniki Jacek Matulewski i inni Visual Studio 2010 dla programistów C# (ebook)

Podręczniki Jacek Matulewski Visual Studio 2017. Tworzenie aplikacji Windows w języku C#

Narzędzia Środowisko programistyczne Microsoft Visual Studio Comunity https://visualstudio.microsoft.com/vs/community/ Microsoft Visual Studio Professional Microsoft Imagine (MSDN AA), opiekun: dr inż. Andrzej Rak informacje http://we.umg.edu.pl/

Platforma .NET Platforma .NET (.NET Framework) Platforma programistyczna Microsoft, Obejmuje - środowisko uruchomieniowe CLR (Common Language Runtime) - biblioteki klas Programy mogą być pisane w jednym z wielu języków (C++, C#, F#, J#, Delphi, Visual Basic) Umożliwia uruchamianie programów na serwerze IIS (Internet Information Services) oraz na systemach z implementacją .NET Zgłoszony standard EMCA, powstają niezależne wdrożenia, np. Mono (UNIX, Linux, Android, …)

Środowisko uruchomieniowe CLR (Common Language Runtime) Platforma .NET Struktura .NET Biblioteki Windows.Forms WebServices ADO.NET ASP.NET XML, SQL BCL (Base Class Library) Środowisko uruchomieniowe CLR (Common Language Runtime)

Platforma .NET Środowisko uruchomieniowe CLI C# J# C++ Biblioteki .NET Kod IL Obsługa wykonywania Kompilator JIT (Just in Time) Bezpieczeństwo Zarządzanie pamięcią Kod maszynowy Procesor

Platforma .NET Wersje .NET 1.0 (2002 r.) 2.0 (2005 r.), Windows Server 2003 3.0 (2006 r.), Windows Server 2008, Windows Vista 3.5 (2007 r.), Windows 7 4.0 (2010 r.), VS 2010 4.5 (2012 r.), Windows Server 8, Windows 8, VS 2012 4.6 (2015 r.), Windows 10, VS 2015 4.7 (2017 r.), VS 2017

C# Najważniejsze cechy C# Obiektowość kod programu jest zbiorem klas; typy proste (int, double, itd.) również są strukturami Odśmiecanie pamięci zarządzaniem pamięcią zajmuje się środowisko uruchomieniowe Wiele nowoczesnych rozwiązań właściwości, indeksery, delegacje, zdarzenia, refleksje, … (wiele zapożyczonych z języka Java) Bogate biblioteki klas dla aplikacji konsolowych (System), okienkowych (Windows.Forms), bazodanowych (ADO.NET), sieciowych (System.Net), w architekturze rozproszonej (WebServices), dynamicznych aplikacji internetowych (ASP.NET) oraz multimediów (Silverlight) Narzędzia wbudowane Narzędzia pracy grupowej, wbudowany system kontroli wersji, wsparcie dla tworzenia aplikacji mobilnych, kreator instalacji

MS Visual Studio

MS Visual Studio

MS Visual Studio

MS Visual Studio

MS Visual Studio